Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار اصفهان گفت: با توجه به اهمیت آینده شهر اصفهان برای مدیریت شهری، مطالعات و پژوهش در حوزه شهری آغاز شده و مدیران و کارشناسان شهری در حال تدوین سند آینده‌نگاری اصفهان هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی صبح امروز -پنجشنبه  ۱۹ دی‌ماه ۹۸- در برنامه رادیویی"شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو" با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و شهادت سردار سلیمانی و همرزمان ایشان به ملت ایران، اظهار کرد: به یاد "شهید سپهبد قاسم سلیمانی" و دیگر شهدا مراسم باشکوهی در نقاط مختلف شهر و مناطق ۱۰، هفت، پنج و سه شهرداری اصفهان برگزار خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده اجتماع باشکوهی در میدان امام اصفهان برگزار شد، افزود: بلافاصله پس از وقوع این حادثه تلخ پرچم‌های عزاداری و پرچم‌های جمهوری اسلامی به پاس احترام این شهیدان در اصفهان نیمه افراشته شد.

شهردار اصفهان ادامه داد: از صبح روز جمعه که سه روز عزاری عمومی توسط مقام معظم رهبری اعلام شد، ابر پرچم‌های شهر به نشانه شهادت سپهبد قاسم سلیمانی سیاه‌پوش شد و به حالت نیمه افراشته به اهتزاز درآمد.

وی با بیان اینکه بنرهای تسلیت و گرامیداشت شهادت سردار دلها توسط اداره کل ارتباطات شهرداری اصفهان با همکاری مناطق ۱۵ گانه شهر در بیش از ۵۰۰ نقطه شهر نصب شد، تصریح کرد: اصفهان همچون همیشه توانست بسیار خوب از این شهیدان قدردانی و برنامه‌های خوبی را به پاسداشت خون شهدا اجرا کند.

نوروزی جان باختن شماری از هموطنان در مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر شهید سپهبد قاسم سلیمانی در کرمان را تسلیت گفت و افزود: این اتفاق بسیار جانکاه و سخت بود، همچنین جان باختن تعداد دیگری از هموطنان در سانحه هوایی هواپیمای بوئینگ ۷۳۷  اوکراین که روز گذشته اتفاق افتاد و تعدادی از شهروندان اصفهانی نیز در این پرواز جان خود را از دست دادند، بسیار غم‌انگیز بود.

وی ادامه داد: متأسفانه تعدادی از برجسته ترین افراد از دانشگاه‌های معتبر کشور و نخبگان علمی در سانحه هوایی هواپیمای بوئینگ ۷۳۷  اوکراین جان خود را از دست دادند که به ملت ایران و خانواده آنها این اتفاق ناگوار را تسلیت می گوییم.

تصویر شفافی از آینده شهر

شهردار اصفهان اظهارکرد: با توجه به اهمیت آینده شهر اصفهان برای مدیریت شهری، مطالعات و پژوهش در حوزه شهری آغاز شده و مدیران و کارشناسان شهری در حال تدوین سند آینده‌نگاری اصفهان هستند.

وی با اشاره به برگزاری دومین نشست تخصصی آینده پژوهی در حوزه علم و فناوری شهر اصفهان با عنوان"داستان‌های باورپذیر از فناوری و آینده شهر"، گفت: این نشست امروز با حضور  مدیران و کارشناسان در کتابخانه مرکزی برگزار می شود تا با هم‌فکری همه تصویر شفافی از آینده شهر برای مدیران شهری و مردم ترسیم شود.

نوروزی با بیان اینکه شهر اصفهان در ماه‌های اخیر گرفتار آلاینده های جوی بوده است، تصریح کرد: وضعیت جوی شهر تحت تاثیر آلاینده ‌ها قرار گرفته بود که با اطلاع رسانی گسترده از مردم درخواست شد برای کاهش آلاینده‌ها تا حد امکان از وسایل حمل ونقل عمومی استفاده کنند.

