Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@18:23:37 GMT

عین شیر به عین الاسد حمله کردیم

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۴۰۱۸۹

عین شیر به عین الاسد حمله کردیم

روزنامه رسالت در گفت و گو با صاحب‌نظران، آورده است: این در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «جای نگرانی نیست. بررسی میزان تلفات و خسارات در جریان است تاکنون همه‌چیز خوب بوده است ما با اختلاف بزرگ‌ترین و مجهزترین ارتش جهان را داریم.»
رسانه‌های اسرائیلی نیز در سرتاسر فلسطین اشغالی وضعیت فوق‌العاده و آماده‌باش اعلام کردند و برخی از مقامات آمریکایی در واکنش به این اقدام بزرگ سپاه مانند نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد جهان جنگ نمی‌خواهد و حتی اسپر وزیر دفاع آمریکا نیز گفت آمریکا آماده پایان هرگونه جنگ با ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین وندی شرمن نماینده ارشد آمریکا در مذاکرات هسته‌ای، در توئیتی خطاب به ترامپ نوشت: «همه‌چیز خوب است؟ اوضاع جدی است، وقت تکبر نیست.»


کشورهای محور مقاومت در منطقه مانند حشدالشعبی و حزب‌الله بعدازاین اقدام هوشیارانه سپاه اعلام کردند ما نخست منتظر حمله ایران بودیم و انتقام جداگانه‌ای خواهیم گرفت. بعدازاین اقدام مقتدرانه سپاه تشویش و نگرانی را می‌توان در سخنان غربی‌ها مشاهده کرد. اما به غربی‌ها تنها می‌توان گفت بسم‌الله الرحمن الرحیم.
در این اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حمله به پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق، ده‌ها تروریست آمریکایی به هلاکت رسیدند. طبق گزارش‌های دقیق دست‌کم ۸۰ نظامی آمریکایی به هلاکت رسیدند و حدود ۲۰۰ نفر زخمی‌شده‌اند که زخمی‌ها بلافاصله با بالگرد از این پایگاه خارج کردند.

 
پایگاه عین الاسد یک مجموعه راهبردی برای آمریکا بوده که پشتیبانی از هواپیماهای بدون سرنشین در این پایگاه انجام می‌شد. ۲۰ نقطه حساس این پایگاه توسط ۱۵ موشک ایران مورد اصابت قرار گرفت و تعداد قابل‌توجهی پهپاد و بالگرد نیز منهدم شد. دقت موشک‌ها به حدی بود که برخی هم‌زمان چند هدف را منهدم کرده است. به‌رغم آماده‌باش آمریکایی‌ها پدافند آن‌ها نتوانست هیچ عکس‌العملی نشان دهد و حتی گفته می‌شود ۱۰۴ نقطه حساس از مواضع آمریکا در منطقه شناسایی‌شده که به‌محض اولین خطای آمریکایی‌ها منهدم خواهد شد.


بر امت زنده واجب است که در مقابل ظلم بایستد و سیلی محکمی به ظالم بزند
محمدعلی موحدی کرمانی، روحانی و سیاستمدار ایرانی در گفت‌وگو با «رسالت» بیان کرد: «آمریکا مرتکب اقدامی جنایتکارانه شده بود و باید در پاسخ این اقدام قصاص صورت می‌گرفت. قرآن کریم در آیه ۱۷۹سوره بقره می‌فرماید : (وَ لَکُمْ فِی الْقِصاصِ حَیاةٌ) و حیات شما در قصاص نهفته است.»
وی افزود: «یک امت زنده، امتی است که در مقابل ظلم ایستادگی کند و سیلی محکمی به ظالم بزند. اقدام امروز، حق ایران بود زیرا ظلم ناپایدار است و در برابر آن نباید سکوت کرد.»
آیت‌الله موحدی کرمانی درباره پیامدهای این اقدام، خاطرنشان کرد: «پیامدهای بعدی را نمی‌توان پیش‌بینی کرد اما هرچه که اتفاق افتد، رسالت ما است که به وظایف دینی خود عمل کنیم. خداوند از ما می‌خواهد در مقابل ستم بایستیم و با قصاص، به حیات نهفته در آن راه یابیم. بنابراین اقدامات بعدی و پیامدها هرچه باشد  مسلمان هستیم و اطاعت از خداوند و به‌جا آوردن وظیفه دینی بر ما واجب است.»


