Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@08:40:00 GMT

کمی هم کار نمایشی انجام دهید!

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۵۴۴۸۰

کمی هم کار نمایشی انجام دهید!

مردم سهم اولیه خود را ادا کردند؛ سپاه هم سیلی اول را زد؛ اما دولت کجاست و چه کرد!؟ مهم‌ترین اقدامی که دولت باید انجام می‌داد و نداد، «ایجاد جبهه متحد دیپلماتیک» در برابر این جنایت آشکار بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، «حسین شمسیان» در یادداشتی نوشت: عظمت شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، واکنش عمومی و همه جانبه می طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم سهم اولیه خود را ادا کردند؛ سپاه هم سیلی اول را زد؛ اما دولت کجاست و چه کرد!؟

مهم‌ترین اقدامی که دولت باید انجام می داد و نداد، «ایجاد جبهه متحد دیپلماتیک» در برابر این جنایت آشکار بود.

یکی از مهمترین هنر های آمریکایی‌ها، جبهه‌سازی و «ایجاد اجماع بین‌المللی» در یک حادثه است. (شمارا به مطالعه  اقدامات پس از حادثه یازده سپتامبر ارجاع می‌دهم.) اما دولت روحانی در شرایطی که:
اولاً سردارمان به دست آنها ترور شده و ترامپ مستقیماً مسؤولیتش را پذیرفته؛
ثانیاً پمپئو مستقیماً ما را تهدید کرده؛
ثالثاً ترامپ هم مستقیماً مارا تهدید به حمله و بخصوص حمله به مراکز فرهنگی کرده؛
هیچ کار دیپلماتیک خاصی نکردیم!

مهم‌ترین اقدامات دولت در این هفته چه بود!؟

یک‌ساعت گفت‌وگو با «امانوئل مکرون» نخست‌وزیر فرانسه!

چهل دقیقه گفت‌وگو با «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس!

سوگواری برای اینکه آمریکا به ظریف روادید نداده!

در پایان هم چند مصاحبه از سوی «محمدجواد ظریف» و «سید عباس عراقچی» انجام می‌گیرد که در نهایت، عراقچی می‌شود «قاسم سلیمانی دیپلمات!» و حاج قاسم می‌شود «حامی سرسخت برجام!»

این، کارنامه دیپلماسی دولتی است که مدعی بود زبان دنیا را بلد است و متخصص دیپلماسی است!

اما کارهای ساده‌ای بود که واجب بود ما برای ثبت در تاریخ هم که شده، انجام می‌دادیم. هرچند ممکن است در نگاه نخست، همه کارهای دیپلماتیک، نمایشی به نظر بیاید، اما دولت باید این نمایش را با قوت انجام می‌داد.

1- ما سال‌هاست عضو سازمان کنفرانس اسلامی هستیم و در مقطعی رئیس و میزبان سران آن در تهران. باید در این حادثه، از رئیس دوره‌ای درخواست برپایی اجلاس اضطراری در سطح سران یا وزرای امور خارجه می‌کردیم و در آنجا قطعنامه‌ای علیه اقدامات و تهدیدات آمریکا تصویب می‌کردیم.

2- همین کار را درباره جنبش عدم تعهد (NAM) هم باید انجام می‌دادیم.

3- تا انجام این دو کار، وزارت امور خارجه می‌بایست در یک دعوت آنی و اضطراری، سفرای تمام کشورها را به نشستی فوری در تهران فرا می‌خواند و در آن نشست، جزئیات عملیات ترور و تک‌تک تهدیدات را به آنها یادآوری می‌کرد و بعد هم در قالب سند و بیانیه تهران، آن جلسه و اقداماتش را ثبت و ضبط می‌کرد.

4- با فرض عدم تشکیل جلسات اول و دوم و عدم شرکت سفرا در جلسه سوم، وزارت خارجه چند گروه چابک در سطح مدیرکل، به اطراف و اکناف عالم گسیل می‌کرد تا پیامی را که قرار بود در قالب آن جلسات داده شود، به تک‌تک کشورها تسلیم کنند. فراموش نکنیم «هیلاری کلینتون» از سفر به 110 کشور جهان برای تولد داعش خبر داده، اما ما برای شهادت مردی که تنها یکی از خدماتش، نابودی داعش بود چند سفر رفتیم!؟

5- نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، می‌بایست با تک‌تک نمایندگان کشورهای جهان در آن سازمان ملاقات کرده و متن محکم و مستدل ایران را به آنها تسلیم می‌کرد و از این رهگذر، مستندسازی بین‌المللی انجام می‌داد.

6- همین نماینده، می‌بایست بیانیه کشورمان را با همان سند رسمی در مجمع عمومی به ثبت می‌رساند.