افزایش ۱۵ درصدی مسافران اتوبوس‌های شهر

وی خاطرنشان کرد: تعامل بین مردم و مدیریت شهری باعث شد روزانه بیش از  ۶۰۰ هزار نفر از شهروندان اصفهانی با اتوبوس در شهر جا به جا شوند و شاهد افزایش ۱۵ درصدی مسافران اتوبوس‌های شهر باشیم؛ این آمارها نشان از گفتمان واحد بین مدیران شهری و شهروندان در راستای کاهش مشکلات و آلاینده ها داشت و البته نتیجه‌بخش نیز بود.

شهردار اصفهان با اشاره به برگزاری یکصد و پنجمین نشست مجمع شهرداران کلانشهرها، گفت: در این نشست که روز گذشته در شهر یزد برگزار شد، شهرداران کلانشهرهای کشور حضور داشتند و مذاکراتی در خصوص بودجه و مسایل مرتبط با شهرداری‌ها مطرح و بحث و تبادل نظر انجام شد.

برگزاری بیست و هشتمین نشست معاونان فنی و عمرانی کلانشهرهای کشور

وی گفت: هفته آینده در روزهای ۲۵ و ۲۶ دی‌ماه سال جاری بیست و هشتمین نشست معاونان فنی و عمرانی کلانشهرهای کشور به میزبانی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود و متخصصان و مدیران مربوطه در این حوزه تجربیات و دستاوردهای خود را مطرح خواهند کرد.

نوروزی اظهار کرد: در شرایط کنونی که فضای شهر عمرانی و ابرپروژه‌های خوبی در شرق، شمال، غرب و جنوب اصفهان و در مناطق مختلف نیز پروژه های بزرگ و کوچک در حال اجرا است، برگزاری نشست معاونان فنی و عمرانی کلانشهرهای کشور در اصفهان و توجه به نظرات معاونان عمرانی کلانشهرها می‌تواند برای اصفهان مثمر ثمر باشد، البته تجربیات اصفهان نیز می‌تواند برای سایر کلانشهرها مفید باشد.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان در روزهای ۲۲ تا ۲۷ دی‌ماه سال‌جاری میزبان بیش از ۱۰۰ عکاس از استان‌های مختلف کشور است، افزود: حضور عکاسان برجسته به مناسبت برگزاری چهاردهمین جشنواره عکس خبری مطبوعاتی با عنوان "دوربین دات. نت" خواهد بود که برای نخستین‌بار با حمایت شهرداری اصفهان برگزار می‌شود و امیدواریم این اقدام فرصت خوبی برای پیشرفت در این حوزه هنری باشد.

شهردار اصفهان در خصوص روند بازدید کارشناسان شهرسازی مناطق از ساخت و سازها برای صدور پروانه ساختمانی، گفت: کارشناسان موظف به بازدید از ساختمان‌های در حال احداث و متقاضی پروانه ساختمانی هستند و انجام این فرایند نباید در گرو تماس شهروندان با شهرداری باشد.

وی با تاکید بر لزوم اجرای یکسان ضوابط شهرسازی افزود: ضوابط شهرسازی برای همه یکسان است، اما گاهی شرایط برخی املاک متفاوت بوده و چنانچه شهروندان در این باره سؤالی داشته باشند می‌توانند به منطقه محل سکونت خود مراجعه کنند.

بازگشایی گلوگاه‎های منطقه یک

شهردار اصفهان با اشاره به بافت بسیار متراکم منطقه یک، اظهار کرد: تعدادی از مراکز بیمارستانی در منطقه یک واقع شده و مرکز رفت و آمد بسیاری از شهروندان است.

وی ادامه داد: تعریض معابر در منطقه یک کاری بسیار دشوار و البته مورد نیاز است و گلوگاه‎های آن باید بازگشایی شود.

نوروزی با اشاره به احداث چهار ایستگاه خط دو قطار شهری اصفهان در محدوده منطقه یک، گفت: با راه اندازی خط دو مترو شاید تعریض برخی از خیابان‌ها در این منطقه نیاز نباشد زیرا اجرای این پروژه مهم کمک زیادی به کاهش مشکلات ترافیکی خواهد کرد.

