Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@13:05:15 GMT

رونمایی از آینده واقعیت مجازی با یک عینک جدید

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۵۱۹۱۳

رونمایی از آینده واقعیت مجازی با یک عینک جدید

شرکت "پاناسونیک" در نمایشگاه CES 2020، از یک عینک جدید رونمایی کرد که نسبت به عینک‌های کنونی، سبک‌تر و فشرده‌تر است.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، در نمایشگاه 2020 شاهد رونمایی از هدست‌ها و عینک‌های بسیاری بودیم که آینده واقعیت مجازی را نشان می‌دهند.

شرکت "پاناسونیک" (Panasonic) نیز در این نمایشگاه، از یک عینک واقعیت مجازی سبک و فشرده رونمایی کرد که به گفته این شرکت، نخستین نمونه در نوع خود به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عینک می‌تواند از ویدئوهای HDR پشتیبانی کند و استفاده از آن در مقایسه با نمونه‌های موجود بسیار ساده‌تر است.

این شرکت برای آزمایش عینک واقعیت مجازی، ویدئویی از ساحل را به نمایش درآورد که با کمک یک پهپاد ضبط شده بود. فناوری‌های به کار رفته در عینک پاناسونیک توانستند به بهبود کیفیت کلی ویدئو کمک کنند و تصاویر با کیفیت و صدای عالی ارائه دهند که احساسی واقعی را هنگام دیدن تصاویر به کاربر منتقل می‌کنند.

قسمت دیگر ویدئوی نمایشی پاناسونیک، مربوط به معابد ژاپن به خصوص مناطقی بود که بازدیدکنندگان امکان ورود به آنها را ندارند. کیفیت بالای اسکن‌هایی که برای بازسازی تصویر معابد به کار رفته بودند، آنقدر بالا بود که می‌توانست تجربه‌ای نزدیک به واقعیت از دیدن معابد ارائه دهد.

عینک پاناسونیک به خاطر سبک بودن و داشتن لنزهای قابل تعویض، تجربه خوب و راحتی از دیدن ویدئوها فراهم می‌کند و مشکلات متداول بسیاری از هدست‌های واقعیت مجازی را ندارد.

این عینک در مقایسه با بسیاری از عینک‌های واقعیت مجازی دیگر، بسیار پیشرفته‌تر به نظر می‌رسد و مانند عینک‌های دیگر برای ماندن روی چشم، به کمک تجهیزات دیگر نیاز ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عینک واقعيت مجازي هدست نمایشگاه CES 2020

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۱۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودرویی که قرار بود «رانندگی اتمی» را امکانپذیر کند

در سال 1945، نشریه «عصر اتمی» درباره امکان استفاده از نیروی اتمی در اشیاء روزمره نوشت و آینده‌ای را پیش‌بینی کرد که در آن سوخت‌های فسیلی منسوخ می‌شوند و جای خود را به این انرژی تازه می‌دهند.

به گزارش فرادید، دانشمندان همچنین پیش‌بینی کردند که انرژی اتمی کاربردهایی دارد که انقلابی در پزشکی مدرن، تولید غذا، حمل‌ونقل و محصولات مصرفی ایجاد می‌کند.

در آن زمان، گلن تی سیبورگ، که ریاست کمیسیون انرژی اتمی را بر عهده داشت، استفاده از انرژی هسته‌ای را برای تامین انرژی قلب‌های مصنوعی پیشنهاد کرد. در همین حال، دیوید دیتز، روزنامه‌نگار علم، اتومبیل‌هایی را تصور می‌کرد که با استفاده از یک گوی انرژی اتمی کار می‌کردند که بزرگ‌تر از یک قرص ویتامین نبود.

عبارت آینده اتمی در لاس وگاس نوادا، که نام مستعار «شهر اتمی» را یدک می‌کشید بیشتر شنیده می‌شد. گردشگران به لاس‌وگاس هجوم می‌آوردند تا در «میهمانی‌های بمب سپیده‌دم» در دهه 1950 در طول 100 آزمایش هسته‌ای در سایت آزمایش نوادا شرکت کنند.

در سال 1957، شرکت فوردموتور به این جریان علمی و فرهنگی پیوست و تلاش کرد تا نمایی از آینده اتمی خودروسازی را ارائه کند. حاصل این تلاش، یک ماکت کوچک از فورد نوکلئون بود؛ یک خودروی مفهومی که قرار بود موتور اتمی داشته باشد.

این خودرو دارای یک کپسول نیروی حاوی یک هستۀ رادیواکتیو بود که بین دو بازوی متحرک معلق بود. ایدۀ اصلی این بود که این رآکتور از شکافت اورانیوم برای تبدیل آب به بخار پرفشار استفاده کند و نیروی بخار به مجموعه‌ای از توربین‌ها منتقل شود تا نیروی حرکت خودرو را تامین کند. همچنین ورودی‌های هوا در سقف در نظر گرفته شده بودند که هوا را به سیستم خنک کننده راکتور برسانند.

بر اساس تخمین‌های فورد، نوکلئون می‌توانست بیش از 5000 مایل (بسته به اندازه هسته) پیش از شارژ مجدد در یک ایستگاه اختصاصی با نصب یک هسته جدید، طی کند. به علاوه قرار بود مالک نوکلئون بتواند انتخاب‌های متعددی از انواع هسته داشته باشد؛ مانند یک مدل کم مصرف یا یک مدل با عملکرد بالا.

محفظه سرنشین دارای یک جلوپنجره یک تکه براق و شیشه عقب ترکیبی بود. در برخی از مدل‌های مفهومی، باله‌های دم دوتایی نیز وجود داشت که احتمالاً از داستان‌های علمی تخیلی دهه 1950 الهام گرفته شده بودند.

طبق بیانیه مطبوعاتی منتشر شده توسط فورد در آن زمان: «خودروهایی مانند نوکلئون میزان انجام تحقیقات آینده‌نگرانه در شرکت فورد موتور را نشان می‌دهند».

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رونمایی از مینی‌بوس دانش‌بنیان با ظرفیت ۲۱ نفر در سمنان
  • ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی و رونمایی محصولات دانش بنیان در سمنان
  • عینک شنای هوشمند فرم برای سال 2024 اصلاح می‌شود
  • برق خورشیدی فضایی یک قدم به واقعیت نزدیک تر شد
  • (تصویر) استایل جالب مامور زن یگان ویژه با عینک آفتابی و مسلسل!
  • رونمایی از دستگاه پرس گرم عایق بندی شینه‌های ژنراتور‌های نیروگاهی
  • رونمایی خودروساز مشهور از ۶ خودروی برقی جدید
  • شهری که برای ۱۰۰ سال آینده طراحی شد
  • خودرویی که قرار بود «رانندگی اتمی» را امکانپذیر کند