Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-22@23:41:10 GMT

آسان ترین راه گرفتن خلافی خودرو + نحوه کم کردن آن

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۴۱۹۰۰

آسان ترین راه گرفتن خلافی خودرو + نحوه کم کردن آن

استعلام خلافی خودرو و پرداخت آن در گذشته، یکی از دغدغه‌های رانندگان به خصوص در زمان خرید و فروش خودرو بوده است. اما در حال حاضر این امکان فراهم شده است تا شما بتوانید علاوه بر روش حضوری به صورت آنلاین از خلافی‌های خودروی خودتان مطلع شوید و آن را پرداخت نمایید.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، در این گزارش قصد داریم نحوه گرفتن خلافی خودرو و نحوه پرداخت آن از طریق اینترنت، پیامک، در تلگرام  و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. را به طور کامل بررسی کنیم. میتوانید با توجه به موقعیت یکی از روش ها را برای استعلام عدم خلافی و پرداخت جریمه خود انتخاب نمایید.

حتما می دانید که برای پرداخت خلافی ۶۰ روز فرصت دارید و بعد از این مهلت جریمه رانندگی دو برابر می شود؟! و به احتمال زیاد این هم می دانید که خودرو های با خلافی بالای ۱ میلیون تومان توقیف میشوند؟!  پس تا دیر نشده خلافی خودرو خود را استعلام و پرداخت کنید و جریمه های بالای ۱ میلیون خود را به کمتر از ۱ میلیون تومان برسانید تا خودرو شما توقیف نشود.

 

1/ دریافت خلافی خودرو از وب سایت راهور ناجا

وب سایت پلیس راهور به آدرس www.rahvar120.ir  می باشد. پس از ورود به سایت در منو صفحه، به بخش خدمات رفته و سپس قسمت استعلام میزان تخلفات رانندگی را انتخاب نمایید. در این سامانه توضیحاتی در مورد شرایط حاکم بر آن به شرح زیر به اطلاع کاربران رسیده است:

هموطن گرامی :

محتویات این بخش از سایت آفلاین بوده وبه هیچ وجه به بانک اطلاعاتی پلیس راهور متصل نمی باشد و یک نسخه بروزرسانی شده با تاریخ مندرج زیر، از سایت اجرائیات پلیس راهور می باشد . بدلیل حجم بالای داده ها و عدم ارتباط آنلاین به بانک اصلی، درحال حاضر بهنگام رسانی اطلاعات بصورت هفتگی مصوب واجرا گردیده است. به استناد قانون جرائم رایانه ای با سوءاستفاده کنندگان، متخلفین ومزاحمین سایبری برخورد قانونی خواهد شد. بعد از استعلام میزان تخلفات می توانید از طریق ارتباط با درگاه بانک ملی و با استفاده از شناسه قبض و شناسه پرداخت اقدام به پرداخت مبلغ جرائم خود نمائید . در صورت پرداخت مبلغ جرائم از طریق این سایت اطلاعات با تاخیر 72 ساعت در سامانه مرکزی پلیس راهور درج خواهد شد که در بروزرسانی بعدی اطلاعات تخلفات سایت قابل رویت خواهد بود.

بنا به اطلاعات مندرج در این صفحه، اطلاعات ارائه شده برای استعلام آفلاین بوده و میزان خلافی تا تاریخ مندرج در همان صفحه به کاربران ارائه می شود.

معمولا این تاریخ برای 4 یا 5 روز قبل از استعلام است. به نظر می رسد، آفلاین بودن این استعلام دو علت اصلی دارد. اولا از هنگام صدور تا ورود قبض های جریمه ساعاتی یا روزهایی فاصله است. دومین دلیل برای عدم برقراری ارتباط با سامانه اصلی است تا امنیت پایگاه داده راهنمایی و رانندگی تامین شود.

برای دریافت استعلام خلافی تنها به بارکد پستی 8 رقمی درج شده در پشت کارت خودرو، نیاز است که باید آن را در کادر مشخص شده وارد کرده و کد داخل تصویر امنیتی را نیز وارد کنید و بر روی گزینه جستجو کلیک کنید تا اطلاعات خلافی خودرو نمایش داده شود.