دست از پا خطا کنند هر نقطه‌ حضورشان در معرض حمله ایران خواهد بود
ابراهیم آقا محمدی، نماینده دوره نهم و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» بیان کرد: «نیروهای جنایتکار و تروریست آمریکا با روی کار آمدن دونالد ترامپ، چهره واقعی خود را عیان کردند و این چهره ظالم و بی‌شک واقعی آنان با بی‌اعتنایی نسبت به قوانین بین‌الملل و رعایت نکردن مرز کشورها به‌راحتی برای تمام مردم مشهود است.»
وی افزود: «منطق آمریکایی‌ها؛ زورگویی است و همواره درصدد آن‌اند که با جنایات بی‌رحمانه خود کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را اشغال کنند و مردم را به رعب و وحشت بیندازند زیرا می‌دانند در هیچ کجای دنیا محبوبیتی ندارند و تمام مردم صورت و سیرت ظالم آنان را می‌شناسند.»
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: «آمریکا با گستاخی و جسارت تمام، مهمان یک کشور ثالث را که محبوب‌ترین چهره ملت ایران و کشورهای محور مقاومت بود ترور کردند و با همان منطق بی‌منطق شان فکر کردند اقدامی علیه آنان نیست و پاسخی دریافت نخواهند کرد، اما ایران دیگر ایران ۴۰ سال قبل نیست و تغییر کرده است. بعد از انقلاب مردم توانایی و قدرت همبستگی خود را باور کردند، هنوز هم این وحدت و همبستگی در مردم وجود دارد و نمونه بارز آن را در تشییع پیکر پاک سردار حاج قاسم سلیمانی دیدیم.»


این اقدام پایان حضور آمریکا در منطقه است 
او ضمن بیان اینکه این اقدام شکست بزرگی برای آمریکا بود، اظهار کرد: «آمریکایی‌ها و دشمنان اسلام و ایران بر آن بودند که انتقامی گرفته نمی‌شود اما ایران بااقتدار هرچه‌تمام‌تر مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پایگاه نظامی نیروهای تروریست آمریکایی را در عین الاسد عراق موشک‌باران کرد. این نشان‌می‌دهد که اگر آمریکا بخواهد مجدد دست به اقدامی علیه ایران بزند و باز مرتکب بی‌عقلی شود، ایران مجدد و به‌مراتب انتقامی سخت‌تر خواهد گرفت.»
نماینده دوره نهم تصریح کرد: «ایران هرگز اجازه نمی‌دهد این اقدامات بی‌پاسخ بماند و اگر چنین امری باز صورت گیرد، اقدام بعدی بی‌شک به‌گونه‌ای خواهد بود که این مرد قمارباز با ذلت و پریشانی هرچه‌تمام‌تر خاک منطقه را ترک کند.»
آقا محمدی در پایان ضمن تأکید بر اینکه این اقدامات شروع پایان آمریکا خواهد بود، خاطرنشان کرد: «این اقدام پایانی است بر حضور آمریکا در منطقه و اگر آمریکا دست از پا خطا کند هر نقطه‌ای که از آن استفاده می‌کند در معرض حمله ایران خواهد بود زیرا جوانان جهادی ایرانی و حتی کشورهای اشغالی همواره غیرتشان می‌جوشد.»

در ادامه بررسی کارشناسی «رسالت» از دیدگاه فواد ایزدی، کارشناس روابط بین‌الملل.

پاسخ ایران می‌تواند زمینه‌ساز حل بسیاری از معادلات باشد
فواد ایزدی، کارشناس روابط بین‌الملل در گفت‌وگو با «رسالت» بیان کرد: «ایران باید پاسخ خود را علیه آمریکایی‌ها می‌داد. ترور شهید قاسم سلیمانی آزمون سنجش تحمل ایران بود تا ببینند و بدانند اگر چنین فردی موردحمله قرار گیرد واکنش ایران چه خواهد بود.»
وی افزود: «اگر عکس‌العمل و پاسخی ضعیف داده می‌شد، قدم بعدی حمله به ایران بود بنابراین بر ما واجب بود که پاسخ و اقدامی محکم و جدی علیه آمریکایی‌ها بدهیم.»
وی ضمن بیان اینکه این اقدام بی‌شک مثبت بود ادامه داد : «پاسخ ایران با موشک‌های ایرانی آن‌هم به مهم‌ترین و بزرگ‌ترین مرکز استقرار نیروهای آمریکایی در منطقه عین الاسد عراق به‌طور حتم قدم مثبتی بود و می‌تواند زمینه‌ساز حل بسیاری از معادلات باشد.»


