Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس گفت: ظرفیت پذیرش سالانه مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان این شهرستان 70 نفر است که این تعداد در این مرکز بستری هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، «مشکل بیماران روانی مزمن گنبد کاووس در استان گلستان را حل کنید» سوژه‌ای است که مردم در «فارس من» ثبت کرده‌اند.

در این سوژه عنوان شده که در استان گلستان و شهرستان گنبد کاووس یک مرکز دولتی نگهداری از بیماران روانی مزمن به نام «مرکز امیدوار» وجود دارد که با یارانه بهزیستی و همچنین کمک پرداختی ماهانه توسط خانواده بیمار از این بیماران نگهداری می کند مدتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز یاد شده به بهانه عدم پرداخت یارانه پرداختی بهزیستی بسیاری از بیماران روانی را به صورت اجباری اخراج و عنوان نموده است خانواده ها باید به صورت آزاد بیماران را در مرکز ثبت نام کنند. با توجه به این موضوع که آزاد بودن بیماران روانی در سطح جامعه امری خطرناک است و طبق قانون بهزیستی متولی امر این نوع معلولین روانی است خواهشمند است پیگیری نمایید چرا به گفته این مرکز اداره بهزیستی شهرستان گنبد کاووس دستور اخراج بیمارانی که چند سال از نگهداری آنها گذشته است را به این مرکز داده است و آیا با امنیت جامعه به بهانه نبودن اعتبار می توان بازی کرد.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس در این خصوص گفت: ظرفیت پذیرش سالانه مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان این شهرستان 70 نفر است که این تعداد در این مرکز بستری هستند.
محمدرضا فشایی در گفت وگو با خبرنگار فارس در گنبدکاووس اظهار کرد: بر اساس مصوبات و اعتبارات تخصیص یافته پذیرش افراد در مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان در شهرستان 70 نفر است و این تعداد در حال حاضر در این مرکز بستری هستند.
وی در خصوص خبر اخراج بیماران اعصاب و روان در این مرکز در ماه‌های گذشته خاطرنشان کرد: هیچ ترخیصی مبنی بر اخراج بیماران این مرکز انجام نشده و در طی دو ماه گذشته تنها دو نفر از این مرکز با رضایت خانواده آنها ترخیص شده و در منزل نگهداری می‌شوند.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس افزود: این دو بیمار  ترخیص یافته از این مرکز مجموعا هر یک مبلغ 920 هزار تومان به عنوان حق پرستاری دریافت می‌کنند.
وی در خصوص عدم پرداخت یارانه بهزیستی به این مرکز گفت: یارانه این مرکز براساس افراد پذیرش شده ماهانه از سوی سازمان بهزیستی کشور پرداخت می‌شود و ما در پرداخت یا عدم پرداخت آن هیچگونه دخالتی نداریم.
فشایی ادامه داد: هیچ یک از مراکز نگهداری معلولان و یا بیماران اعصاب و روان در استان گلستان دولتی نیست و به صورت خصوصی و پرداخت یارانه از طرف بهزیستی اداره می‌شود.
وی اضافه کرد: افرادی که در طول مدت بیش از 15 تا 20 سال گذشته با حکم قضایی و به عنوان مجهول‌الهویه در این مرکز پذیرش شدند مورد بررسی قرار گرفته و کسانی که دارای خانواده بوده و یا خانواده از تمکن مالی خوبی برخوردار بودند از حکم قضایی خارج شده و با مسئولیت و سرپرستی خانواده‌ها به صورت مجدد پذیرش می‌شوند.

انتهای پیام/2307/

منبع: فارس

کلیدواژه: مشکل بیماران روانی مزمن گنبدکاووس در استان گلستان را حل کنید رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۱۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس یک مطالعه جدید که توسط گروهی از پژوهشگران آمریکایی و ژاپنی انجام شده است، احتمال مرگ و یا بستری مجدد در بیمارستان در بیمارانی که توسط یک پزشک زن تحت درمان قرار می‌گیرند، کمتر از بیمارانی است که توسط یک پزشک مرد درمان می‌شوند.

همچنین به گفته پژوهشگران، اگر بیمار هم زن باشد، این تفاوت حتی بیشتر می‌شود، به خصوص زمانی که شدت بیماری زیاد است.

در حالی که این مطالعه عمیقاً به دلایل نابرابری نمی‌پردازد، از تحقیقات قبلی که به نتایج مشابهی رسیده بودند، پشتیبانی می‌کند.

