Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی پیرجاهد، مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در جلسه هماهنگی برنامه‌های خدمات رسانی بسیج سازندگی استان، گفت: در راستای خدمات رسانی به روستاییان،  ۲۱ روستای شهرستان اردبیل به همت اکیپ دامپزشکی بسیج سازندگی استان از خدمات رایگان دامپزشکی بهره‌مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به خدمات ارائه شده، بیان کرد: سونوگرافی دام‌ها با دستگاه سونوگرافی پیشرفته جهت تشخیص آبستنی یا مشکلات تولید مثلی، ویزیت دام‌های بیمار، نسخه پیچی، درمان دارویی رایگان و ارائه خدمات مشاوره‌ای در جهت افزایش سود دهی و کاهش هزینه‌های روستایی از جمله خدمات ارائه شده است.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: خدمات رسانی به مردم در مناطق محروم و روستایی استان در دستور کار سازمان قرار گرفته است و این مهم با محوریت گروه‌های جهادی در استان در حال انجام است.

پیرجاهد با اشاره به اجرای طرح شهید رهنمون در سطح استان، تصریح کرد: ارائه خدمات رایگان پزشکی به مردم در مناطق محروم استان در قالب طرح شهید رهنمون همچنان ادامه دارد که با همکاری بسیج جامعه پزشکی و گروه‌های جهادی خدمات خوبی به مردم ارائه شده است.‌

او با بیان اینکه سازمان بسیج سازندگی در عرصه توانمندسازی و توسعه آموزش از آمادگی لازم برخوردار است، گفت: توانمندسازی و توسعه آموزش‌های لازم در راستای اشتغال‌زایی و رونق تولید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید مردم استان به این موضوع مهم توجه کنند.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بسیج سازندگی دامپزشکی سپاه گروههای جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۴۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی در مراکز درمانی تامین‌ اجتماعی

بنابر اعلام روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، این سازمان به‌عنوان دومین ارائه‌دهنده خدمات درمانی کشور (پس از وزارت بهداشت) در بخش درمان مستقیم، دارای ۳۵۰ آزمایشگاه تشخیص‌طبی فعال با در اختیار داشتن تجهیزات تخصصی است که دراین آزمایشگاه‌ها ۲۵۰ متخصص پاتولوژی و علوم آزمایشگاهی و سایر تخصص‌ها نظیر بیوشیمی، ایمنولوژی، میکروبیولوژی، انگل‌شناسی، ویروس‌شناسی و ... به همراه تعدادی از کارشناسان علوم آزمایشگاهی به ارائه خدمت به بیمه‌شدگان اشتغال دارند.

براساس این گزارش، آزمایشگاه‌های مراکز درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی به انواع وسایل تشخیصی در زمینه‌های مختلف از جمله کشت میکروبی، هورمون‌شناسی، تشخیص ملکولی، بانک خون، بیوشیمی، خون‌شناسی و ... مجهز هستند و تقریباً تمامی آزمایش‌های تشخیصی طبی عمومی و بعضاً تخصصی در این آزمایشگاه‌ها قابل ارائه و انجام است، با این حال اگر به عللی امکان ارائه برخی خدمات معدود در آزمایشگاه‌های ملکی این سازمان مقدور نباشد، از طریق مراکز طرف قرارداد قابل انجام است.

آزمایش‌های تشخیص طبی در مراکز سرپایی سازمان تأمین‌اجتماعی، مطابق سطح‌بندی خدمات آزمایشگاهی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان به‌عنوان متولی نظام سلامت انجام می‌شود و در مراکز بستری این سازمان نیز تقریباً تمامی آزمایشات موردنیاز برای سیر درمان بیماران قابل انجام است و برای ارائه این خدمات از بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی هیچ وجهی دریافت نمی‌شود.

گفتنی است سازمان تأمین‌اجتماعی با تحت پوشش داشتن بیش از ۴۶ میلیون نفر از اقشار مختلف مردم، در بخش درمان با دارا بودن  ۷۹ بیمارستان و ۳۲۲ مرکز درمان سرپایی و همچنین ۱۱ هزار تخت بستری درحال  خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان این سازمان است.

گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین حاکی از آن  است که  این سازمان به‌عنوان نخستین خریدار خدمات درمانی کشور، در بخش درمان غیرمستقیم نیز  طرف قرارداد  ۵ هزار آزمایشگاه در بخش خصوصی و دولتی  است که خدمات آزمایشگاهی را حسب تشخیص پزشک و در قالب تعهدات بیمه‌های پایه که از سوی شورای عالی بیمه تعریف شده است، به بیمه‌شدگان، بازنشستگان و سایر افراد تحت پوشش این سازمان ارائه می‌کنند.

براساس آمارهای سازمان تأمین‌اجتماعی، آزمایشگاه‌های طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور، طی سال گذشته خدمات تشخیصی مورد نیاز را به حدود ۲۸ میلیون بیمار بیمه‌شده این سازمان ارائه کرده‌اند.

همچنین این گزارش حاکی از آن است  که در بخش طرف‌قرارداد، سهم بیمه‌شدگان از هزینه انجام آزمایش‌های تشخیص‌طبی حسب مصوبات شورای عالی بیمه که نهاد ناظر و متولی حوزه بیمه درمان است، ۳۰ درصد به‌عنوان فرانشیز بر مبنای تعرفه دولتی می‌باشد.

منبع: خبرگزاری میزان

دیگر خبرها

  • ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌ اجتماعی
  • ارائه رایگان بیش از ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی
  • ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی در مراکز درمانی تامین‌ اجتماعی
  • خدمت حدود ۸ هزار جهادگر در ماه رمضان به مردم خراسان رضوی
  • ۷۸۶۰ جهادگر به مردم خراسان رضوی خدمت کردند
  • ارائه ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی رایگان به بیمه‌ شدگان
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان
  • فعالیت هزارو ۵۷۲ گروه جهادی در نوروز و رمضان ۱۴۰۳
  • جهاد دندانپزشکی در رودان/خدمات قرارگاه مردم به ۲۲۰ هزار خدمت رسید