Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمله تروریستی به یک پایگاه نظامی در کشور نیجر نزدیک به ۹۰ کشته برجای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، در حمله تروریست‌ها به یک پایگاه نظامی در غرب نیجر و در مجاورت مرز این کشور با مالی، بیش از ده تن از نیروهای نظامی و ۶۳ تن از تروریست‌ها کشته شدند.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی اعلام کرد که در این حمله تروریستی ۲۵ نیروی نظامی کشته و شش تن زخمی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حمله که روز پنج شنبه در منطقه «چیناگودرار» در مرزهای غربی نیجر به وقوع پیوست، تازه‌ترین حمله در زنجیره‌ای از حملات اخیر به ارتش نیجر بشمار می‌رود.

سخنگوی وزارت دفاع نیجر «عوامل تروریستی» را مسئول این حمله دانست.

گفتنی است که حدود یک ماه پیش ۷۱ نیروی نظامی نیجر به دست تروریست‌ها در یک پاسگاه دورافتاده در مرز مالی کشته شدند.

در این حمله که به گفته سخنگوی وزارت دفاع یک «خشونت بی سابقه» بود، تروریست‌ها «از آتش توپخانه و بمبگذاران انتحاری استفاده کردند».

لازم به ذکر است که در پی حملات شبه نظامیان مستقر در کشور مالی بیش از دو سال است که بخش اعظمی از غرب نیجر در وضعیت اضطراری قرار دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پایگاه عین الاسد قاسم سلیمانی سقوط بوئینگ 737 پایگاه اربیل هاشمی رفسنجانی احمد کاظمی کیمیا علیزاده حمله به پایگاه هوایی عین الاسد نیجر تروریست ها حمله پایگاه نظامی تلفات پایگاه عین الاسد قاسم سلیمانی سقوط بوئینگ 737 پایگاه اربیل هاشمی رفسنجانی احمد کاظمی کیمیا علیزاده حمله به پایگاه هوایی عین الاسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۰۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا

وزیر کشور نیجر با بیان اینکه این کشور در حال برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا است، ابراز تمایل کرد که در حوزه خرید تسلیحات و آموزش نظامی با روسیه همکاری کند.

به گزارش ایسنا، «محمد تومبا» وزیر کشور «نیجر» گفت این کشور در حال کار بر روی خروج نیروهای آمریکایی است و در همین راستا یک مقام ارشد نظامی آمریکا به‌زودی به نیجر سفر خواهد کرد.

وزیر کشور نیجر به خبرنگاران گفت: «ما همچنان در حال کار بر روی خروج نیروهای آمریکایی از نیجر هستیم. فکر می‌کنم به‌زودی یک ژنرال آمریکایی برای رایزنی درباره برنامه خروج (سربازان آمریکا) به نیجر سفر خواهد کرد.»

علاوه بر این، وزیر کشور نیجر گفت این کشور مایل است در حوزه آموزش نیروهای محلی با مسکو همکاری کرده و از روسیه سلاح خریداری کند.

تومبا در این باره گفت: «همکاری ما با روسیه در حوزه آموزش نظامی است که برای مبارزه با تروریسم ضروری است. ما می‌خواهیم سربازانمان کار با سلاح و نبرد را توسط نیروهای روسیه آموزش ببینند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشته شدن ۲ تروریست در حمله پهپادی در اطراف زاهدان
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • آغازی برپایان سلطه واشنگتن درنیجر/پیروزی راهبردی مسکودرمصاف باغرب
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود
  • پایگاه‌های اشغالگران صهیونیست زیر آتش سنگین حزب‌الله
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • ۱۰ کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی+ فیلم