Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیش‌بینی می‌شود سامانه بارش زا از بعد از ظهر جمعه در سطح خراسان رضوی مستقرشده و گسترش پیدا کند که افزایش ابرناکی، افزایش وزش باد همراه با رگبار و رعد و برق، بارش باران و برف، کاهش دما، مه‌گرفتگی و کاهش دید، از عواقب استقرار این سامانه بارش‌زا در استان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، براساس نقشه‌های هواشناسی استان پیش‌بینی می‌شود سامانه بارش زا از بعد از ظهر جمعه در سطح استان مستقرشده و گسترش پیدا کند که افزایش ابرناکی، افزایش وزش باد همراه با رگبار و رعد و برق، بارش باران و برف، کاهش دما، مه‌گرفتگی و کاهش دید از عواقب استقرار این سامانه بارش‌زا در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌بینی می‌شود این سامانه بارش‌زا که تا پایان روز دوشنبه استقرار دارد؛ سراسر نقاط خراسان رضوی را تحت تاثیر قرار دهد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد نوع مخاطره این سامانه بارشی به صورت رگبار و رعد و برق همراه با بارش باران و برف و آبگرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها( به‌ویژه در نیمه شرقی وجنوبی)، کولاک برف، کاهش دما (6 تا 8 درجه سلسیوس) در نواحی سردسیر حداقل دما به کمتر از 10 درجه زیر صفر، وزش باد شدید و اختلال در سیستم حمل و نقل استان باشد.

با توجه به احتمال ایجاد آبگرفتگی در نواحی مستعد استان (به‌ویژه در نیمه شرقی و جنوبی )، وزش باد شدید لحظه‌ای، کولاک برف، کاهش دما، لغزندگی معابر و اختلال در سیستم حمل و نقل، توصیه می‌شود برای سفرها تمهیدات لازم در  نظرگرفته شود و مسافران تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند.

همچنین از سفرهای غیرضروری خودداری شود در صورت مسافرت در این شرایط از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و نیز از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی به شدت پرهیز شود.

تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، دامداری‌ها و مراکزی که تولیدات آنها نسبت به تغییرات دمایی آسیب پذیرند نیز مورد توجه قرار گیرد و به اطلاعیه و اخطاریه‌های بعدی مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی توجه شود.

انتهای پیام/ 70061

منبع: فارس

کلیدواژه: هواشناسی خراسان رضوی مشهد پیش بینی هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۱۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی جاده های خراسان رضوی مه گرفته و بارانی است

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون پدیده مه گرفتگی موجب کاهش دید افقی رانندگان در جاده ترانزیتی درگز- قوچان در محدوده گردنه تیوان شده است.

یوسف بنی اسدی افزود : بارش باران نیز در خواف، هم اکنون سطح جاده ها در این شهرستان را لغزنده کرده است.

وی بیان کرد : مطابق پیش بینی اعلام شده از سوی سازمان هواشناسی، برخی جاده های استان از عصر امروز تحت تاثیر بارش باران خواهند بود.

طول راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که از این میزان ۵۴۵ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر آن مربوط به مناطق کولاک و مه‌گیر است.

 
 

دیگر خبرها

  • تداوم بارندگی‌ها در استان خراسان جنوبی
  • باران در راه خراسان رضوی است
  • وقوع باران و مه در برخی جاده های خراسان رضوی
  • خراسان رضوی بارانی می شود
  • برخی جاده های خراسان رضوی مه گرفته و بارانی است
  • بارندگی ها در خراسان جنوبی ادامه دارد
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی
  • کاهش حوادث کار در خراسان رضوی
  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه
  • هشدار هواشناسی خراسان رضوی درباره بارش‌های رگباری و افزایش شدت وزش باد