Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرود امیرانتخابی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، گیلان را جزو استان‌های پیشتاز و خلاق در حوزه بوم‌گردی دانست و افزود: این میزان سرمایه گذاری در ۴۲ واحد بومگردی انجام شده است.
وی اظهار داشت : این واحدهای آماده بهره برداری در شهرهای رشت، سیاهکل، رضوانشهر، رودبار، رودسر، شفت، صومعه سرا، لاهیجان، فومن، ماسال، تالش و آستانه اشرفیه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد : ظرفیت اشتغال اقامت گاه های بومگردی استان که در دهه فجر امسال افتتاح می شود ۱۳۵  نفر اعلام شده است.
امیرانتخابی با بیان اینکه راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌تواند به توسعه پایدار گردشگری کمک کند، احیای ارزش‌های سنتی و بومی، کمک به اقتصاد جامعه محلی و حفظ محیط زیست را از اهداف افتتاح اقامتگاه های بومگردی عنوان کرد.
وی یادآور شد: این اداره‌ کل در یک سال گذشته با ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاها، گامی بزرگ در راستای توسعه اکوتوریسم و گردشگری روستایی در ایران برداشته است.
 ۷۴ اقامتگاه بوم‌گردی در گیلان در حال فعالیت است.

گیلان دارای دو هزار و ۳۱۹ تاسیسات گردشگری اعم از  ۱۰۲ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۰ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۲۵ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۲۱ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ مجتمع بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 شهادت سردار سلیمانی جامعه دهه فجر سرمایه گذاری محیط زیست آستانه قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 شهادت سردار سلیمانی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۰۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید شمش طلا در معدن طلای هیرد ۴۳ درصد افزایش یافت

جلالیان مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی گفت: در سالی که گذشت ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا در کارخانه فرآوری طلای هیرد تولید شد که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۳ درصد افزایش داشته است.

او با اشاره به اینکه برنامه تولید سال ۱۴۰۲ این کارخانه ۱۳۶ کیلوگرم شمش طلا پیش بینی شده بود، افزود: با همت سرمایه گذار و با ثبت رکورد‌های جدید در تولید ماهانه، بیش از ۱۴۷ درصد این برنامه محقق شد.

جلالیان بیان کرد: همچنین در سالی که گذشت عملیات اجرایی طرح توسعه کارخانه طلای هیرد با اعتباری بیش از ۵ هزار میلیارد ریال آغاز شد که با بهره برداری کامل از این طرح، ظرفیت تولید کارخانه به ۴۰۰ کیلوگرم در سال افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید

تولید ۹۸ کیلوگرم شمش طلا در معدن هیرد

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی همچنین به بهره برداری دومین کارخانه تولید شمش طلا با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: پارسال عملیات اجرایی کارخانه طلای خونیک نیز با پیش بینی ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار انجام شد که با بهره برداری از این طرح، سالانه ۴۰۰ کیلوگرم به ظرفیت تولید طلای استان افزوده می‌شود.  

او همچنین به بهره برداری از مرحله نخست طرح انتقال آب به مجموعه معادن هیرد اشاره کرد و ادامه داد: این طرح یکی از مهمترین طرح‌های زیرساختی این مجتمع بود که با اجرای آن در مرحله نخست، آب مورد نیاز صنایع فرآوری طلا در منطقه هیرد تأمین شد.

جلالیان تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه تولید در معدن روی ملوند، بهره برداری از نخستین انبار نگهداری مغزه‌های حفاری اکتشافی با اعتباری بالغ بر ۹۸ میلیارد ریال، دریافت ۳ فقره پروانه اکتشاف، شروع عملیات اجرایی ساخت ساختمان پایگاه فعالیت‌های اکتشافی و ساختمان نگهبانی هیرد و پیشرفت ۹۰ درصدی ساخت دومین انبار نگهداری مغزه‌های حفاری را از جمله دیگر فعالیت‌های انجام شده توسط این مجتمع عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • فعال بودن ۱۲ اقامتگاه بومگردی در تربت حیدریه
  • بهره برداری از ۸۱ پروژه عمرانی در روستاهای گیلان
  • بهره برداری از ۷۵۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی بنیاد مسکن در استان اردبیل
  • تولید شمش طلا در معدن طلای هیرد ۴۳ درصد افزایش یافت
  • مجتمع آب شیرین کن لیردف به بهره‌برداری نزدیک می‌شود
  • راه آهن رشت بندرکاسپین آماده بهره برداری است
  • راه‌آهن رشت - بندرکاسپین آماده بهره‌برداری است
  • بهره برداری مرحله نخست راه آهن رشت - بندر کاسپین به زودی
  • بهره برداری مرحله نخست راه آهن رشت - بندرکاسپین به زودی
  • کارخانه جدید احیاء استیل فولاد بافت راه‌اندازی می‌شود