البته لازم به ذکر است علی رغم سهولت این روش از آنجا که بخش استعلام خلافی اغلب در دسترس نمی باشد و یا کد امنیتی به درستی عمل نمی کند، استعلام خلافی از این طریق اغلب با مشکل مواجه است.

 

2/ دریافت خلافی خودرو از طریق کدهای دستوری USSD

برای استعلام خلافی ماشین از طریق USSD کافی است #۱۱۰* را از گوشی خود شماره گیری نمایید، پس از شماره گیری دو گزینه‌ در اختیار شما قرار می‌گیرد که به ترتیب عبارتند از «۱- خدمات قابل ارائه »، «۲- خدمات در دست اقدام » ، اگر می‌خواهید خلافی ماشینتان را ببینید باید عدد ۱ را انتخاب و ارسال کنید. در مرحله بعد گزینه استعلام خلافی خودرو در اختیار شما قرار می‌گیرد که که برای دریافت خلافی خودرو خود باید عدد ۱ را انتخاب و ارسال کنید. در این مرحله، از شما خواسته می‌شود کدVIN (همان شماره‌ ۱۷ رقمی پشت کارت خودرو است که با IR شروع می‌شود) را وارد کنید. کد را وارد و سپس ارسال کنید.

نکته:

دقت کنید که کد را حتما به زبان انگلیسی وارد کنید که دچار مشکل نشوید. همچنین کدهای USSD به خاطر مسائل امنیتی در صورت نگرفتن پاسخ بعد از چند ثانیه ارتباطشان قطع می‌شود، بنابراین بهتر است بدون معطلی کد VIN را وارد کنید.

در مرحله بعد اگر فقط لیست خلافی خودروتان را می‌خواهید می‌توانید عدد ۱ (خلافی خودرو) را ارسال کنید و در صورتی که علاوه بر لیست خلافی خودرو شناسه قبض و شناسه پرداخت را می‌خواهید عدد ۲ را وارد کنید.

 

3/ گرفتن خلافی ماشین با پیامک

برای استفاده از این روش کافیست که کد 17 رقمی VIN را به یکی از شماره های زیر پیامک نمایید:

شماره اول: 1101202020

شماره دوم: 110005151

شماره سوم: 30005151

سپس میزان خلافی شما به همراه شناسه قبض و شناسه پرداخت برای شما ارسال خواهد شد که با استفاده از آن می توانید قبض جریمه را پرداخت نمایید.

برای پرداخت جریمه توسط یکی از بسترهای الکترونیکی (درگاه پرداخت اینترنتی ، دستگاه کارت‌ خوان و کدهایUSSD ،…) اقدام نمایید.

 

4/ نحوه استعلام خلافی خودرو در تلگرام

آیدی تلگرام farmoon_bot@ و یا Car_Services_Bot@ را در تلگرام جستجو کنید و با زدن گزینه start و دنبال کردن مراحل می توانید به راحتی خلافی خودرو را استعلام کنید.

 

5/ برنامه موبایل یا اپلیکیشن استعلام خلافی خودرو

با گشتی در کافه بازار، گوگل پلی و یا هر مارکت معتبر دیگر به آسانی می توانید چنین برنامه هایی را دانلود کنید و به راحتی خلافی خودرو را استعلام و پرداخت کنید.

6/ دریافت خلافی خودرو با تماس تلفنی

سوالی که اغلب کاربران می پرسند استعلام خلافی خودرو با شماره پلاک است که تنها از طریق تماس تلفنی امکان پذیر است. در این روش پس از تماس با این شماره ( عزیزان شهرستانی با وارد کردن پیش شماره ۰۲۱ تماس بگیرند) به تلفن گویا متصل شده و عدد ۱ برای وصل شدن به استعلام تخلفات رانندگی، عدد ۲ استعلام صدور گواهینامه و عدد ۳ مربوط به استعلام صدور کارت ماشین است که با شماره گیری عدد ۱ به بخش استعلام خلافی وصل می شوید.

