Web Analytics Made Easy - Statcounter

آموزش مراحل فعال سازی رمز دوم پویا یا رمز دوم یکبار مصرف بانک اقتصاد نوین راهنمای کامل مراحل دریافت رمز پویا «رمز دوم یکبار مصرف» بانک اقتصاد نوین با استفاده از نرم افزار ارس و اس ام اس

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، همانطور که میدانید بازار کلاهبرداری های اینترنتی بسیار داغ است و هکرها و کلاهبرداران تا کنون توانسته اند مبالغ بسیار زیادی را در تراکنش های اینترنتی به حساب خود منتقل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون با توجه به الزام بانک مرکزی جمهوری اسلامی قرار است از ابتدای دی ماه سال ۹۸ همه افراد در تراکنش های اینترنتی خود از رمز پویا یا همان رمز یکبار مصرف استفاده کنند، تا امکان کلاه برداری و سوء استفاده کاهش پیدا کرده و تقریباً به صفر برسد. رمز پویا یا رمز یکبار مصرف رمزی است که تنها به مدت زمان ۶۰ ثانیه اعتبار دارد و پس از آن که زمان آن تمام شد دیگر هیچ گونه تراکنشی به وسیله این رمز میتوان انجام داد و برای انجام تراکنش باید مجدداً نسبت به دریافت رمز پویا اقدام کرد. به همین علت دیگر نگرانی برای فاش شدن رمز وجود ندارد و حتی اگر فرد غریبه از رمز کارت شما مطلع شود با آن هیچ کاری نمی تواند انجام دهد چرا که اعتبار ندارد.

بانک اقتصاد نوین در راستای اجرای طرح رمز پویا دو روش را به کار گرفته است که در این مقاله قصد داریم آموزش فعال سازی رمز پویا یا یکبار مصرف بانک اقتصاد نوین را به شما توضیح دهیم.

آموزش فعال سازی رمز پویا بانک اقتصاد نوین با استفاده از نرم افزار ارس

اپلیکیشن ارس نرم افزاری برای تولید رمز اول و دوم یکبار مصرف برای کارت های بانکی اقتصاد نوین است. زمان اعتبار رمزهای تولید شده تنها ۶۰ ثانیه است و پس از اتمام این زمان رمزها منقضی شده و اعتباری ندارند. توجه داشته باشید که رمز تولید شده تنها یک بار قابل استفاده است پس از آن که اعتبار رمز قبلی از بین رفت رمز جدیدی برای کاربر تولید شده و به عنوان نمایش داده می شود.

ابتدا نرم افزار ارس را از سایت بانک اقتصاد نوین دانلود و نصب کنید. همچنین می توانید از طریق لینک های زیر نرم افزار را دانلود و نصب کنید

دانلود نرم افزار ارس بانک اقتصاد نوین نسخه اندروید (گوگل پلی)

دانلود نرم افزار ارس بانک اقتصاد نوین نسخه ios (اپ استور)

نکته مهم: تنها نسخه های موجود در فروشگاه های اپلیکیشن معتبر هستند. از دریافت نرم افزار از فروشگاه هایی که ناشناخته و نامعتبر هستند جدا خودداری کنید.

فرایند فعال سازی رمز پویا بانک اقتصاد نوین

فعال سازی به دو روش انجام می گیرد:

1- روش حضوری

برای فعال سازی رمز پویا بانک اقتصاد نوین به صورت حضوری به یکی از شعب بانک اقتصاد نوین در سر تا سر کشور مراجعه کنید. فرم درخواست فعال سازی رمز پویا یا رمز یکبار مصرف را برای کارتی که قصد فعال سازی رمز پویای آن را دارید، تکمیل کنید. پس از تحویل فرم، یک بارکد و کد فعال سازی برای نرم افزار ارس به شما داده می شود. این کد ها را باید در نرم افزار به جهت تکمیل فرآیند فعال سازی وارد کنید.

پس از وارد کردن کد های دریافتی توسط بانک در نرم افزار ارس، با انتخاب گزینه دریافت رمز یکبار مصرف می توانید به راحتی رمز پویا خود را دریافت کنید و تراکنش اینترنتی مورد نظر را در امنیت کامل و بدون ریسک انجام دهید.

2- روش غیر حضوری

روش غیر حضوری فعال سازی رمز پویا بانک اقتصاد نوین تنها برای مشتریانی است که سامانه ارسال پیامک تراکنش های مالی برای بانک اقتصاد نوین آن ها فعال است. برای استفاده از این روش مراحل زیر را انجام دهید:

وارد اینترنت بانک اقتصاد نوین شوید. ( در صورتی که اینترنت بانک خود را قبلا فعال نکرده اید، می تواند به صورت غیر حضوری و از طریق بخش ثبت نام آن را فعال کنید. کافی است اطلاعات مرود نیاز را وارد کنید.)

از منوی کارت وارد بخش فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف کارت شوید و رمز پویا را برای کارت خود فعال کنید.

دریافت رمز پویا بانک اقتصاد نوین از طریق اس ام اس

در صورتی که دارای گوشی هوشمند نیستید و در نتیجه نمی توانید از اپلیکیشن ارس برای دریافت رمز پویا اقدام کنید، و یا به هر دلیلی موفق به نصب نرم افزار بر روی تلفن همراه خود نشده اید، می توانید از روش پیامکی هریم بانک اقتصاد نوین استفاده کنید. در این روش، کاربر در زمان انجام تراکنش های اینترنتی ( بدون حضور کارت) می تواند از گزینه درخواست رمز پویا استفاده کند. سپس رمز پویا از طریق پیامک به شماره تلفن همراه ثبت شده در حساب بانکی مرتطب با کارت فرد، پیامک خواهد شد.