یوسوکه تسوگاوا دانشمند سیاست سلامت در دانشگاه کالیفرنیا لس‌آنجلس(UCLA) می‌گوید: آنچه که یافته‌های ما نشان می‌دهد این است که پزشکان زن و مرد به طور متفاوتی طبابت می‌کنند و این تفاوت‌ها تأثیر معناداری بر نتایج سلامتی بیماران دارد.

این تیم داده‌های پزشکی موجود در ایالات متحده را تجزیه و تحلیل کرد که شامل اطلاعات ۴۵۸ هزار و ۱۰۸ بیمار زن و ۳۱۸ هزار و ۸۱۹ بیمار مرد بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ بود که در بیمارستان بستری شده‌اند. همه بیماران بالای ۶۵ سال سن داشتند و کمتر از یک سوم بیماران زن و مرد توسط پزشکان زن ویزیت شده بودند.

سپس این اطلاعات با نرخ مرگ و میر ۳۰ روزه(از تاریخ پذیرش) و نرخ بستری مجدد ۳۰ روزه(از تاریخ ترخیص) مقایسه شد و در هر دو مورد، پزشکان زن به نتایج بهتری دست یافته بودند.

البته این تفاوت‌ها علت و معلول مستقیم را نشان نمی‌دهند و خیلی هم فاحش نبودند. مثلاً نرخ مرگ و میر تعدیل ‌شده ۸.۱۵ درصد برای بیماران زن درمان شده توسط پزشکان زن در مقابل ۸.۳۸ درصد برای بیماران زن درمان شده توسط پزشکان مرد است که یک مرگ به ازای هر ۴۱۷ بستری شدن در بیمارستان را نشان می‌دهد.

تسوگاوا می‌گوید: درک بهتر از این موضوع می‌تواند منجر به توسعه مداخلاتی شود که به طور مؤثر مراقبت از بیماران را بهبود می‌بخشد.

وی افزود: توجه به این نکته حائز اهمیت است که پزشکان زن مراقبت‌های باکیفیت‌تری ارائه می‌کنند و بنابراین نفع وجود تعداد بیشتری از پزشکان زن از دیدگاه اجتماعی به بیماران می‌رسد.

نویسندگان این مطالعه می‌گویند دلایل متعددی می‌تواند پشت این اختلافات آماری باشد که قبلاً در سناریوهای مختلف پزشکی مشاهده شده‌اند. به گفته آنها، ممکن است پزشکان زن بهتر با بیماران زن ارتباط برقرار می‌کنند یا اینکه پزشکان مرد بیشتر احتمال دارد که شدت شرایطی که بیماران زن تجربه می‌کنند را دست کم بگیرند.

تیم تحقیقاتی پیشنهاد می‌کند که ممکن است خجالت و ناراحتی کمتری بین پزشکان زن و بیماران زن وجود داشته باشد، به این معنی که صداقت بیشتری در مورد شرایط خاص و تشخیص و درمان وجود دارد.

پژوهشگران می‌خواهند کارهای بیشتری برای بهبود نتایج مطالعه تنوع جنسی در محیط‌های بیمارستانی انجام شود و مطمئن شوند که کیفیت مراقبت بدون توجه به زن یا مرد بودن بیماران یا پزشکان یکسان خواهد بود. به همین دلیل مطالعات بیشتری مورد نیاز است تا دریابیم که چرا این تفاوت‌ها وجود دارند.

تسوگاوا می‌گوید: تحقیقات بیشتر در مورد مکانیسم‌های زمینه‌ای که جنسیت پزشک را با پیامدهای روی داده برای بیمار مرتبط می‌کند و اینکه چرا مزایای دریافت درمان از پزشکان زن برای بیماران زن بیشتر است، پتانسیل بهبود نتایج بیماران را در کل دارد.

این پژوهش در مجله Annals of Internal Medicine منتشر شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اجرای طرح خانواده میزبان در فارس
  • تردد روان در جاده‌های فارس
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان
  • قدردانی از خانواده خیر سلامت در بیمارستان واسعی سبزوار
  • نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • کلاهبرداری به روش پانزی این بار در گنبدکاووس 100 قربانی گرفت
  • یکصد نفر در دام کلاهبردار شبکه هرمی؛ گنبدکاووس
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد