Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل دفتر تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: معاونت علمی و فناوری در جهت حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان و فناورانه به کار اولی‌ها خدمات تسهیل‌گری ارائه میدهد.

اسماعیل قادری فر، مدیر کل دفتر تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، درباره حمایت معاونت علمی و فناوری از فعالیت کار اولی‌ها گفت: معاونت علمی به صورت عام یکی از وظایف ذاتی خود را حمایت از محصولات فناورانه تقاضا محور و کار اولی می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
به صورتی که اگر کسب و کار و کالای دانش‌بنیان متقاضی و به لحاظ فناورانه قابلیت اجرا داشته باشد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تسهیل گر آن خواهد بود.   قادری فر ادامه داد: کلیه اقدامات در قالب مدل‌های حمایتی همچون بسترسازی‌های قانونی و حمایت‌های مالی موجب می‌شود تا محصولات کار اولی‌ها به منصه ظهور و عرضه در بازار برسند.

وی با بیان اینکه ما هیچ محدودیتی برای ارائه گرنت به کار‌های اولیه و فناورانه نداریم، تصریح کرد: هیچ سقفی برای ارائه گرنت به کسب و کار‌های اولیه قائل نشده‌ایم بلکه وظیفه ذاتی خود می‌دانیم تا هر چه بیشتر از جریان توسعه فناوری بر پلت فرم زیست بوم نوآوری و ارتقاء شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنیم.

مدیر کل دفتر تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: نوآوری و کسب و کار‌های جدید و زیست بوم ادبیاتی است که در این دوره معاونت علمی وارد فضای عمومی کشور شده است. در حقیقت این جریان در ابتدا به تعبیری از یک دیواره کوچک آغاز شد، اما امروزه تبدیل به یک جریان هدفمند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب سکه رایج در کشور شده است.   مدیر کل دفتر تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: برای تحقق هرچه بیش‌تر کسب و کار‌های جدید و نوآورانه باید زیرساخت‌های لازم حقوقی از طریق نهاد‌های قانون‌گذار، دستگاه قضائی و معاونت پارلمانی و حقوقی رئیس جمهور تمهید شود تا شاهد توسعه کسب و کار فناورانه شرکت‌های دانش بنیان در این زیست بوم باشیم.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری زیست بوم نوآوری شرکت های دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۲۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ دانشگاه برتر رتبه بندی ملی ISC مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند

احمد فاضل زاده گفت: نتایج رتبه بندی دانشگاه‌ها، در رقابت پذیری و برخورداری از منابع و تسهیلات حمایتی حائز اهمیت است.

او ادامه داد: معیار‌های جدید رتبه بندی ملی دانشگاه‌های کشور (ISC) که اسفندماه گذشته در کارگروه رتبه بندی و جلسه شماره ۹۷۲ شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصویب شد و ملاک رتبه‌بندی سال ۱۴۰۳ قرار می‌گیرد و به زودی پرسشنامه‌های مربوط به رتبه بندی امسال در اختیار دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی قرار خواهد گرفت.

رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام عنوان کرد: در معیار‌های جدیدرتبه بندی، به گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاه ها، مرجعیت علمی و فناوری کشور در سطح بین المللی و پاسخگو بودن دانشگاه‌ها به حل مسائل کشور توجه ویژه‌ای شده است.

فاضل زاده اضافه کرد: معیار‌های ۶ گانه رتبه‌بندی مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام شامل آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری، مرجعیت و دیپلماسی علمی و فناوری، فرهنگی- اجتماعی و دانشجویی و مدیریت و بهره وری است.

رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام اظهار کرد: امروزه دانشگاه‌ها به عنوان نهاد‌های ارزش‌آفرین اجتماعی و اقتصادی، یکی از مهمترین و موثرترین ارکان در اقتصاد دانش بنیان به شمار می‌روند؛ بنابراین رتبه بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از مهمترین دغدغه‌های سیاست‌گذاران حوزه علم و فناوری است.

او ادامه داد: رتبه بندی‌های علمی علاوه بر اطلاع رسانی به جامعه در مورد عملکرد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، به مقایسه بین دانشگاه‌ها می‌پردازند. دانشگاه‌ها از نتایج رتبه بندی‌ها برای تعیین اهداف، برندسازی و تبلیغ خود به منظور جذب دانشجو، استادان و پژوهشگران برجسته استفاده می‌کنند.

رئیس مؤسسه ISC گفت: این موسسه همواره همکاری و تعامل سازنده‌ای با شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، سازمان برنامه و بودجه کشور و سایر نهاد‌های سیاستگذار علم و فناوری دارد و شاخص‌های مورد نیاز را در بحث بهره وری دانشگاه‌ها در تولید علم و فناوری ارائه می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری/ تولید مسکن ارزان با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری
  • حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاورد‌های امیدآفرین دانش‌بنیان
  • حمایت معاونت علمی از انعکاس دستاورد‌های امیدآفرین دانش‌بنیان توسط دستگاه‌های اجرایی
  • حمایت«کانکت پلاس» از ۱۷۰۰ محقق پسادکتری در سال گذشته
  • حمایت از تاسیس شرکت دانش‌بنیان از سوی ایرانیان خارج از کشور
  • ۳۰ دانشگاه برتر رتبه بندی ملی ISC مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند