Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ، اکبر بهنامجو در نشستی با مسوولان پارس‌آباد مغان افزود: ۴۰ روستا در محدوده شرکت‌های کشت و صنعت مغان و پارس قرار دارند و واگذاری اراضی و زمین‌های مسکونی بر اساس مصوبه هیات دولت در ۱۹ روستا اجرا شده و این روستاها ابقایی هستند.

او اظهارداشت: پس از ابلاغ مصوبه جدید هیات دولت بررسی‌ها در کمیته تحقیق و بررسی شهرستان پارس‌آباد آغاز و سه هکتار اراضی به افراد واجد شرایط واگذار شده و به جوانان ساکن واجد شرایط نیز ۵۰۰ متر مربع برای احداث مسکونی زمین واگذار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همه این اراضی به صورت سنددار خواهد بود، گفت: طرح هادی و زیرساخت‌های روستایی در برنامه اجرا بوده و عشایر از تسهیلات برای احداث واحدهای مسکونی نیز برخوردار می‌شوند.

عشایر منطقه پارس‌آباد هم در این جلسه اسناد و مدارک و مستندات مربوط به سکونت در منطقه را ارائه کرده و مدیران کل جهاد کشاورزی و امور اراضی و بنیاد مسکن استان اردبیل نیز از برنامه‌های این ادارات کل برای عشایر این روستاها خبر دادند.

به گزارش ایرنا ، طرح واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی در چارچوب اجرای اصل ۴۴ از سال ها پیش مطرح بوده و به تازگی با برگزاری مزایده، این شرکت به بخش خصوصی واگذار شده است.
تعدادی از عشایر منطقه مغان در اراضی محدوه این شرکت ساکن هستند و دولت در تلاش برای حل مشکل آنها از مدت‌ها پیش می‌باشد.

بر اساس اسناد و مدارک و پیشینه تاریخی بهره‌بردار قانونی از مراتع دشت مغان عشایر هستند و زمینی که در گذشته به آنها واگذار شده در سه سطح سه هکتاری ، ۶ هکتاری و ۱۲ هکتاری صورت گرفته که پس از اخذ تصمیم نهایی توسط مسوولان میزان این واگذاری در آینده نزدیک مشخص خواهد شد.
این اراضی به عشایر واگذار خواهد شد زیرا ضوابط ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی نیز گویای این واقعیت است که بهره‌برداران قانونی از مراتع عشایر هستند.
اولویت اول با افراد بی زمین ساکن روستاست ، حداکثر تا سه برابر عرف محل واگذاری زمین به عشایر انجام خواهد گرفت که در این واگذاری تعداد افراد ساکن در روستا و تعداد اعضای خانوار و تعداد خانوار بدون زمین و دیگر معیارهای اساسی مبنای این واگذاری خواهد بود.

پارس‌آباد مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

برچسب‌ها زندگی عشایری پارس آباد مغان ماهنامه دام و کشت و صنعت اکبر بهنام جو 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری پارس آباد مغان اکبر بهنام جو زندگی عشایری پارس آباد مغان اکبر بهنام جو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۱۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از رفع تصرف و تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کوهپایه از توابع این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، مهدی بخشی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به رفع تصرف و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در بیست هکتار از اراضی کوهپایه این شهرستان افزود: در راستای رفع تصرف اراضی ملی در تملک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کوهپایه توسط افراد سودجو و زمین خوار که مورد تفکیک، ایجاد مستحدثات، حصارکشی و فروش غیرقانونی قرار گرفته بود با حمایت دستگاه قضایی و هماهنگی و تعامل صورت گرفته با دستگاه‌های خدمات رسان رفع تصرف انجام شد و این اراضی به بیت المال بازگشت.

وی مجموع مساحت رفع تصرفات کوهپایه کرمان را ٢٠ هکتار و ارزش آن را ١۶٠ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: صیانت و حفاظت از منابع طبیعی، اراضی ملی و مبارزه با زمین خواری و کوه خواری از مقوله‌هایی است که در اهتمام نسبت به آن تلاش و کوششی که شایسته و درخور است صرف نشده است.

دادستان کرمان ادامه داد: این در حالی است که زمین‌ها متعلق به نسل آینده است و تمام سازمان‌های متولی مؤظفند نسبت به جلوگیری از تصرفات احتمالی اقدامات لازم را انجام دهند.

مدعی العموم در استان کرمان این اقدام را حرکتی مهم در راستای حفاظت و صیانت از بیت‌المال برشمرد و تأکید کرد: دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران نداشته و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری برای متصرفان به همراه ندارد.

دیگر خبرها

  • لزوم انجام کار مطالعاتی دقیق بر روی پل‌ها و جاده‌ها
  • ۲ هزار و ۳۰۰ قطعه زمین در خراسان جنوبی آماده واگذاری است
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • برنامه ریزی برای واگذاری یک میلیون زمین روستایی در کشور
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه اختصاص یافت
  • ۱۴۶ قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط جرقویه تحویل داده شد
  • ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل شناسایی شد
  • اجرای طرح‌های عمرانی درخواستی دانش آموزان فیل آبادی