پس از شماره گیری عدد ۱ به اپراتور وصل شده و می توانید با خواندن شماره پلاک برای اپراتور میزان خلافی خودرو را استعلام کنید.

 

چگونه خلافی خودرو را کم کنیم؟

به طور کلی عده‌ای عقیده دارند که میزان جرایم تعیین شده برای آن‌ها عادلانه نیست و به هر نحوی دنبال کاهش بخشی از آن هستند.

بنابر گفته رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی، در مورد رسیدگی به شکایات تخلفات راهنمایی و رانندگی مربوط به خودرو دو فرآیند وجود دارد. یک مورد آن، اعتراض به قبض جریمه است که درصورتی‌که فرد به برگ جریمه اعتراض داشته باشد باید به مرکز اجرائیات منطقه و یا شهرستان محل سکونت مراجعه کرده و موضوع شکایت خودر را در منطقه مطرح کند؛ که اینگونه موارد در همان محل قابل رسیدگی و اصلاح است.

اما اگر فرد نسبت به وضعیت تخلفات اعتراض داشته باشد، می‌بایست ابتدا به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کند و در خواست اعتراض دهد. این درخواست از طریق سیستم به مرکز اجرائیات کل کشور ارسال می‌شود؛ و براساس قانون، ظرف حداکثر ۲۴ ساعت باید به موضوع رسیدگی شود. البته این رسیدگی معمولا در کمتر از چند ساعت انجام و پاسخ داده می‌شود.

معمولا افراد در اعتراض به جرایم رانندگی، شکایات متعددی را عنوان می‌کنند، مثلا اینکه: از لحاظ مالی، پرداخت جرایم رانندگی در توان آن‌ها نیست، و یا در زمان ثبت جریمه، در آن محل حضور نداشتند و تخلف رانندگی به اشتباه برای آن‌ها ثبت شده است.

البته باید گفت که شهروندان تهرانی برای اعتراض به جرایم بالای یک میلیون تومان، لازم است تا به ادارات راهنمایی و رانندگی مناطق ۱۶، ۲۱، ۱۲، ۴،‌ ۱، ۱۰، ۲۰ و هم‌چنین دادسرای راهور واقع در خیابان رودکی مراجعه کنند. در این مراکز کارشناسان پلیس نظرات خود را در اختیار قضات مستقر در مناطق می‌رسانند و این قضات که تحت نظر دادسرای راهور هستند، نسبت به این اعتراضات اعلام نظر می‌کنند و در صورت نیاز کسریات خلافی مطابق با مقررات اعمال می‌شود.

گردآوری شده از

سایت پلیس راهور

نمناک

 

انتهای پیام/

 

منبع: آنا

کلیدواژه: خلافی خودرو استعلام خلافی خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۱۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ روش برای دریافت آسان لاستیک دولتی با کارت ملی

در روز‌هایی که قیمت لاستیک خودرو و سایر لوازم آن روزبه‌روز گران‌تر می‌شود، خرید لاستیک دولتی تنها راهی است که با استفاده از آن می‌توانید این وسیله ضروری خودرو را تقریباً نصف قیمت بخرید.

البته بسیاری تصور می‌کنند برای خرید انواع لاستیک باید صبح زود به نمایندگی یا کارخانه‌های تولیدکننده لاستیک مراجعه کنند و به همین دلیل قید خرید آن را می‌زنند یا فکر می‌کنند که ثبت نام لاستیک دولتی شامل محصولات باکیفیتی مثل کویر تایر نمی‌شود و اصلاً ثبت نام لاستیک دولتی کویر تایر امکان‌پذیر نیست.

این در حالی است که برای ثبت نام لاستیک دولتی کویر ۴ روش مختلف وجود دارد که ۳ مورد از آنها اینترنتی است و بیشتر فرایند آنها به صورت آنلاین انجام می‌شود. در این مقاله هر ۳ روش و نکات آنها را برایتان توضیح می‌دهیم.

