Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@09:38:26 GMT

تظاهرات‌های فرانسه به خشونت کشیده شد

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۴۸۳۸۶

تظاهرات‌های فرانسه به خشونت کشیده شد

به گزارش فارس، هزاران نفر از کارکنان بخش‌های مختلف در فرانسه از جمله کارکنان بخش حمل‌ ونقل از اوایل بعدازظهر امروز به وقت محلی در ادامه اعتراضات خود به سیاست‌های دولت «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در خصوص تغییر قوانین بازنشستگی درحال برگزاری تجمع اعتراضی در «پاریس» و شهرهای مهم فرانسه هستند.

رسانه‌های محلی فرانسه گزارش کردند که اعتراضات گسترده در شهرهایی همچون رن با ورود نیروهای امنیتی به خشونت تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، در حالیکه تداوم اعتصاب‌های سراسری، فرانسه را فلج کرده است، این کشور اروپایی امروز بار دیگر صحنه تظاهرات‌های اعتراضی مردم شده است

طبق این گزارش، کارکنان بخش‌های مختلف فرانسه امروز در شهرهای مهم فرانسه از جمله «بوردو»، «تولوز»، «لیل»،«رن» و «لیون» در حال برگزاری راهپیمایی‌هایی اعتراضی هستند.

برخی کلیپ‌های ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، نیروهای امنیتی را در حال هجوم به سمت معترضان نشان می‌دهد و در یکی از این تصاویر صدایی شبیه به شلیک گلوله شنیده می‌شود.

اتحادیه‌های کارگری و تجاری فرانسه همچنین خواستار برگزاری تجمعات اعتراضی در روز شنبه هفته آینده شده‌اند.

بر اساس این گزارش، خدمات حمل و نقل از جمله خطوط مترو و اتوبوس در منطقه «ایل دو فرانس» در شمال کشور فرانسه تا حد زیادی تحت تأثیر اعتصاب‌های سراسری قرار گرفته است.

خبرگزاری آناتولی گزارش کرد که تنها یک پنجم از خدمات حمل و نقل بین شهری و بیش از نیمی از قطارهای سریع السیر طبق برنامه فعالیت دارند و بنا به گفته مقام‌های محلی فرانسه، یک سوم از ظرفیت خدمات ریلی مناطق حومه فعالیت خواهند داشت.

اعتصاب‌های سراسری در فرانسه در تاریخ پنجم دسامبر (۱۴ آذرماه) در اعتراض به طرح دولت ماکرون در تغییر قوانین مربوط به بازنشستگی آغاز شد و علیرغم فلج شدن بیشتر بخش‌های این کشورف ماکرون همچنان بر موضع خود برای پیشبرد این طرح اصرار دارد.

اتحادیه های کاری فرانسه کنار گذاشته شدن کامل سیستم جدید بازنشستگی را خواستارند. اعتراض به طرح ماکرون از چند هفته پیش موجب اعتصاب گسترده در بخش حمل و نقل این کشور شده است. این اعتصاب‌ها که طولانی‌ترین وقفه در بخش حمل و نقل این کشور از اواسط دهه هشتاد میلادی در این کشور را موجب شده، یک آزمون مهم در باره توانایی‌های ماکرون در اجرای تعهداتش در ایجاد اصلاحات در فرانسه بعد از به روی کار آمدن در سال ۲۰۱۷ به حساب می آید.

طبق این گزارش، در پی راهپیمایی‌ها و اعتصاب‌های امروز فرانسه، احتمال لغو پروازها و حمل و نقل دریایی در این کشور اروپایی را به همراه دارد و حتی برخی از اتحادیه‌های تجاری از کارکنان خود خواسته‌اند که فعالیت‌ها در پالایشگاهها را نیز متوقف کنند.

 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۴۸۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، پلیس نیویورک تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه ییل در کنکتیکت و دانشگاه نیویورک در منهتن را سرکوب و ده‌ها نفر را بازداشت کرد.
 
این اقدام پس از آن صورت گرفت که دانشگاه کلمبیا کلاس‌های حضوری روز گذشته را به دلیل اعتراضات لغو کرد.
 
تظاهرکنندگان خیابان اطراف محوطه دانشگاه ییل را مسدود کردند و خواستار توقف تولید تسلیحات نظامی شدند. به گزارش روزنامه ییل دیلی نیوز که توسط دانشجویان اداره می‌شود، پلیس بیش از 45 معترض را دستگیر کرد.
 
تظاهرات در دانشگاه ییل، کلمبیا، دانشگاه نیویورک و دیگر دانشگاه‌های سراسر کشور در واکنش به تشدید درگیری‌های اسرائیل و فلسطین، پس از حملات مرگبار رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در 7 اکتبر همچنان ادامه دارد.
 
از زمان آغاز حملات اسرائیل علیه نوار غزه در 7 اکتبر 2023 تا کنون، بیش از 34 هزار فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 77 هزار نفر نیز مجروح شده‌اند.
 

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • اعمال محدودیت در برگزاری تظاهرات حامی فلسطین در فرانسه و ایتالیا
  • جریمه انتقاد از جنایات جنگی در کشور مدعی مهد دموکراسی!
  • اعتصاب داروسازان فرانسویدر روز سی ام مه
  • بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک
  • تظاهرات‌ها در آمریکا در حمایت از ایران نگران‌کننده است
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه
  • سایه ترس از ترور و اعتصاب بر المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • (ویدئو) فیلمی عجیب از شورش مهاجران افغان در فرانسه؛ جسد دو افغان به آتش کشیده شد!