شاید اهل فن چند اقدام دیگر هم بتوانند به این فهرست مختصر بیفزایند؛ اما می‌بینیم که خبری نیست و دولت دیپلمات حتی عرضه اجرای نمایش هم ندارد و متأسفانه ایران حتی یک نشست اضطراری در سطح وزرای خارجه کشورهای همسایه خودش هم نداشت!

در حق این جماعت، چه خوب گفته شده:

ما همه شیران ولی شیر عَلَم!
حمله‌مان از باد باشد دم‌به‌دم!

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: قاسم سلیمانی سپاه سازمان ملل دولت روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۴۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص‌های اقتصادی بیانگر جهت‌گیری صحیح فعالیت‌های دولت در کردستان است 

ایسنا/کردستان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: شاخص‌های اقتصادی نشان می دهد جهت‌گیری فعالیت های دولت در استان مطلوب بوده است.

اکبر محمدی امروز چهارشنبه در دیدار با ماموستا فایق رستمی نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج با بیان اینکه سال گذشته سومین سفر رئیس جمهور به استان انجام شد، اظهار کرد: در این سفر ۳۶۰ هزار میلیارد ریال پروژه به قیمت روز به بهره برداری رسید و در دهه فجر و هفته دولت هم بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال به قیمت روز دیگر طرح افتتاح شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان ادامه داد: نرخ تورم یکی از شاخص های مهم بخش اقتصادی بوده که کردستان از سنوات گذشته وضعیت نامناسبی داشته که بخشی از دلایل وقوع آن ویژه استان بوده و پیشینه تاریخی دارد و لازمه رفع آن انجام فعالیت های زیرساختی و توسعه ای است.

محمدی با بیان اینکه سال گذشته نرخ تورم نقطه به نقطه در استان بهبود یافت و نرخ بیکاری زمستان هم ۶ درصد کاهش پیدا کرد، گفت: یکی از بیشترین کاهش های نرخ بیکاری در بین استان های مختلف کشور در زمستان و پاییز سال گذشته مربوط به کردستان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان بیان کرد: امسال نخستین سال اجرای برنامه هفتم توسعه است که این برنامه دارای چند هدف کلان از جمله کاهش نرخ تورم و یک رقمی کردن آن، رشد هشت درصدی اقتصاد و کاهش مستمر نرخ بیکاری است.

محمدی یادآور شد: برای تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه و هم چنین شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم است، برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی تعداد نیروهای شاغل رسمی، پیمانی و قراردادی در این سازمان را ۶۵ نفر خواند و افزود: سازمان موظف به انجام فعالیت های گسترده ای هم چون مدیریت اعتبارات عمرانی و هزینه ای، اجرای نظام فنی و مهندسی، توانمند سازی کارکنان دولت، تحلیل آمار و نقشه های بروز و ... است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با اشاره به اینکه این سازمان نماینده هفت دستگاه و سازمان ملی در استان است، افزود: با توجه به محدودیت ها و شرایطی که داشتیم با تلاش جمعی در بسیاری از جنبه ها و بخش ها موفق عمل کرده ایم.

در ادامه ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج هم در این دیدار با اشاره به اینکه بهار طبیعت سرفصل کار و تلاش است، اظهار کرد: انجام سه سفر رئیس جمهور به کردستان بیانگر توجه و علاقه دولت به این استان است.

ماموستا فایق رستمی ادامه داد: بودجه های کلانی در این سفرها برای استان مصوب شده است هر چند نمی توانیم مدعی شویم که همه مشکلات حل شده و بی شک رفع تنگناهای کنونی زمانبر خواهد بود ولی تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مسئولیت سنگین تری از سایر دستگاه ها برعهده دارد، گفت: یکی از مهمترین موضوعات نحوه هزینه کرد و مصارف بودجه است که تشخیص آن برعهده این سازمان است که خوشبختانه این موضوع در سال گذشته به خوبی مدیریت شد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • فلسطین؛ کانون بحث دیپلماتیک در سفارت ایران در مسکو
  • «فلسطین»؛ کانون بحث دیپلماتیک در سفارت ایران در مسکو
  • صدور حکم اخراج یک دیپلمات روس از لتونی
  • شاخص‌های اقتصادی بیانگر جهت‌گیری صحیح فعالیت‌های دولت در کردستان است 
  • میزان تخصیص ارز در سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است
  • ثبت سفارش و تخصیص ارز به واردات خودرو در حال انجام است
  • روز ملی هنرهای نمایشی فرصتی برای آسیب‌شناسی باشد
  • منظور: ثبت سفارش و تخصیص ارز به واردات خودرو در حال انجام است
  • تئاتر، فرصتی تازه برای زندگی است
  • آن چه می‌ماند، صدای روشن و هدایتگر ِحقیقت است