۴ روش برای خرید لاستیک دولتی کویر

 

اگر عمر مفید لاسیتک‌های خودرو شما به پایان است، وقت آن است که با این روش‌ها آشنا شوید. ثبت نام لاستیک دولتی کویر تایر به ۲ صورت اینترنتی و حضوری انجام می‌شود که در ادامه با تمامی روش‌های خرید آنلاین و حضوری کویر تایر دولتی آشنا می‌شوید.

ثبت نام لاستیک دولتی کویر تایر از طریق سایت kavirtire.ir

لازم به ذکر است که سامانه فروش آنلاین سایت کویر تایر (kavirtire.ir) همیشه فعال نیست و ممکن است برای ثبت نام کویر تایر دولتی مجبور شوید از روش‌های دیگر اقدام کنید. اگر این سامانه فعال بود، باید گام‌های زیر را برای خرید لاستیک کویر به قیمت دولتی طی کنید:

وارد آدرس https://kavirtire.ir/esale شوید.

پس از مطالعه شرایط، تیک تأیید آن را در پایین صفحه بزنید و بعد روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

کد ملی و شماره موبایل مالک خودرو را وارد کنید.

کد ۷ رقمی ارسال شده به شماره موبایل مالک را وارد کنید. توجه کنید که این کد رمز ورود شما به سیستم هم محسوب می‌شود و به همین دلیل آن را به خاطر بسپارید.

در مرحله بعد باید فرم مربوط به اطلاعات شخصی مالک، ایمیل، آدرس دقیق پستی و کد پستی مالک را وارد کنید. ورود تمامی این اطلاعات اجباری است و باید هنگام وارد کردن آنها دقت کنید تا تحویل لاستیک با مشکل مواجه نشود.

سپس شرکت سازنده خودرو، نوع و پلاک آن را وارد کنید.

تصویر اسکن پشت و روی کارت ملی و کارت خودرو را آپلود کنید. فرمت این تصاویر باید Jpg و حجم آنها زیر ۱۰۰ کیلو بایت باشد.

پس از تأیید مدارک مجدداً وارد سایت شوید و از میان محصولات موجود، گزینه‌ای که با خودروی شما (از نظر سایز) تناسب دارد را انتخاب و به سبد خرید خود اضافه کنید.

پس از پرداخت هزینه پست و لاستیک، خرید شما نهایی می‌شود.

لاستیک‌ها نهایتاً تا یک هفته بعد به دست شما می‌رسند و هنگام تحویل مأمور پست مدارک هویتی و کارت خودروی شما را بررسی می‌کند و بعد لاستیک را تحویل می‌دهد.

ثبت نام لاستیک دولتی کویر تایر از طریق سامانه تخصیص تایر

در این روش باید وارد سایت دولتی www.kala.ntsw.ir شوید و پس از پایان ثبت نام لاستیک دولتی در این سایت، باید خودتان برای دریافت لاستیک به نمایندگی موردنظر مراجعه کنید. مراحل خرید کویر تایر دولتی از این سایت به شرح زیر است:

بهتر است در ساعت‌های ۹:۳۰ و ۱۵:۳۰ که موجودی سایت به روز می‌شود وارد آن شوید.

کد ملی و شماره موبایل مالک خودرو را وارد کنید.

کد اعتبارسنجی ارسال شده به شماره موبایل را وارد کنید.

شماره شاسی و شماره موتور را وارد کنید.

سایز و سایر مشخصات لاستیک موردنظرتان را وارد کنید. برای دانستن این مشخصات، کافی است نگاهی به لاستیک‌های فعلی خود بیندازید یا یک جستجوی ساده در اینترنت انجام دهید.

در مرحله بعد باید استان، شهر و نمایندگی موردنظر را از لیست موجود انتخاب کنید. در این صفحه می‌توانید برند‌های موجود را هم ببینید.
غذا و مکمل حیوانات خانگی با بهترین در دارتیل با ارسال سریع و رایگان
فیش رزرو نوبت را پرینت بگیرید.

با در دست داشتن فیش، کارت ملی، کارت بانکی به نام مالک و مدارک خودرو، در زمان مقرر به نمایندگی مراجعه و لاستیک خود را تحویل بگیرید.