شرایط برای ترامپ خوب نیست و به دنبال رفع‌ و رجوع است 
ایزدی در پایان در مورد پیامدهای این اتفاق گفت: «جریان‌های جنگ‌طلب و طالب جنگ در آمریکا وجود دارد اما پیش‌بینی می‌شود که تنها حرف باشد و این جریان‌ها نیز متوقف شود زیرا سامانه‌های ضد موشکی آمریکایی عمل نکردند. این در حالی است که گفته‌شده بود نیروهای آنان در حالت آماده‌باش هستند. ترامپ پرمدعا هم عقب‌نشینی کرد. او پس‌ازاین اقدام در توئیتی بیان کرد که همه‌چیز خوب است بی‌شک این تنها رفع‌ورجوع است.»

در پایان گفت‌وگوی سید هادی سیدافقهی، کارشناس امور خاورمیانه با «رسالت» را می‌خوانید.

خواستار جنگ نیستیم اما اگر دست به ماجراجویی بزنند بی‌شک وارد عمل می‌شویم
سید هادی سیدافقهی، کارشناس امور خاورمیانه در گفت‌وگو با «رسالت» بیان کرد: «حمله به پایگاه عین الاسد در کردستان عراق به آمریکا حق ما بود زیرا آمریکا با یک اقدام تروریستی سردار رشید اسلام و هم‌رزم او را از ما گرفتند این اقدام خلاف مقررات بین‌الملل بود. فرودگاه بغداد در زمان جنگ، منطقه ممنوعه است چه‌بسا وضعیت چند روز قبل که زمان صلح بود.»
او گفت: «این اقدام، اقدامی بازدارنده و هشداردهنده بود و خواستار جنگ نیستیم اما اگر دست به ماجراجویی بزنند بی‌شک وارد عمل می‌شویم و پاسخ محکم‌تری را خواهیم داشت. جالب‌توجه است با توجه به ادعای مبنی بر امکانات فنی و جنگی پیشرفته نتوانستند موشک‌های ما را رهگیری کنند این به‌خوبی نشان می هد تکنولوژی جنگی ما به فنّاوری جنگی آن‌ها برتری دارد.»
کارشناس امور خاورمیانه در پایان افزود: «معتقدیم این ضربه کافی است اما اگر آمریکا دست به جسارت دیگری بزند و بخواهد اعلام جنگ کند بی‌شک بی‌پاسخ نمی‌ماند و به مراتب این پاسخ قوی‌تر خواهد بود. هرچند باوجود مسئولان آمریکایی مخالف ترامپ که از او حمایتی نکردند و اظهار داشتند که این اقدام خطرات بسیاری برای آمریکا دارد، چنین اتفاقی پیش‌بینی نمی‌شود.» 

منبع: روزنامه رسالت برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا عراق ایران قاسم سلیمانی عین الاسد پروندهٔ خبری انتقام سخت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا عراق ایران قاسم سلیمانی عین الاسد دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا عراق ایران قاسم سلیمانی عین الاسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۰۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل با دم شیر بازی کرد /تمام پایگاه‌های آمریکایی‌ در دورترین نقاط در تیررس موشک‌های ایران است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمود عباس‌زاده مشکینی، درباره اقدام متقابل ایران به تحرکات اخیر اسرائیل گفت: رژیم صهیونیستی اینبار یک اشتباه استراتژیک خیلی خطرناک و راهبردی کرد و آن این بود با دم شیر بازی کرد.

بنابر گزارش ایلنا، این عضو کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران الان از حیث قدرت بازدارندگی و نظامی یکی از قدرت‌های برتر جهان و قدرت اول منطقه است. ایران امروز جزو ۳ الی ۴ قدرت اول جهان است. ایران پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی و موشک‌های نقطه‌زن را دارد. جمهوری اسلامی ایران دارای نیروهای بسیار بسیار فنی و با انگیزه است و از همه مهم‌تر پشتوانه مردمی بی‌نظیری را داراست. اسرائیل با چنین کشوری بازی و خطای استراتژیک کرد و معلوم بود جمهوری اسلامی ایران واکنش پشیمان کننده‌ای برای این‌کار نشان می‌دهد و این اتفاق هم افتاد.

وی ادامه داد: ضربه‌ای که نیروهای مسلح و سپاه ما این‌بار به رژیم صهیونیستی زدند چه از نظر تعداد موشک‌ها و چه کیفیت پرتاپ موشک‌ها و چه انتخاب هدف تقریبا در طول تاریخ بی‌نظیر بود؛ چراکه چنین‌ اقداماتی را ما فقط در مانورها می‌توانیم تصور کنیم، اما این‌بار این اتفاق یک مانور عَملی برای گوشمالی دادن رژیم صهیونیستی بود.

عباس‌زاده خاطرنشان کرد: اقدام جمهوری اسلامی ایران آثار زیادی دارد، این اقدام کلا دولت و نظام سیاسی رژیم صهیونیستی و اعتبار خودخوانده شکل‌گیری این رژیم را به تعبیری با خدشه غیرقابل جبران مواجه کرد.

