Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول نیوز - مناطق ۱۵ تا ۲۰ نزدیک‌ترین میانگین قیمتی را به تسهیلات ۲۴۰ میلیون تومانی اوراق دارد؛ البته برای خرید در بسیاری از این مناطق نیز باید دست کم ۱۰۰ میلیون تومان نقدینگی را با وام تجمیع کنید.

به گزارش پول نیوز، قیمت مسکن در شش منطقه‌ی ۱ تا ۶ تهران بالاتر از سطح میانگین و در ۱۶ منطقه‌ی دیگر پایین‌تر از میانگین شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی‌ها نشان می‌دهد در شش منطقه شامل ۱۵ تا ۲۰ از طریق تجمیع وام ۲۴۰ میلیون تومانی با نقدیگی خانوارها می‌توان آپارتمان خریداری کرد. کمترین قیمت خانه در شهر تهران مربوط به منطقه ۱۸ با ۶.۵ میلیون تومان در هر متر مربع است. پس از آن منطقه ۲۰ با میانگین ۶.۷ میلیون، منطقه ۱۷ با ۷.۴ میلیون، منطقه ۱۵ با ۷.۷ میلیون، منطقه ۱۶ با ۸.۲ میلیون و منطقه ۱۵ با ۷.۷ میلیون تومان در هرمتر مربع است.

با توجه به میانگین قیمت  مسکن در منطقه ۱۸ برای خرید یک واحد ۵۰ متری باید ۳۲۵ میلیون تومان بپردازید. یعنی علاوه  بر وام ۲۴۰ میلیون تومانی باید ۸۵ میلیون تومان نقدینگی نیز فراهم کنید. در منطقه ۲۰ هم یک واحد ۵۰ متری حدودا ۳۳۵ میلیون تومان قیمت دارد که نقدینگی خانوارها باید ۹۵ میلیون تومان باشد.

افزایش سقف تسهیلات خرید یا ساخت مسکن از طریق اوراق احتمالاً به رونق واحدهای قدیمی‌ساز منجر خواهد شد. با توجه به رشد حدود ۲۰۰ درصدی قیمت مسکن طی دو سال اخیر در شهر تهران، وام ۲۴۰ میلیون تومانی تکافوی خرید خانه در شهر تهران را نمی‌دهد اما ممکن است تجمیع این تسهیلات با نقدینگی خانوارها بتواند برای خرید آپارتمان‌های قدیمی در مناطق جنوبی تهران موثر باشد.

روز چهارم دی ماه امسال شورای پول و اعتبار با افزایش سقف تسهیلات خرید یا ساخت مسکن از طریق اوراق تسهیلات موافقت کرد که این وام از روز سه شنبه ۱۷ دی ماه قابل دریافت است.

بر اساس این مصوبه سقف تسهیلات بدون جعاله برای واحدهای مسکونی تا ۲۵ سال ساخت در تهران به صورت انفرادی ۱۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۸۰ میلیون تومان و در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۶۰ میلیون تومان تعیین شده است. همچنین سقف تسهیلات برای زوجین در تهران ۲۰۰ میلیون تومان، مراکز استان ها ۱۶۰ میلیون تومان و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۲۰ میلیون تعیین شده است. به تسهیلات زوجین تهرانی ۴۰ میلیون تومان وام جعاله نیز تعلق می‌گیرد. مدتی قبل نیز سقف سنی این تسهیلات از ۲۰ به ۲۵ سال افزایش پیدا کرد که می‌تواند در قدرت خرید خانواده‌ها موثر باشد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد با نقدینگی حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومانی می‌توان در بعضی از محله‌های مناطق ۱۰ تا ۲۰ تهران اقدام به خرید مسکن کرد. البته اغلب واحدهای در این دامنه قیمتی در جنوب غرب تهران یافت می‌شود. با اینکه بسته به موقعیت و امکانات واحدها نرخ‌ها متفاوت است اما شواهد گویای آن است که با نقدینگی ۴۰۰ میلیون تومانی باید بیشتر به دنبال واحدهای کمتر از ۵۰ متر مربع با سن بنای بالای ۱۵ سال در مناطق جنوبی تهران گشت.

