Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، حجت‌اله صیدی با بیان اینکه آینده تولید و ساخت داخل با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود امیدبخش است، اظهار کرد: ظرفیت افزایش عقد قرارداد در حوزه ساخت داخل به بیش از ٢ میلیارد یورو وجود دارد و باید در این حوزه اقدامات جدی‌تری صورت گیرد.

صیدی در این نشست که با هدف عقد قرارداد ساخت تجهیزات سایت تولید متانول شرکت پتروشیمی سیراف توسط شرکت ماشین‌سازی اراک با حضور رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، تاکید کرد: هر سفارشی که ماشین سازی اراک در حوزه ساخت تجهیزات بگیرد و به بانک صادرات ایران معرفی کند، با استفاده از ظرفیت طرح «طراوت» اعتبار و هزینه آن را نقداً پرداخت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی گفت: بخش زیادی از ثروت کشور در شرکت‌ها و واحدهای تولیدی نهفته است و قطعاً توان بالایی برای تولید تجهیزات و ماشین‌آلات در آنها وجود دارد. این ظرفیت نوید بخش است و بانک صادرات ایران در راستای حمایت از تولید از تمامی ظرفیت‌های خود برای حمایت از این بخش استفاده خواهد کرد. مدیرعامل بانک صادرات ایران اظهار کرد: این بانک با استفاده از طرح «طراوت» از ابتدای سال جاری تاکنون با تخصیص بیش از ١٢ هزار میلیارد تومان نقدینگی، بیش از ٦٠ هزار میلیارد تومان گردش مالی در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور ایجاد کرده است. طرح «طراوت» بانک صادرات ایران با فراهم کردن زمینه تامین مالی زنجیره تولید تا مصرف از طریق صدور اعتبارات اسنادی ریالی، امکان تامین مالی اعتباری بنگاه‌های تولیدی کشور را فراهم کرده و بنگاه‌های تولیدی می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های این طرح ضمن فروش اعتباری کالاهای خود، منابع و اعتبار آن را نقداً از بانک دریافت کنند. در این نشست قرارداد ساخت تجهیزات سایت تولید متانول شرکت پتروشیمی سیراف توسط شرکت ماشین‌سازی اراک با حضور رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیران این وزارت‌خانه و مدیران عامل شرکت‌های طرف قرارداد امضا شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بانک صادرات بانک صادرات ایران حجت اله صیدی طرح طراوت پروژه صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۷۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت طرح‌های مدیریت صنعتی به حوزه‌های جدید اقتصادی وارد می شوند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از ایدرو، بابک احمدی در مراسم گرامیداشت پنجاه و سومین سالگرد تاسیس شرکت مدیریت طرح‌های صنعتی (IPMI) با اشاره به اینکه IPMI یکی از شرکت‌های با سابقه در حوزه اجرای طرح صنعتی در ایران به شمار می‌رود، اظهار داشت: شرکت مدیریت طرح‌های صنعتی ایران اگرچه از اواخر دهه ۷۰ شمسی درگیر پروژه‌های نفتی بوده است، اما این وجه تنها تخصص این شرکت محسوب نمی‌شود.

رییس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) خاطرنشان‌کرد: شرکت IPMI با توجه به سابقه و ظرفیت خوب مهندسی اش، باید در دوره جدید فعالیت‌های خود در کنار پروژه‌های نفتی به حوزه‌های متنوع دیگر همچون انبوه سازی مسکن، احداث خطوط راه آهن و مترو، طرح‌های تغییر اقلیم و ... ورود کند.

معاون وزیر صمت به امکان استفاده از توانمندی شرکت طرح‌های مدیریت صنعتی در اجرای طرح‌های ملی اشاره و ابراز امیدواری کرد: IPMI با ورود به حوزه‌های جدید همچنان در مسیر توسعه صنعتی، ایجاد اشتغال و خلق ثروت ملی گام بردارد.

در این مراسم وحید خاوئی مدیرعامل شرکت IPMI در سخنانی کوتاه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های این شرکت در سال ۱۴۰۳ ارائه کرد.

شرکت مدیریت طرح‌های صنعتی ایران (IPMI) از جمله شرکت‌های تابعه ایدرو است که در حوزه‌های اکتشاف و تولید، پروژه‌های پالایشگاهی، پتروشیمی، طرح‌های زیست محیطی، پروژه‌های صنایع معدنی و نیروگاهی فعالیت دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • بازدید مدیرعامل بانک مسکن از شرکت ناواکو و تاکید بر استفاده از ظرفیت ها، تجارب و دانش بومی شرکت در جهت افزایش نوآوری، درآمدزایی و خودکفایی مالی
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی
  • اعلام آمادگی بانک مرکزی برای ارائه ریز اطلاعات به مجلس
  • شرکت طرح‌های مدیریت صنعتی به حوزه‌های جدید اقتصادی وارد می شوند
  • آمادگی شرکت تعاونی برفره برای ساخت واگن های باری با استاندارد اروپا
  • ۶۰ پروژه توسعه فناوری زیستی تامین مالی شد