وی با اشاره به ترافیک محدوده بیمارستان کاشانی و پل صاحب‌روضات، گفت: برای احداث پارکینگ بیمارستان‌ها مذاکراتی با مدیران و مسئولان این مراکز درمانی انجام شده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه یک پارکینگ در خیابان طالقانی اصفهان در حال احداث است، اظهار کرد: قطعا رفع مشکلات ترافیکی محدوده بیمارستان‌ها نیاز به تعامل دو طرفه دارد و مسئولان بیمارستان‌ها باید برای پارک خودرو کارکنان خود چاره‌اندیشی کنند تا در سایه تعامل مشکلات رفع شود تا با فراهم ساختن امکانات از استرس شهروندان کاسته شود.

تسهیلات ویژه برای شهروندان نمونه

نوروزی با بیان اینکه در آینده نزدیک کارت منزلت به کارت شهروندی تبدیل می‌شود، تصریح کرد: کارت منزلت شهروندی برای پنج گروه بازنشستگان، سالمندان (افراد بالای ۶۰ سال)، جانبازان، معلولان و زنان سرپرست خانوار برای ارائه خدمات متنوع در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در حال حاضر میزان معافیت و پرداخت هزینه‌های شهروندان دارای کارت های منزلت بر اساس مصوبه شورای شهر است، اما سیاست شهرداری این است که برای فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت مردم ضوابطی تدوین شود تا کسانی که در بهتر نگه داشتن شهر همت دارند، از امتیازات ویژه‌ای برخوردار شوند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه فراهم ساختن زیرساخت‌های کارت شهروندی از جمله قرارداد AVL در حال انجام است، تاکید کرد: در صدد هستیم با مشارکت مردم برخی از مسایل شهر را رفع کنیم، به عنوان کسانی که در آبادانی و پاکیزگی شهر تلاش کنند، می‌توانند از امکانات شهری به صورت رایگان برخوردار شوند.

افزایش تعداد پل‎های مکانیزه در سطح شهر

وی با اشاره به درخواست تعدادی از شهروندان مبنی بر قرار گرفتن پل‌های عابر پیاده معمولی در مجاورت پل‌های مکانیزه، گفت: با توجه به مطالبه شهروندان، شهرداری سعی در افزایش تعداد پل‎های مکانیزه در سطح شهر دارد، زیرا تعداد افرادی از پله‌های معمولی ترس دارند، در اقلیت است.

نوروزی ادامه داد: تلاش شهرداری اصفهان ارایه خدمات و تسهیلات بیشتر برای شهروندان و عبور آسان آنها از مسیرهای سخت است، البته قرارگرفتن پل‌های معمولی در کنار پل‌های مکانیزه زمانی اماکن‌پذیر است که تعداد استفاده کنندگان از پله‌های معمولی قابل توجه باشد.

وی با اشاره به زمین‌های بایر رها شده در سطح شهر، گفت: بر اساس ماده ۱۱۰ قانون شهرداری، نسبت به زمین یا بناهای مخروبه و غیر مناسب با وضع محل و یا نیمه تمام واقع در محدوده شهر که در خیابان یا کوچه و یا میدان قرار گرفته و محل تجمع جانوران موذی، منافی با پاکی و پاکیزگی و زیبائی شهر و یا موازین شهرسازی باشد، شهرداری با تصویب انجمن شهر می‌تواند به مالک اخطار کند تا نسبت به ایجاد نرده، دیوار یا مرمت آن اقدام کند.

شهردار اصفهان افزود: شهرداری نمی‌تواند شهروندی را مجبور به دریافت پروانه ساختمانی کند، اما اگر زمینی به دلیل شرایط به وجود آمده موجب مزاحمت و آزار و اذیت شهروندان شود و وجود زمین افراد محله را ناراحت کند، با اعلام گزارش مردم شهرداری می‌تواند بر اساس ماده ۱۱۰ اقدامات لازم را انجام دهد.

