Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اقتصادی وزیر کشور گفت:۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای بهبود وضعیت معیشت و رفع موانع و مشکلات ساحل نشینان و مرزنشینان تخصیص یافته است. ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، بابک دین‌پرست شامگاه پنجشنبه در نشست مسئولان اقتصادی استان بوشهر یکی از ماموریت‌های حاکمیتی وزارت کشور را کمک به مرزنشینان دانست و اظهار داشت: این مهم با هدف کمک به معیشت مردم در استان‎های مرزی است که یکی در مورد معافیت کالای همراه ملوان مردم نوار ساحلی دریاهای عمان و خلیج فارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه  کمک به معیشت  مرزنشینان استان‎های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و سیستان بلوچستان  با عنوان معافیت‌‎های کولبری است خاطر نشان کرد: در این زمینه با نگاه مثبتی که رئیس جمهور و هیئت دولت دارند  برای رفع موانع و مشکلاتی اعتبارات لازم مصوب کردند.

معاون اقتصادی وزیر کشور با اشاره به اینکه دولت سالانه برای بهبود وضعیت مرزنشینان  اعتبارات تخصیص می‌دهد گفت:4 هزار و 200 میلیارد تومان برای بهبود وضعیت معیشت و  رفع  موانع  و مشکلات  ساحل نشینان و مرزنشینان تخصیص یافته است.

دین‌پرست با اشار به معافیت کالای همران ملوان و کول‌بری خاطر نشان کرد:در این راستا استان‎های مرزی و جنوبی کشور در ارتباط با معافیت کالای همراه ملوان و کولبری مشکلاتی شامل بحث ثبت سفارش، عدم امکان ثبت آماری مربوط به  100 قلم کالای مصوب شده و همچنین تعیین منشا ارز داشتند.

وی از برطرف شدن مشکل ثبت سفارش به عنوان یکی از موانع  معافیت کالای همراه ملوان و کولبری  خبر داد و بیان کرد:برای حل  تعیین منشا ارز نیز کمیته‌ای با حضور بانک مرکزی و وزارت کشور و وزارتخانه صنعت، معدن تشکیل شد.

معاون اقتصادی وزیر کشور با اشاره به اینکه کام جنوبی‎ها با اصلاح آیین نامه کالای همراه ملوانی شیرین می‌‏شود تصریح کرد:  برای آیین نامه معافیت کالای همراه ملوان برای شناورهای سنتی کمتر از 500  تن در سال‎های 96 و 97 چند آیین نامه در دولت مصوب شد و هدف دولت از این مصوبه نیز کمک به وضعیت معیشت ساحل نشینان بود.

وی بیان کرد: در آیین نامه نخست مقرر شد برای هر ملوان معافیتی تعیین شد تا در هر کدام از 6 سفر سالانه به میزان 10 میلیون تومان شد که بعدها به این معافیت تا سقف 15 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

دین‌پرست بیان کرد: اکنون همه مشکلات مدنظر دستگاه‏‎های دولتی گرفته شده و روز یکشنبه هفته آینده نشست جمع بندی برای اصلاح آیین نامه کالای همراه ملوان برگزار می‎شود.

معاون اقتصادی وزیر کشور مهم ترین هدف این اصلاح آیین نامه را تامین معیشت استان‌های جنوبی دانست و تاکید کرد:  در این زمینه تصریح شده که همه ملوانان پس از اعطا تسهیلات به شناورها منوط باید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند تا از عیدی پایان سال، خدمات درمانی و تسهیلات بازنشستگی برخوردار شوند.

وی، در ارتباط با آزادسازی سواحل افزود: برای نخستین بار با همکاری وزارتخانه‌ها یک پویش خوبی برای آزادسازی اراضی ساحلی کشور در حال انجام است.

معاون اقتصادی وزیر کشور افزود: با همکاری دستگاه‎های ذیربط تمام اراضی قرار گرفته در نوار ساحلی 890 کیلومتری دریای خزر واقع در استان‎های گیلان، مازندران و گلستان با همکاری استانداری‎ها و فرمانداران موفق شدیم تمامی تصرفات غیرقانونی این نوار ساحلی را مشخص کنیم.

دین‌پرست بیان کرد: بعد از اینکه دستور رئیس جمهور دستور دادند تمامی بخش‎هایی که تصرف‎های غیرقانونی اراضی دارند باید رفع تصرف کنند که نزدیک به 2 ماه قبل  این مهم به همه دستگاه‎های نوار ساحلی دریای خزر که تصرف غیرقانونی اراضی داشتند ابلاغ شد.

وی گفت: اکنون خبر خوش این است که همه اعلام آمادگی کردند و برخی از دستگاه‎‌ها زمین را تحویل دادند.

معاون اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه این اتفاق در سواحل سیستان و بلوچستان، خوزستان، بوشهر و هرمزگان در حال انجام است.بیان کرد: امروز آمار مربوط به تصرفات غیرقانونی نوار ساحلی استان بوشهر نهایی شده و هر دستگاهی اعم از حقوقی و حقیقی، دولتی و غیردولتی که زمین را اشغال کردند باید تا 6 ماه دیگر این تصرف‏ها را آزاد کنند.

معاون وزیر کشور خواستار پهلوگیری کشتی‌های 50 هزار تنی در بندر بوشهر شد بوشهر|معاون وزیر کشور خواستار تسریع در اجرای زیرساخت‌های شهرک شیلاتی گناوه شد معاون وزیر کشور در بوشهر: معیشت مردم استان‌های ساحلی و جنوبی کشور ارتقاء می‌یابد

دین پرست افزود: همه دستگاه‎هایی که اکنون تصرف‎های اراضی دارند ملزم شدند مستندات قانونی خود را به هفت استاندار نوارهای ساحلی کشور ارائه کردند.

انتهای پیام/190

R41363/P4001/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۷۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور از وضعیت سیلاب در سیستان و بلوچستان بازید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی عصر پنجشنبه از مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان بازدید کرد.

وی به بررسی خسارات وارده شده پرداخت، و بر رسیدگی به وضعیت و مشکلات مردم از سوی دستگاه‌های اجرایی، تاکید کرد.

حضور میدانی از مناطق سیل زده و دستور رسیدگی به سیل زدگان در این بازدید انجام شد.

کد خبر 6082087

دیگر خبرها

  • مرزنشینان آستارایی در حمایت از مردم غزه راهپیمایی کردند
  • معاون درمان وزیر بهداشت: پروانه ۱۰۰ بیمارستان دارای اخطار ایمنی تمدید نشد
  • وزیر کشور از وضعیت سیلاب در سیستان و بلوچستان بازید کرد
  • بازدید وزیر کشور از وضعیت سیلاب در سیستان و بلوچستان
  • رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور وارد استان بوشهر شد
  • اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه آب‌وفاضلاب جزیره خارگ
  • سلاجقه: امیدواریم روند بهبود دریاچه ارومیه مستمر باشد
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز هیئت‌های ورزشی بوشهر
  • اما و اگرها برای جامع‌ترین فرهنگ زبان فارسی
  • آخرین وضعیت فیبرنوری در کشور