میانگین قیمت مسکن شهر تهران در آذرماه ۱۳۹۸ بالغ بر ۱۳ میلیون و ۴۷۴ هزار تومان در هر متر مربع بوده است. این یعنی برای خرید یک آپارتمان ۵۰ متری با توجه به میانگین قیمتها در پایتخت باید حدود ۸۰۰ میلیون تومان فراهم کرد. رصد بازار حاکی از آن است که عمده متقاضیان واقعی توان پرداخت چنین مبالغی را ندارند و به همین دلیل برای خرید یک آپارتمان با استفاده از وام ۲۴۰ میلیون تومانی باید قید برخی امکانات را بزنند.

گشتی در آگهی‌های فروش ملک نشان می‌دهد که یک واحد ۵۲ متری ۲۴ سال ساخت بدون امکانات در منطقه جوادیه در جنوب تهران ۳۹۵ میلیون تومان قیمت‌ دارد. در محله بریانک یک واحد ۵۸ متری ۱۷ سال ساخت واقع در طبقه چهارم بدون آسانسور دارای پارکینگ و انباری به مبلغ ۴۰۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. یک آپارتمان ۱۶ سال ساخت ۵۲ متری واقع در تهران‌نو بدون امکانات در طبقه چهارم بدون آسانسور ۴۱۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. در محله امامزاده حسن آپارتمان ۵۰ متری ۱۰ ساله در طبقه دوم دارای بالکن و انباری بدون آسانسور ۳۷۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: مسکن خرید خانه میانگین قیمتی مناطق مسکونی پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۲۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلا در این کشورها ارزان است

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، با توجه به نوسانات اقتصاد جهان، افراد بیشتری به دنبال سرمایه‌گذاری طلا هستند و آن را به عنوان یک سرمایه‌گذاری مطمئن در نظر گرفته می‌گیرند که ارزش خود را طی زمان حفظ می‌کند. با این حال، وقتی از خرید طلا صحبت می‌شود، همه کشورها برابر نیستند و برخی ارزان ترین کشورها برای خرید طلا به‌شمار می‌روند.

قیمت طلا از کشوری به کشور دیگر متفاوت بوده و ممکن است بتوانید معامله بهتری برای خرید طلا در کشور دیگری داشته باشید. با این حال، باید توجه داشت که قیمت این فلزات گرانبها به طور مداوم در حال تغییر است و این اطلاعات در زمان انتشار دقیق است و بیشتر به عنوان یک راهنمای مرجع عمومی است. قیمت‌ها می‌تواند در زمان با توجه به عرضه و تقاضا و ثبات اقتصادی متفاوت باشد.

طبق گزارش فوربس، کشورهای مختلفی در دنیا وجود دارند که از نظر قیمت طلا ارزان به حساب می‌آیند. در حال حاضر، انتخاب‌های شماره یک و دو محبوب در بین مصرف‌کنندگان، هنگ‌کنگ و دبی هستند. سوئیس، مکزیک و عربستان سعودی نیز به فرآیند ارزان قیمت طلا معروف هستند.

 هنگ‌کنگ؛ کشوری که ارزان‌ترین طلای جهان را دارد و بانک‌ها در آنجا فراوان هستند.

امارات‌متحده عربی؛ طلا را می‌توان در امارات از منابع مختلف از جمله جواهرفروشی، بانک‌ها و فروشندگان آنلاین خریداری کرد.

عربستان سعودی؛ طلا را می‌توان در عربستان سعودی از منابع مختلفی از جمله جواهرات، بانک‌ها و بازارهای طلا خریداری کرد. ارزان‌ترین مکان برای خرید طلا معمولا از جواهرفروشان است که اغلب قیمت‌های پایین‌تری نسبت به بانک‌ها یا بازارهای طلا ارائه می‌دهند. با این حال، مهم است که مطمئن شوید که یک معامله خوب انجام می‌دهید.