استفاده از سامانه هریم برای مشتریان هزینه ای نخواهد داشت و همچنین این روش نیاز به فعال سازی ندارد و می توانید به راحتی از آن استفاده کنید. در نظر داشته باشید برای کارکرد درست این سیستم، باید شماره تلفن همراه ثبت شده در کارت بانکی شما، با شماره تلفن همراهی که در حال استفاده هستید یکسان باشد. در غیر اینصورت برای آن که بتوانید از سامانه هریم بانک اقتصاد نوین استفاده کنید، باید به یکی از شعب بانک مراجعه کنید و شماره تلفن همراه خود را تغییر دهید تا بتوانید پیامک های درخواست رمز پویا را به درستی دریافت کنید و تراکنش خود را انجام دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی برای استفاده از سامانه ها، می توانید با کارشناسان مرکز مشتریان بانک اقتصاد نوین به شماره 02148031000 ارتباط برقرار کنید. این سامانه به طور 24 ساعته در حال پاسخ گویی مشتریان عزیز می باشد.

ویژگی های نرم افزار تولید رمز پویا ارس بانک اقتصاد نوین امکان تولید رمز یکبار مصرف به صورت آفلاین و بدون نیاز به دسترسی به اینترنت امکان تولید رمزهای اول و دوم یکبار مصرف در شبکه شتاب امکان اسکن کارت و درج خودکار اطلاعات کارت در نرم افزار امکان قفل اتوماتیک برنامه در صورت استفاده نکردن در یک بازه زمانی مشخص که قابل تنظیم است ویژگی احراز هویت دو مرحله ای امکان کپی کردن رمز پویا تولید شده از کار افتادن برنامه در صورتی که رمز یا الگو وارد شده پس از پنج بار پی در پی اشتباه باشد تنها در زمان فعال سازی نرم افزار به اینترنت نیاز دارید و پس از آن هیچ گونه نیازی به دسترسی به اینترنت نخواهید داشت

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: بانک اقتصاد نوین بانک اقتصاد نوین رمز پویا دریافت رمز پویا نحوه فعال سازی رمز پویا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۵۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، رایزن تجاری سفارت ایران در روسیه در گفتگو با روزنامه ایزوستیا اعلام کرد که احتمالاً ظرف چند ماه آینده ایران به شبکه کارت‌های اعتباری و نقدی میر روسیه متصل خواهد شد.

به گفته محسن رحیمی، هم اکنون کار برای آماده سازی زیرساخت های فنی لازم در حال انجام است، البته پیاده سازی این سامانه زمان بر است.

رحیمی تاکید کرد که این اقدام در حالی صورت می گیرد که روسیه و ایران به تلاش خود برای تقویت روابط اقتصادی ادامه می‌دهند.

مسکو و تهران روابط خود را در مواجهه با تحریم‌های غرب تقویت کرده‌اند. به گفته میخائیل خاچاتوریان، استاد دانشگاه "فایننشال" در مسکو، گردش تجاری بین دو کشور در سال گذشته بالغ بر ۴ میلیارد دلار بود و پتانسیل رشد بیشتر به ویژه در بخش تولید، مهندسی مکانیک و حمل و نقل وجود دارد.

سفر معاون نخست وزیر روسیه به تهران برای امضای یک توافقنامه مهم

به گفته وی، آزمایش سیستم پرداخت میر که جایگزین روسی ویزا و مسترکارت محسوب می‌شود، ممکن است از اواخر تابستان یا اوایل پاییز در ایران آغاز شود.

مسکو در سال ۲۰۲۲ به علت عملیات نظامی خود در اوکراین، تحت تاثیر موجی از تحریم‌های غرب قرار گرفت و دسترسی بسیاری از بانک‌های روسی به سوئیفت، ویزا و مسترکارت، قطع شد.

در واکنش به این تحریم‌ها، دولت روسیه شروع به ترویج سیستم داخلی میر به عنوان یک جایگزین قابل اعتماد کرد.

بر اساس این گزارش، کارشناسان تأکید می‌کنند که اقتصاد ایران علیرغم ده‌ها سال فشار ناشی از تحریم‌های گسترده بین‌المللی، با این موضوع سازگار شده است و روسیه می‌تواند از تجربه جمهوری اسلامی در مقاومت در برابر فشارهای خارجی استفاده کند.

کد خبر 846531 برچسب‌ها خبر مهم بانک مرکزی روسیه تهران اوکراین ایران بانک - کارت اعتباری

دیگر خبرها

  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • عصر نوین آموزش زبان انگلیسی: نقش موثر آموزشگاه های زبان انگلیسی در تهران
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی
  • رویکردی نوین در آموزش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی 
  • افتتاح نمایندگی میوند بانک در کابل
  • کشفی تازه درباره معتادان به مواد مخدر
  • بسترهای مشارکت و حضور فعال مردم در تولید و اقتصاد را فراهم کنیم
  • بانک ایده‌ها و تجارب نظام آموزشی در بوشهر ایجاد می‌شود
  • ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی به مبلغ ۸۳۷ هزار و ۸۳۲ میلیارد ریال با تسهیلات بانک مسکن در سال۱۴۰۲