Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید تخت روانچی عصر چهارشنبه به وقت محلی در دیدار با آنتونیو گوترش به تشریح اقدامات و مواضع ایران در مقابل اقدامات تحریک آمیز آمریکا و ترور بزدلانه سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی پرداخت.

اعلام مجدد آمادگی ایران برای گفت‌وگو و همکاری با کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها، شکایت از تخلف آمریکا از تعهدات خود در موافقتنامه مقر سازمان ملل در خصوص صادر نکردن روادید برای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و محدودیت‌های غیرقانونی برای دیپلمات‌های ایران در سازمان ملل از محورهای این گفت‌وگو بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تخت روانچی همچنین با اشاره به نقش شاخص سردار سلیمانی در مبارزه با تروریسم و شکست داعش، وی را یک قهرمان بی نظیر در ایران و منطقه دانست و مراسم تشییع پنج میلیونی وی در تهران و سایر شهرهای ایران و عراق را نشانه اشتباه محاسباتی آمریکا در این اقدام تروریستی دانست.

وی همچنین با یادآوری پاسخ متناسب و قدرتمند ایران، بر عزم قاطع ایران در دفاع از مردم و سرزمین خود تاکید و در عین حال اضافه کرد که ایران قصد جنگ را ندارد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از صحبت های خود، با یادآوری نقش و وظایفی که دبیرکل سازمان ملل مطابق قطعنامه 598 برای ارتقای همکاری بین کشورهای منطقه خلیج فارس بر عهده دارد، از وی خواست در این راستا تلاش بیشتری انجام دهد.

تخت روانچی بر آمادگی ایران برای استقبال از هرگونه ابتکار عملی در چارچوب کاهش تنش‌ها در شرایط شکننده کنونی منطقه تاکید و ارائه ابتکار پویش صلح هرمز توسط رئیس جمهوری اسلامی ایران را در این راستا ارزیابی کرد.

وی همچنین با اشاره به عدم صدور روادید برای ظریف، گفت: این اقدام آمریکا نقض فاحش موافقتنامه مقر بین سازمان ملل متحد و آمریکاست و در راستای تخلفات قبلی آمریکا در افزایش فشار و محدودیت برای دیپلمات های سازمان ملل از جمله دیپلمات‌های ایرانی انجام می شود که انتظار داریم در برخورد با این تخلف و نقض آشکار مقررات و توافقنامه های بین المللی، فعال‌تر و صریح‌تر باشد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد هم در پاسخ، ضمن تشکر از اعلام ایران مبنی بر این که قصد جنگ ندارد، گفت در هر دو زمینه مورد درخواست تلاش خواهد کرد و طرح پویش صلح هرمز را در کنار سایر طرح های مطروحه در راستای کاهش تنش‌ها در منطقه مثبت ازیابی می کند.

گفتنی است دبیرکل روز دوشنبه در رابطه با ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی، این اقدام را یک اقدام پیش بینی ناپذیر با نتایج پیش بینی ناپذیر خوانده و از افزایش تنش‌ها در اثر این اقدام عمیقا ابراز نگرانی کرده بود.

برچسب‌ها مجید تخت روانچی آنتونیو گوترش قاسم سلیمانی انتقام سخت پروندهٔ خبری شهادت سردار سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجید تخت روانچی آنتونیو گوترش قاسم سلیمانی انتقام سخت تخت روانچی جواد ظریف تخت روانچی تخت روانچی مجید تخت روانچی آنتونیو گوترش قاسم سلیمانی انتقام سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۵۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای امنیت خواستار پرهیز از گسترش تنش‌ها

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از نیویورک، در این نشست رابرت وود معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل گفت: آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست و ما از ایران و متحدانش می‌خواهیم که حملات بیشتری انجام ندهند.
امیرسعید ایروانی نماینده دائم ایران در سازمان ملل هم گفت: عملیات نظامی جمهوری اسلامی ایران، بر اساس منشور سازمان ملل و حق دفاع از خود صورت گرفت و در آن صرفا اهداف نظامی زده شد. تداوم حمایت‌های آمریکا، انگلیس و فرانسه از رژیم اسرائیل و انفعال شورای امنیت، این رژیم قانون شکن را وقیح‌تر کرده است.
واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز گفت: اگر سفارت یک کشور غربی هدف قرار می‌گرفت، بلافاصله محکوم می‌کردید و خواستار مجازات می‌شدید، اما درباره استفاده ایران چنین واکنشی نداشتید. استاندارد‌های دوگانه غرب واقعا شرم آور است.
دای بینگ معاون نمایندگی چین در سازمان ملل تصریح کرد: حمله اسراییل به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق خطرناک و نقض قوانین بین المللی بود، اقدام نظامی ایران هم در تلافی آن حمله و برای دفاع از خود بود.
نعیم قواوی معاون نمایندگی دائم الجزایر در سازمان ملل گفت: ما نسبت به سیاست دوگانه آمریکا هشدار می دهیم. نمی‌شود که اول به خاک یک کشور حمله شود و با آرامش برخورد کنید و وقتی پاسخ می‌دهند رفتار دیگری داشته باشید.
قصی الضحاک نماینده دائم سوریه در سازمان ملل نیز گفت: اقدام نظامی ایران قانونی و بر اساس حق قانونی دفاع از خود بود. کشور‌های غربی باید از سیاست‌های مخرب خود در قبال خاورمیانه دست بردارند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:
رابرت وود معاون نمایندگی آمریکا در سازمان ملل
امیرسعید ایروانی نماینده دائم ایران در سازمان ملل
واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل
دای بینگ معاون نمایندگی چین در سازمان ملل
نعیم قواوی معاون نمایندگی دائم الجزایر در سازمان ملل
قصی الضحاک نماینده دائم سوریه در سازمان ملل

دیگر خبرها

  • طرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکا
  • شورای امنیت خواستار پرهیز از گسترش تنش‌ها
  • روسیه خطاب به اسرائیل: از اقدام نظامی خودداری کنید
  • بعد از شهادت شهید سلیمانی آمریکا و اسرائیل گوشه رینگ قرار گرفتند/ تابوی حمله به اسرائیل شکسته شده است
  • برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله ایران به اسرائیل/ حمله شدید نماینده روسیه به کشورهای غربی/ چین: حمله ایران پاسخ به حمله به کنسولگری بود/ نماینده ایران: پاسخ به اسرائیل لازم و متناسب بود/ گوترش: خواستار توقف فوری نزاع ایران و اسرائی
  • برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله ایران به اسرائیل/ حمله شدید نماینده روسیه به کشورهای غربی/ چین: حمله ایران پاسخ به حمله به کنسولگری بود/ نماینده ایران: پاسخ به اسرائیل لازم و متناسب بود/ گوارش: خواستار توقف فوری نزاع ایران و اسرائی
  • روسیه: وقتی آمریکا قاسم سلیمانی را هدف قرار داد گفتیم امنیت منطقه به خطر می‌افتد
  • پاپ فرانسیس خواستار کاهش خشونت‌ها در خاورمیانه شد
  • برزیل جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه را خواستار شد
  • در واکنش به حمله ایران به اسرائیل؛ دبیرکل سازمان ملل خواستار توقف فوری خصومت ها در منطقه شد