سوئیس؛ طلا را می‌توان در سوئیس از منابع مختلف از جمله بانک‌ها، جواهر فروشان و فروشندگان آنلاین خریداری کرد. با این حال، ارزان‌ترین راه برای خرید طلا اغلب از طریق فروشندگان آنلاین است که شمش یا سکه می‌ فروشند.

اتریش؛ طلا را می‌توان در تعدادی از مکان‌ها در اتریش از جمله بانک‌ها، موسسات مالی و جواهرات فروشی‌ها خریداری کرد. ارزان‌ترین راه برای خرید طلا معمولا از طریق بانک است.

سنگاپور؛ طلا را می‌توان از بانک‌ها یا دلال‌ها خرید. البته طلا را می‌توان به صورت آنلاین اما با قیمت بالاتر خریداری کرد.

 هند؛ کشوری غنی از ذخایر طلاست. در واقع، این کشور دومین تولیدکننده بزرگ طلا در جهان است. طلا را می‌توان در هند از طریق جواهرات فروشی‌ها، بانک‌ها و سایر فروشندگان خریداری کرد.

رایج‌ترین شکل طلایی که هندی‌ها خریداری می‌کنند، جواهرات است. جواهرات در وزن‌ها و قیمت‌های مختلف متناسب با هر بودجه ای در دسترس هستند.

بر اساس گزارش لایف، دسترسی آسان به طلا، مالیات و هزینه‌های کمتر و بازار رقابتی به این کشورها کمک می‌کند تا قیمت‌های خود را پایین نگه دارند.

منابع خرید طلا در خارج از کشور
منابع: منابع زیادی برای خرید طلا در بازار هر کشوری وجود دارد. اکثر کشورها گزینه‌های قابل اعتماد را دارند.

بانک‌ها: بانک‌های سوئیس، اتریش، عربستان سعودی و هنگ‌کنگ طلا می‌فروشند و معاملات عالی نیز ارائه می‌دهند. معمولاً ضریب اعتماد نزد بانک‌ها بیشتر است.

فروشندگان آنلاین و آفلاین: برخی از فروشندگان نیز معاملات بسیار خوبی برای خرید طلا ارائه می‌دهند و ممکن است گزینه‌های مختلفی داشته باشند.

نکاتی برای خرید طلا در سطح بین‌المللی
همانطور که خرید طلای ارزان‌قیمت وسوسه انگیز است، مهم است که هنگام خرید آن از خارج احتیاط کنید و با قوانین و مقررات مربوط به خرید و حمل طلا از کشور مورد نظر آشنا شوید.

همچنین، در مورد هزینه‌های گمرکی و سایر هزینه‌هایی که ممکن است در مرحله حمل‌ونقل اخذ شود، اطلاعات کسب کنید. به خاطر داشته باشید که نرخ‌های فعلی ارز بر قیمت طلا تاثیر دارد.

خرید طلا از منابعی که قابل اعتماد هستند و در بازار معتبر هستند نیز مهم است.

دیگر خبرها

  • در این منطقه از تهران می‌توان با ۲۰۰ میلیون تومان خانه رهن کرد
  • نرخ رهن مسکن تهران؛ رهن در محله آذری با ۳۵۰ میلیون تومان
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن؛ وسوسه نشوید!
  • در خرید مسکن بی گدار به آب نزنید / پشت پرده آگهی های خانه ارزان
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۷ تهران +جدول
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن
  • خانه به دوشان؛ ۴ دهک توان اجاره مسکن را ندارند
  • نرخ خرید بازار مسکن در تهران؛ خرید مسکن در زمزم با ۲.۵ میلیارد
  • طلا در این کشورها ارزان است
  • صندوق ملی مسکن؛ حیاط خلوت دولت یا منبع مولد تسهیلات؟