درخواست اختصاص یک لاین از جایگاه‌های سوخت گاز برای تاکسی بانوان

وی در ارتباط با درخواست اختصاص یک لاین از جایگاه‌های سوخت گاز برای تاکسی بانوان، گفت: در شهر اصفهان ۹ هزار تاکسی فعال به شهروندان سرویس‌دهی می‌کند، اما با توجه به اینکه تعداد تاکسی‌های دو گانه سوز بانوان محدود است و تعداد آنها به ۱۰۰ دستگاه نمی‌رسد، اختصاص یک لاین از جایگاه‌های سوخت گاز برای تاکسی بانوان توجیه پذیر نیست؛ البته باید تسهیلاتی ایجاد شود تا بانوان نیز بیشتر گرایش به تاکسی داشته باشند و موانع فعالیت آنها برداشته شود.

کد خبر 404998

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری اصفهان کلانشهر شهروند شهر کارت منزلت شهروندی حقوق شهروندی آینده پژوه مشارکت شهروندان پروژه هاي عمراني حمل و نقل عمومي شهردار اصفهان قدرت الله نوروزی پروانه ساختماني قانون شهرداری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۲۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد قیطریه آزمونی برای شهردار تهران

منوچهر محمدشمیرانی در هم میهن نوشت: در رسانه‌های گروهی و فضای مجازی، فراوان به این حرکت عجیب شهرداری تهران پرداخته شده است، ولی بد نیست ببینیم این محل، چه ویژگی‌هایی دارد. معروف‌ترین رخداد تپه‌های قیطریه، برگزاری نماز عید فطر شهریور سال ۱۳۵۷، توسط حجت‌الاسلام دکتر محمد مفتح است. البته ۱۰ سال پیش از این تاریخ، یعنی در سال ۱۳۴۷ هم، پارک قیطریه - که بخشی از تپه‌های تاریخی قیطریه را در دل خود جای داده است - بر سر زبان‌ها افتاد.

در آن زمان، یک تیم باستان‌شناسی، یک محوطه باستانی ۳۲۰۰ ساله را بر روی تپه‌هایی که بخشی از پارک قیطریه را تشکیل می‌دهند، کشف کردند و پس از سه سال، بیش از ۳۰۰ گور را پیدا کردند که داخل آن، پر از اشیای قدیمی متعلق به دوره عصر آهن اول و دوم بود. برای ادامه کاوش‌ها می‌بایست تعدادی از درختان پارک را قطع می‌کردند که در آن زمان، با احترام به مردم و رعایت ممنوعیت قطع درختان، عملیات کاوش را متوقف کردند. حتی سرپرست باستان‌شناسان، طی گفت‌وگویی در سال‌های پیش، با خوشحالی گفت: وجود پارک قیطریه و رفت و آمد مردم در آن جا، بهترین پوشش حفاظتی برای این آثار باستانی است و مانع از دستبرد به آن‌ها می‌شود.

از سوی دیگر طبق قوانین موجود هم، می‌بایست انتظار داشت شهرداری تهران براساس وظیفه ذاتی خویش، با احداث فضا‌های سبز بیشتر به دنبال افزایش سرانه فضای سبز شهر آلوده تهران باشد تا شهروندان تهرانی بتوانند نفس راحت‌تری در این هوای آلوده بکشند. نه اینکه در محلی مانند پارک قیطریه - که علاوه بر نمازخانه پارک، مسجد هم در فاصله کمی از آن وجود دارد - پایش را در یک کفش کند و به جای تلاش برای افزایش نمازگزار، به‌جای افزایش سرانه فضای سبز شهر تهران، بخواهد در یک اقدام نمایشی، سرانه مسجد‌های موجود را بالا ببرد.