ثبت نام لاستیک دولتی کویر تایر در سایت‌های عاملین فروش اینترنتی

سایت شرکت کویر چند سایت را به عنوان عاملین فروش اینترنتی خود معرفی کرده که خرید از آنها مشابه سایر فروشگاه‌های اینترنتی است و لاستیک کویر تایر دولتی را به همان قیمت سایت کویر تایر و سامانه تخصیص تایر به شما می‌فروشند. همچنین این عاملین فروش اینترنتی هم لاستیک را درب خانه به شما تحویل می‌دهند.

ثبت نام لاستیک دولتی کویر تایر به صورت حضوری

برای خرید حضوری لاستیک دولتی کویر، باید به یکی از نمایندگی‌های این شرکت که مشخصات آنها در kavirtire.ir/representatives درج شده، مراجعه کنید. برای خرید حضوری نیز باید همان مدارکی که در خرید از سامانه تخصیص تایر نام بردیم را همراه خود داشته باشید.

پیش از ثبت نام لاستیک دولتی کویر تایر، حواستان به نکات زیر باشد:

خرید و ثبت نام لاستیک دولتی کویر تایر فقط مخصوص مصرف‌کننده نهایی است.

در روش خرید اینترنتی، می‌توانید در هر ۶ ماه ۲ حلقه دریافت کنید؛ درحالی که در خرید حضوری، در هر سال می‌توانید ۲ حلقه لاستیک بخرید.

تایر‌های ارسالی فقط به مالک خودرو و با ارائه کارت ملی تحویل داده می‌شوند.

در صورت عدم رعایت قوانین خرید اینترنتی، استفاده از مدارک جعلی و … ثبت نام باطل شده و مبلغ پرداختی پس از روشن شدن وضعیت پرونده حقوقی عودت داده می‌شود.

باید هزینه حمل و ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را هم به قیمت لاستیک دولتی کویر اضافه کنید.

در صورت عدم مراجعه به نمایندگی در نوبت مقرر، نوبت شما می‌سوزد و باید مراحل ثبت نام لاستیک دولتی کویر تایر را از ابتدا طی کنید.

خرید لاستیک خودرو‌های شاسی‌بلند به صورت اینترنتی امکان‌پذیر نیست.

هنگام مراجعه به نمایندگی، باید حتماً لاستیک‌ها روی خودرو نصب شوند.

قیمت لاستیک کویر تایر به سایز آن بستگی دارد. به عنوان مثال در بازار آزاد قیمت لاستیک کویر تایر مخصوص خانواده سمند و ال ۹۰ حدود ۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است، درحالی‌که با ثبت نام لاستیک دولتی کویر تایر می‌توانید هر حلقه از این نوع لاستیک را با قیمت حدود ۸۴۰ هزار تومان بخرید.

آیتول سامانه استعلام و پرداخت خلافی خودرو، خرید و تمدید بیمه شخص ثالث خودرو و موتور، خدمات غیرحضوری مثل ترخیص و معاینه فنی خودرو و فروش لوازم‌یدکی و اقلام مصرفی مثل روغن‌موتور، باطری و فیلتر روغن است که با مراجعه به آن می‌توانید در وقت و زمان خود صرفه‌جویی کنید و بسیاری از خدمات دولتی مربوط به خودرو که زمان بر و خسته‌کننده هستند را در مدت‌زمان کوتاهی انجام دهید.

منبع: آیتول

tags # خودرو سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • استعلام و پرداخت قبض برق در یک چشم برهم‌زدن
  • پرداخت ۵۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی
  • ۵ راهکار آسان و تازه برای تیز کردن چاقو‌های کُند خانگی (فیلم)
  • پرداخت 55 هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی
  • صرفه‌جویی ۱۵۲ میلیون دلاری در پرداخت یارانه سوخت با اسقاط خودروهای فرسوده در سال ۱۴۰۲
  • خلافی بیش از ۵۶ میلیون تومانی یک خودرو توقیفی در لرستان
  • ۴ روش برای دریافت آسان لاستیک دولتی با کارت ملی
  • شماره‌گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد
  • شماره گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد
  • اپلیکیشن بلو را آپدیت کنید؛ سال نو، نسخه نو