وی تاکید کرد: اگر تاریخ رژیم صهیونیستی را به ویژه در شرایطی که این رژیم قرار گرفته و رو به اضمحلال و فروپاشی است بررسی کنیم، تاریخ این رژیم دو مقطع دارد و آن را می‌توان به قبل و بعد از حمله نیروهای مسلح ما به منافع این رژیم تقسیم کرد.

عباس زاده گفت: در ساختار آنارشی بین المللی یک نظم جدید، بعد از این نقطه عطف در تاریخ رژیم صهیونیستی در خاورمیانه شکل خواهد گرفت. به نظر من در آینده انشاالله بعد از اقدام ایران در مقابل اسرائیل، نظم جدید بر اساس منافع ملی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران در حال شکل‌گیری است. البته از الان هم درحال شکل گیری است، کافی است در این مورد اظهارات سیاسیون دنیا را بررسی کنید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که همانطور که تاکنون دیدیم رژیم صهیونیستی به تنهایی نمی‌تواند در مقابل جمهوری اسلامی واکنش جدی نشان دهد اصلا در این قد و قواره نیست، مگر این‌که آمریکا پشت کار بیاید، عنوان کرد: به نظر من آمریکا برای منافع ملی خودش یک اهمیتی قائل است. حال درست است که رژیم صهیونیستی را فرزند خودش می‌داند و با عشق بالای سرش قرار داد، اما نهایتا خودشان را بیشتر دوست دارند. معتقدم آمریکایی‌ها با طناب رژیم صهیونیستی این‌بار در چاه نمی‌روند به ویژه این‌که نزدیک انتخابات ریاست جمهوری خودشان هستند.

وی تاکید کرد: همانطور که دیدیم اولاً رژیم صهیونیستی از حیث فنی با ما نمی‌تواند با ما مقابله به مثل کند، چراکه داشته‌های فنی و نظامی و ظرفیتی که دارد نمی‌تواند مقابل ما باشد. رژیم صهیونیستی درخصوص تکنولوژی موشکی و استفاده از آن‌ها ده‌ها سال دیگر به پای ما نمی‌رسد و این ظرفیت را ندارد. ثانیاً جسارت و جرأت‌اش را ندارند چون می‌داند با هر اقدام جدی علیه ایران، زیر پا له می‌شوند و اگر بخواهد بازیگوشی کند آمریکا هم بر اساس منافع ملی خود جلوی آن را خواهد گرفت زیرا آن‌ها اهل محاسبه هستند و صدبار محاسبه و یک بار اقدام می‌کنند. آمریکایی‌ها می‌دانند تمام منافع و تمام پایگاه‌هایش در منطقه بدون استثنا تا خود دورترین نقاط اروپا به شعاع چند هزار کیلومتری زیر تیرس موشک‌های قدرتمند جمهوری اسلامی است. آمریکا هیچ وقت بر اساس منافع ملی و عقلانیتش با طناب رژیم صهیونیستی به چاه نمی‌روند.

این نماینده مجلس بیان کرد: مرزهای ما منافع ملی ما در جای جایی عالم است و این را غربی‌ها باید بدانند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896942

دیگر خبرها

  • در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران مشارکت نکرده‌ایم
  • وزیرخارجه آمریکا: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران مشارکت نکرده‌ایم
  • روزنامه اسراییلی: اسرائیل مسئولیت حادثه در اصفهان را نمی پذیرد
  • اسرائیل با دم شیر بازی کرد /تمام پایگاه‌های آمریکایی‌ در دورترین نقاط در تیررس موشک‌های ایران است
  • امیرعبداللهیان: در صورت تکرار ماجراجویی رژیم اسرائیل، اقدام حداکثری پشیمان‌ کننده انجام خواهیم داد/ در شرایطی که آمریکا در حمایت از رژیم اسرائیل، خود را در کنار جنگ این رژیم قرار بدهد هیچ تعارفی نخواهیم داشت و منافع آمریکا نیز نمی‌تواند مصون بماند
  • دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح
  • لو رفتن اشتباه محاسباتی اسرائیل درباره حمله ایران | فکر می کردند ایران حداکثر ... | ماجرای شکایت آمریکا از اسرائیل درباره حمله به سفارت ایران در دمشق
  • کارشناسان آمریکایی: اوکراین و اسراییل تبدیل به آزمایشگاه های جنگی روسیه و ایران شده اند
  • اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
  • تقابل نظامی اسرائیل و ایران: پیامدها و راه حل ها/ هفت پیامد تقابل نظامی اسرائیل-ایران و پنج پیشنهاد برای ثبات و امنیت خاورمیانه