این کار شهرداری تهران - ساخت مسجد در پارک بدون توجه به قانون وقف و نیت اعلام‌شده واقف و بدون نظرخواهی از مردم - را می‌توان مصداق بسیاری از دیگر کار‌های شهردار تهران دانست که پول دریافتی از مردم شهر تهران را، بدون رضایت آنان و برخلاف قانون شهرداری‌ها در راه غیر، هزینه می‌کند؛ هزینه‌کرد این پول‌ها برای مراسم و تشکل‌های مورد نظر، یا صرف پول و هزینه و نیروی انسانی برای برنامه‌هایی خارج از حوزه استحفاظی شهر تهران، به هر دلیل و مناسبتی، نادرست محسوب می‌شود و به عبارتی، استفاده غیرمعقول از پولی است که با ماموریت و وظیفه مشخص، به امانت در اختیار شهردار تهران قرار گرفته است. بسیاری از مردمی که در این روزها، شاهد تحرکات شهرداری تهران، در بخشی از پارک قیطریه برای ساخت مسجدی در نزدیکی مسجد‌های دیگر این محله هستند، دوست دارند شهردار شهرشان، که انتظار دارد شهروندان تهرانی، انواع و اقسام عوارض خانه و محل کسب و خودرو و... خود را، سر موقع بپردازند چرا در این مدت، سعی نکرده است حرف‌های، ولی نعمتان خود - شهروندان تهرانی - و کارشناسان شهری و میراث فرهنگی را بشنود و تصویر یک مدیر شهری بی‌اعتنا به نظر مردم را از خود به نمایش نگذارد.

مردم می‌گویند شاید همچون بسیاری از موارد دیگر، حرف و نظر مردم و کارشناسان، به چشم‌شان نیاید و بخواهند به هر شکلی که شده است ساز خود را بزنند و راه خود را بروند و به هر قیمتی که شده است بخواهند از حرف خود کوتاه نیایند، ولی باید به ایشان یادآور شد شهر، جای ساختن است و روح دادن به آن، از طریق افزایش فضای سبز و گل و گیاه آن. پس اگر شهردار تهران می‌خواهد در قامت یک مدیر شهری راستین، تهران را شهر بهتری برای زیستن شهروندان تهرانی در ام‌القرای جهان اسلام بنماید، بد نیست بداند اگر هدفش، افزایش آمار مساجد خالی، یا نقبی به گورستان‌های باستانی زدن، یا راضی کردن برخی از این اقدام است، راه درستی را انتخاب نکرده است و پیشنهاد می‌شود با این اقدامات نسنجیده و کارشناسی‌نشده، بیش از این به باور‌های مردم و استاندارد‌های زندگی شهری آسیب نرساند و تلاش نماید با شناسایی نیاز‌های واقعی کلان‌شهر تهران و برطرف کردن نیاز‌ها و نارسایی‌های ابرشهر تهران، خود را به‌عنوان «شهردار خدمتگزار تمامی شهروندان تهرانی» معرفی نماید.

به هر حال، با توجه به روند گزارش‌های پیرامون این اقدام به دور از منافع شهر و شهروندان تهران، این نگرانی وجود دارد همان‌گونه که آن جوان گیج در شهر قیصریه، که دستمالی ابریشمی را به نامزدش داده بود و برای آگاه نشدن صاحب‌کارش، مغازه و بازار و شهر قیصریه را به آتش کشید برخی هم بخواهند به خاطر یک دستمال و ساخت یک مسجد، پارک قیطریه برای مردم و شهر مشکل درست کنند.

 

دیگر خبرها

  •  ارائه آموزش‌های شهروندی به بیش از ۴۴ هزار نفر در گرگان
  • آگهی استخدام شرکت مترو اصفهان
  • آغاز طرح جهادی عملیات عمرانی و خدماتی شهرداری
  • کارخانه ریسباف باید به موزه ملی اصفهان تبدیل شود
  • ثبت‌نام اولیه دوچرخه‌های اشتراکی بایدو، رایگان شد
  • تعرفه خدمات دولتی در ۱۴۰۳؛ صدور کارت ملی، شناسنامه و سایر خدمات چقدر هزینه دارد؟
  • حل و فصل مشکلات در جلسات ملاقات مردمی
  • بیش از ۶۵ درصد شهروندان از کارت سوخت شخصی استفاده می‌کنند
  • مسجد قیطریه آزمونی برای شهردار تهران
  • تدوین سند کاهش آلایندگی مراکز صنعتی استان اصفهان