Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، در حمله تروریست‌ها به یک پایگاه نظامی در غرب نیجر و در مجاورت مرز این کشور با مالی، بیش از ده تن از نیروهای نظامی و ۶۳ تن از تروریست‌ها کشته شدند.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی اعلام کرد که در این حمله تروریستی ۲۵ نیروی نظامی کشته و شش تن زخمی شده اند.

این حمله که روز پنج شنبه در منطقه «چیناگودرار» در مرزهای غربی نیجر به وقوع پیوست، تازه‌ترین حمله در زنجیره‌ای از حملات اخیر به ارتش نیجر بشمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت دفاع نیجر «عوامل تروریستی» را مسئول این حمله دانست.

گفتنی است که حدود یک ماه پیش ۷۱ نیروی نظامی نیجر به دست تروریست‌ها در یک پاسگاه دورافتاده در مرز مالی کشته شدند.

در این حمله که به گفته سخنگوی وزارت دفاع یک «خشونت بی سابقه» بود، تروریست‌ها «از آتش توپخانه و بمبگذاران انتحاری استفاده کردند».

لازم به ذکر است که در پی حملات شبه نظامیان مستقر در کشور مالی بیش از دو سال است که بخش اعظمی از غرب نیجر در وضعیت اضطراری قرار دارد.

کد خبر 4821631

منبع: مهر

کلیدواژه: کشور نیجر پایگاه نظامی تلفات ایالات متحده آمریکا قاسم سلیمانی عراق ایران دونالد ترامپ سردار سلیمانی انتقام سخت موشکی رژیم صهیونیستی حشد شعبی مایک پمپئو لیبی ترکیه سوریه عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۰۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه روند نزدیک‌تر شدن روابط نظامی نیجر و روسیه

مربیان نظامی روس در ادامه تلاش‌های نیجر برای قطع همکاری‌های امنیتی با آمریکا و ادامه دادن به روند نزدیک‌تر کردن همکاری‌ها با مسکو در جنگ با گروه‌های افراطگر وارد این کشور حوزه غرب آفریقا شده‌اند.

به گزارش ایسنا، تلویزیون دولتی نیجر تصاویری را از ورود مربیان نظامی روس در اواخر روز پنجشنبه به خاک این کشور با یک هواپیمای حامل محموله‌های نظامی منتشر کرد. در این تصاویر دو مربی نظامی روس ملبس به کلاه و یونیفرم و نقاب نظامی در برابر این هواپیما دیده می‌شوند.

یکی از این مربیان نظامی روس در حالی که به زبان فرانسوی حرف می‌زد، گفت: «ما اینجا هستیم تا به ارتش نیجر در زمینه استفاده از تجهیزاتی که اینجا هستند آموزش دهیم. ما اینجا هستیم تا همکاری نظامی میان روسیه و نیجر را توسعه دهیم.»

به دنبال ورود این نیروهای روس به نیجر، عرصه برای ادامه حضور نیروها و پرسنل دیپلماتیک و غیرنظامی آمریکایی در این کشور تنگ‌تر شده و آینده همکاری‌های نیجر-آمریکا در زمینه عملیات‌های مبارزه با شبه‌نظامیان هر چه بیشتر زیر سوال می‌رود.

نیجر تا چندی پیش یکی از متحدان اصلی آمریکا در منطقه غرب آفریقا در نظر گرفته می‌شد و واشنگتن در زمان نزدیک بودن روابطش با نیجر میلیون‌ها دلار را به روی یک پایگاه هوایی در یک منطقه بیابانی این کشور که اهمیتی محوری برای عملیات‌هایش علیه گروه‌های شبه‌نظامی در منطقه «ساحل» آفریقا داشت، صرف کرد. 

به نوشته روزنامه گاردین آمریکا همچنین در همان زمان سرمایه‌گذاری سنگینی را به روی آموزش دادن به نیروهای نظامی نیجر برای آنکه بتوانند شبه‌نظامیان وابسته به القاعده و داعش فعال در این کشور و همسایگانش را شکست دهند، کرده بود.

برآوردها نشان داده‌اند تا ماه دسامبر گذشته حدود  ۶۰۰ سرباز آمریکایی و صدها مقاطعه‌کار نظامی آمریکایی دیگر در نیجر مستقر بوده و ماموریت آنها به پرواز در آوردن هواپیماهای جاسوسی اعم از سرنشین‌دار و بدون سرنشین و پشتیبانی از نیروهای محلی برای مقابله با گروه‌های افراطگر اعلام شد.

«عبدالرحمن چیانی»، رهبر انتقالی نیجر و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ماه گذشته میلادی به هماهنگی تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل متعهد شدند.

به گفته کرملین، این موضوع زمانی مورد بحث قرار گرفت که رهبر این کشور غرب آفریقا پس از حمله تروریستی در تالار شهر کروکوس با پوتین برای ابراز همبستگی با مسکو تماس گرفت.

پس از برکناری محمد بازوم، رئیس ‌جمهور طرفدار غرب در سال گذشته، رهبری جدید از زمان به دست گرفتن قدرت در «نیامی» اقداماتی را برای قطع روابط با شرکای سابق غربی انجام داده و دلیل آن را شکست آنها در فرونشاندن خشونت‌های افراط گرایان در منطقه ساحل دانسته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۵ کشته در پی بارش‌های سیل‌آسا در پاکستان
  • ۲۵ کشته در پی بارش‌های سیل‌آسا و رعد و برق در پاکستان
  • بارندگی و رعد و برق در پاکستان ۲۵ کشته برجای گذاشت
  • تظاهرات ضد آمریکایی در نیجر
  • حملات موشکی بامدادی حزب‌الله به سه پایگاه ارتش اسرائیل
  • جزئیات حمله تلافی جویانه ایران با ده ها موشک و پهباد به اسرائیل
  • جزئیات حمله ایران با ده ها موشک و پهباد به اسرائیل
  • ۸۴۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • ادامه روند نزدیک‌تر شدن روابط نظامی نیجر و روسیه
  • (ویدیو) چهار کشته در حمله با چاقو در یک مرکز خرید استرالیا