Web Analytics Made Easy - Statcounter

پاناسونیک نسل جدید از عینک‌های واقعیت مجازی خود را در نمایشگاه CES 2020 رونمایی و معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، پس از قدرت‌نمایی شرکت‌های سازنده عینک‌های هوشمند در نمایشگاه CES 2020 به نظر می‌رسد سال 2020 میلادی را باید سال تحول در حوزه واقعیت مجازی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندین شرکت مطرح جهان به‌تازگی عینک‌های واقعیت مجازی خود را در این نمایشگاه رونمایی کردند.

در میان شرکت‌های حاضر در نمایشگاه CES 2020، شرکت پاناسونیک با معرفی هدست واقعیت مجازی جدید خود توجه بازدیدکنندگان را جلب کرده است. نسل جدید عینک‌های VR( واقعیت مجازی) پاناسونیک علاوه طراحی متفاوت نسبت به سایر هدست‌های واقعیت مجازی موجود در بازار، اولین دسته از این نوع عینک‌ها است که از تصاویر باکیفیت HDR پشتیبانی می‌کنند.

مدیران این شرکت ژاپنی مدعی هستند عینک‌های VR معرفی‌شده در نمایشگاه شهر لاس‌وگاس، احساسی شگفت‌انگیز را به کاربران می‌بخشد و تصاویری را به آن‌ها نمایش می‌دهد که تاکنون تجربه تماشای آن‌ها را نداشته‌اند. کارشناسان فناوری معتقدند: نسل جدید عینک‌های پاناسونیک می‌تواند تحولی در صنعت پرطرفدار واقعیت مجازی را ایجاد کند.

تقریباً تمامی هدست‌های واقعیت مجازی که تاکنون ساخته‌شده است ظاهری نه‌چندان جذاب دارند و به دلیل وزن بالا، قرار دادن این دستگاه‌ها برای طولانی‌مدت روی چشم‌ها می‌تواند موجب خستگی چشم و عضلات مختلف صورت شود. به این مشکلات باید کیفیت پایین تصاویر قابل‌نمایش در این عینک‌ها در مقایسه با نمایشگرهای کنونی را نیز اضافه کرد.

مهندسان پاناسونیک در نمایشگاه CES 2020 با هدست‌های VR‌ جدید این شرکت نشان دادن به‌طور ویژه‌ای برای سال 2020 برنامه‌ریزی کرده و قصد دارند خود را به‌عنوان شرکتی پرقدرت درزمینهٔ واقعیت مجازی معرفی کنند. بازدیدکنندگانی که در نمایشگاه CES، این عینک‌ها را روی چشم خود قراردادند، گفتند: تجربه تماشای تصاویر با عینک‌های واقعیت مجازی، کاربر را به دنیای تخیل و رؤیا می‌برد و در هدست‌های پاناسونیک شما به‌صورت باورنکردنی حس می‌کنید در موقعیتی که مشاهده می‌کنید، هستید.

البته تصاویر قابل پشتیبانی و نمایش در عینک‌های جدید پاناسونیک محدود است و هنوز ویدئوهای زیادی را نمی‌توان با این دستگاه‌ها مشاهده کرد. پاناسونیک برای ارتقاء توانایی‌های عملکردی این هدست‌ها از پردازنده گرافیکی RTX 2080 در آن استفاده کرده است.

انتهای پیام/

 

منبع: آنا

کلیدواژه: واقعیت مجازی عینک واقعیت مجازی گجت هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۴۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام کتابفروشی‌ها برای حضور در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرگزاری مهر، ثبت‌نام کتابفروشی‌ها در سامانه «بازار کتاب» برای حضور در بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از روز گذشته شنبه اول اردیبهشت آغاز شد.

با توجه به در پیش بودن سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، حضور کتابفروشی‌ها در بخش مجازی این نمایشگاه تنها از طریق عضویت در سامانه «بازار کتاب» فراهم است.

کتابفروشی‌هایی که عضو سامانه «بازار کتاب» نیستند می‌توانند از روز گذشته شنبه اول اردیبهشت تا پنجم اردیبهشت ماه برای ثبت‌نام در این سامانه از طریق درگاه «بازار کتاب» به آدرس V.bazarketab.ir اقدام کنند تا پس از تأیید عضویت و شروع فعالیت در این سامانه بتوانند در بخش مجازی این دوره از نمایشگاه حضور پیدا کنند.

کتابفروشی‌هایی که قبلاً در این سامانه ثبت‌نام کرده و فعال هستند نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند اما کتابفروشانی که ثبت‌نام ناقص دارند در مهلت ذکر شده برای تکمیل اطلاعات باید اقدام کنند.

کد خبر 6084049 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • « متاورس » بازگشته است؟
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • «سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از پیروزی انقلاب» بررسی می‌شود
  • نشست تخصصی «سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از انقلاب» برگزار می‌شود
  • «لی لی عامری» سازه‌های نامرعی می‌سازد
  • داستان غمگین اینترنت؛ از شایعه تا واقعیت قطعی اینترنت و فیلترینگ
  • آغاز ثبت‌نام کتابفروشی‌ها برای حضور در نمایشگاه کتاب
  • دنیای کوچک ایتا
  • زاکربرگ دستگاهی برای خواندن مغز انسان‌ها می‌سازد
  • مارک زاکربرگ: دستگاه جدیدمان مغز را می‌خواند