Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@14:29:31 GMT

کشاورز: کشت گلخانه‌ای راهگشای توسعه کشاورزی است

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۵۴۶۳۶

کشاورز: کشت گلخانه‌ای راهگشای توسعه کشاورزی است

عباس کشاورز روز جمعه در آغاز عملیات اجرایی احداث گلخانه ۴۰ هکتاری و خط فرآوری تولید  قهوه در اسدآباد استان همدان افزود: با نسخه های قدیمی نمی توان مشکلات امروز بخش کشاورزی را حل کرد.

وی ادامه داد: با بهره گیری از دانش روز که نتیجه تجربیات موفق است بدون خطرپذیری می توان بخش کشاورزی را توسعه داد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی سیاست این وزارتخانه را تقویت تولید داخلی اعلام و عنوان کرد: اکنون شرایط کشور ایجاب می کند که ما به تولید داخلی بپردازیم و همین امر کمک همه سیاستمداران، محققان، پژوهشگران، دانشگاهیان، کارشناسان و کشاورزان را می‌طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشاورز با اشاره به اینکه شاخص های پایداری تولید، چالش آب، کسب و کار و درآمد کشاورزان باید مورد توجه قرار گیرد اضافه کرد: تحقیقات به عنوان نگین توسعه کشور باید مورد توجه قرار گیرد و برای تولید پایدار باید رفتار و اقدامات در بخش کشاورزی اصلاح و بازنگری شود.

وی ادامه داد: استان همدان از نظر کشاورزی دارای مشخصه های خاصی بوده و در زمینه چند محصول در سطح کشور تعیین کننده است.

وی اضافه کرد: محصول سیب زمینی در این استان توسط کشاورزان با مهارت بالا تولید می شود و سیر در ایران به نام همدان شناخته شده و کشمش و گردو نیز از مهمترین برندهای کشاورزی این استان است. 

کشاورز افزود: استان همدان به لحاظ قرار گیری در ارتفاع باید روی کشاورزی و دامپروری بصورت همزمان کار کند.

وی با بیان اینکه همدان فاقد آب های سطحی قابل توجه است و آب مورد نیاز آن از منابع زیرزمینی تامین می شود گفت: به دلایل مختلفی اکنون شرایط آب مناسب نیست اما معتقدم که این مشکل نیز قابل مدیریت است.

وی ادامه داد: تغییر سیستم های آبیاری و بهره گیری از سیستم های آبیاری نوین مانند میکرو با سرمایه گذاری مشترک کشاورز و دولت و بهره گیری از بذرهای جدید و کم آب بر، ایجاد و توسعه گلخانه ها از راهکارهای مدیریت آب است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی عباس کشاورز همدان کشاورزی آبیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی عباس کشاورز همدان کشاورزی آبیاری وزارت جهاد کشاورزی عباس کشاورز همدان کشاورزی آبیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۴۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین تغییر کاربری اراضی کشاورز در لرستان مربوط به خرم‌آباد است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مسلم مویدی امروز دوشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در فروردین‌ماه سال جاری جلوگیری شد.

وی افزود: در این راستا ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی توسط گشت‌های یگان حفاظت امور اراضی استان شناسایی شد که خرم‌آباد با ۷۴ مورد بیشترین تغییر کاربری را به خود اختصاص داده است.

فرمانده یگان حفاظت جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه برخی از افراد سودجو برای خریدوفروش زمین‌های خارج از محدوده شهر یا روستا و ساخت‌وساز ویلا و مسکن در مزارع و باغ‌ها اقدام می‌کنند، تأکید کرد: این در حالی است که بر اساس قانون، هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع‌وقمع بناهای احداثی، با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد
شد.

سرهنگ مویدی از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز موضوع را به سامانه ۱۳۱ گزارش‌های مردمی اطلاع دهند یا با مراجعه با آدرس https://cms laoi.ir تخلف تغییر کاربری را ثبت و پیگیری کنند.

کد خبر 6085621

دیگر خبرها

  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • بیشترین تغییر کاربری اراضی کشاورز در لرستان مربوط به خرم‌آباد است
  • سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد
  • ۵۸۷ روستای استان ایلام از نعمت گاز برخوردارند
  • بخش خصوصی ‌۱۲۲ هکتار گلخانه در استان البرز احداث کرد
  • زمین‌های کوچکی که با همت بزرگ به ارزش افزوده می‌رسد
  • کشاورزی در توسعه اقتصاد همدان سهم ۳۰ درصدی دارد
  • جهش تولیدات کشاورزی همدان از مسیر مولدسازی روستاها می‌گذرد
  • میزان تولیدات کشاورزی دهلران در سال ۴۲۵ هزار تن است
  • مانور آغاز عملیات اجرایی مولدسازی روستا‌های همدان