Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@22:10:04 GMT

آزادی ۲ اسیر سوری در بند صهیونیستها

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۵۲۵۴۸

آزادی ۲ اسیر سوری در بند صهیونیستها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، رژیم صهیونیستی صبح امروز صدقی المقیت و امل ابوصالح از اسیران سوری در زندان رژیم صهیونیستی را پس از ۳۲ سال حبس بدون هیچ شرط و شروطی آزاد کرد.

المقیت در اولین اظهاراتش اعلام کرد: همانطور که من آزاد شدم جولان هم آزاد خواهد شد.

وی ضمن ابراز قدردانی از بشار اسد رئیس جمهور و ارتش سوریه گفت: اراده و خواست سوری‌ها بر خواست رژیم اشغالگر پیروز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسرا به مبارزه با رژیم اشغالگر ادامه می‌دهند و باید برای آزادی همه آنها تلاش شود.

المقیت ضمن تأکید بر لزوم آزادسازی جولان گفت: اکنون به جولان می‌رود تا عملیات آزادسازی آن را تکمیل کنم. ما و زندانیان فلسطینی در مبارزه با اشغال با هم بودیم و خواستار آزادی فوری زندانیان فلسطینی شدیم.

همچنین امل ابوصال یکی از ساکنان جولان هم که قراربود تا ۲۰۲۳ در زندان به سر برد، آزاد شد.

لازم به ذکر است، المقیت پیشتر با آزادی مشروط از سوی مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل در ازای نرفتن به زادگاهش مجدل شمس در منطقه اشغالی جولان سوریه، مخالفت کرده بود. صهیونیست‌ها، اوت ۲۰۱۲، المقیت را پس از تحمل ۲۷ سال اسارت در زندان‌های خود آزاد کردند، و بار دیگر وی را ۲۵ فوریه ۲۰۱۵، بعد از یورش به منزلش در منطقه مجدل شمس در جولان سوریه بازداشت کردند.

علت بازداشت وی، تهیه اسنادی درباره همکاری ارتش رژیم صهیونیستی با تروریست‌های جبهه النصره بود.

این رژیم، ۱۶ مه ۲۰۱۷ تصمیمی مبنی بر زندانی کردن المقیت به مدت ۱۴ سال صادر کرد و محاکمه صوری وی را بارها به تعویق انداخت.

کد خبر 4821718

منبع: مهر

کلیدواژه: سوریه رژیم صهیونیستی ایالات متحده آمریکا قاسم سلیمانی عراق ایران دونالد ترامپ سردار سلیمانی انتقام سخت موشکی رژیم صهیونیستی حشد شعبی مایک پمپئو لیبی ترکیه سوریه عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۲۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردسازی خیالی با بمباران رفح

ایران با نشان دادن توان بالای نظامی خود بسیاری از معادلات نظامی و امنیتی را در منطقه بر هم زد و همین مساله هم باعث آشفتگی مقامات رژیم اشغالگر قدس در عرصه تصمیم گیری شده است. 

انجام این عملیات شکوهمند رژیم صهیونیستی را به نقطه‌ای رساند که اضمحلال نظامی و امنیت این رژیم در نزد بسیاری از طرفداران و حامیان غربی اش از جمله کشور‌های اروپایی و ایالات متحده آمریکا کاهش داد و در حال حاضر در مورد توان رزمی و نظامی رژیم اشغالگر قدس تردیدی‌های زیادی وجود دارد و کسانی که تحولات منطقه را دنبال می‌کنند به مقامات اسرائیلی هشدار‌های لازم را داده است. 

ما در طول ۴۸ ساعت گذشته شاهد بمباران چندباره منطقه از سوی رژیم صهیونیستی بودیم. کاملا مشخص است که این رژیم برای جبران خسارات حیثیتی خود بعد از عملیات وعده صادق دست به چنین اقداماتی می‌زند. 

رژیم اشغالگر قدس در پی آن است تبعات و آثار منفی این عملیات را خنثی و اینگونه القا کند که امکان انجام تحرکات نظامی در منطقه رفح مانند ماه‌های گذشته برای او فراهم است، اما باید این نکته را توجه داشته باشیم که حمله به رفح هیچگاه از دستور کار رژیم صهیونیستی حذف نشده و فقط به دلیل وحشت از اتفاقات بعد از آن و پیامد‌های بعد از عملیات وعده صادق، یورش نظامی به این منطقه به تاخیر افتاده است.

این نکته حائز اهمیت است که طول نزدیک به ۲ ماه گذشته که عملیات‌های نظامی رژیم صهیونیستی کاهش یافته و از شدت جنایات و نسل کشی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی به ظاهر کاسته شده آمادگی‌های نیرو‌های محور مقاومت در منطقه نیز چند برابر شده است.

در واقع در مقابل عملیات احتمالی رژیم صهیونیستی نیرو‌های محور مقاومت در منطقه کاملا این آمادگی را دارند تا ضربات شدیدتری و جبران ناپذیری را به پیکره نظامی رژیم اشغالگر قدس وارد کنند. به عبارت دیگر نیرو‌های مقاومت آمادگی کامل برای ورود ضربات بسیار شدید به نیرو‌های زمینی رژیم صهیونیستی در منطقه رفح را دارد و نسبت به این موضوع از انگیزه‌های کافی در حوزه روحی و روانی برخوردار است و همچنین به لحاظ نظامی هم توان خود را بالا برده است.

دیگر خبرها

  • وقتی اسکای نیوز ناامید شد
  • منبع حماس: ۳۰ افسر شاباک اسیر حماس هستند
  • شمار نظامیان کشته شده اسرائیل در جنگ غزه به 606 نفر رسید
  • دستاوردسازی خیالی
  • دستاوردسازی خیالی با بمباران رفح
  • قدردانی حزب تمدن اسلامی ازسپاه برای عملیات تنبیهی علیه صهیونیستها
  • شهادت دستکم ۱۶ اسیر فلسطینی در زندان های صهیونیست ها
  • صهیونیستها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود
  • عملیات وعده صادق، اثبات قدرت پوشالی صهیونیستها بود
  • واکنش حماس به عملیات ضد صهیونیستی در قدس اشغالی