Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به کشته شدن تعدادی از مردم در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در کرمان بر ضرورت تشکیل کارگروهی برای تحقیق در مورد علل این حادثه و مؤاخذه قاصران تاکید کرد.

 

علی مطهری در یادداشتی با عنوان «حادثه کرمان را کوچک نشماریم» نوشت:


حادثه تلخ کشته شدن تعدادی از هموطنان ما در مراسم تشییع پیکر سردار بزرگ اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی، چیزی نیست که از کنار آن به راحتی بگذریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند نکته قابل ذکر است.

1. برگزارکنندگان این مراسم که می دانستند جمعیت استثنایی خواهد آمد، باید برای نقاط حادثه خیز تدبیر می کردند چنان که یک خبرنگار در صبح آن روز هشدار داده بود که در این نقطه تعدادی کشته می شوند و حاضر نشده بود در آنجا مستقر شود. اینجانب بعد از مراسم تهران که در آن عده زیادی از جمله خود بنده به مرز خفگی رسیدند در مقاله ای هشدار دادم که این حادثه تکرار نشود.

متأسفانه یک خبرگزاری از درج آن خودداری کرد، شاید به این بهانه که نباید باعث کم شدن شور مردم شویم. اگر آن هشدار به گوش مسئولان می رسید شاید حادثه کرمان رخ نمی داد.

2. این رسم هجوم بردن به سمت تابوت در میان ما و این که حتما باید دستمان به آن برسد و تکه پارچه ای از آن را هم به عنوان تبرک با خود ببریم رسم نادرستی است.

آنچه در لسان شرع آمده است که مستحب است زیر تابوت گرفته شود و چند قدم با آن برویم مربوط به موارد عادی است تا جنازه مسلمان روی زمین نماند نه تشییع چند میلیونی. در تشییع پیکر امام خمینی(ره) دیدیم که این رفتار باعث اسائه ادب به ایشان شد.

3. این نوع رفتار بی ارتباط با نوع زیارت رفتن های ما نیست. در آنجا هم در هر شرایطی حتما باید دست ما به ضریح برسد ولو اینکه افرادی را هل بدهیم و موجب خفگی و مرگ آنان بشویم. غافل از اینکه روح زیارت چیز دیگری است.

4. متأسفانه مربیان جامعه ما مانند روحانیت، صدا و سیما، نیروهای انتظامی هیچ گاه به اصلاح این نقطه ضعف مردم نپرداخته اند و معمولا آن را ناشی از شور دینی تلقی می کنند. باید به مردم آموزش داده شود که در این گونه تشییع جنازه ها، مردم باید بایستند و جنازه از مقابل آنها عبور کند بدون آنکه به طرف آن هجوم ببرند. نمونه آن را در سایر کشورها می توانیم ببینیم.

5. لازم است کارگروهی برای تحقیق در علل رخ دادن حادثه کرمان تشکیل شود و قاصران مورد مؤاخذه قرار گیرند و اقدامات لازم برای آینده انجام شود./ ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۵۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان

شهید ۱۳ ساله محمدمهدی ایرانمنش که در حادثه تروریستی ۱۳ دی‌ماه در کرمان مصدوم شده بود امروز بر دستان مردم تشییع و در کنار پدر شهیدش در گلزار شهدای اختیارآباد تدفین شد.این نوجوان ۱۳ ساله کرمانی که از قسمت نخاع آسیب جدی دیده بود از روز حادثه تاکنون در بخش ای سی یو بیمارستان پیامبر اعظم (ص) کرمان بستری بود و با وجود درمان‌های تکمیلی زیادی بر روی وی انجام شده بود روز گذشته به درجه رفیع شهادت نائل آمد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3073204 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • آگوست لندمستر، کارگری که به هیتلر سلام نازی نداد / مِیِر لانسکی، حسابدار مافیا / دولیتل واکنش آمریکا پس از حمله به پرل هاربر / مراسم تشییع جنازه ژوزف استالین
  • (تصاویر) تشییع و تدفین آخرین شهید حمله تروریستی کرمان
  • وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان
  • تشییع با شکوه آخرین مجروح انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • تشییع آخرین شهید حادثه ترویستی کرمان
  • لحظه تدفین شهید ۱۳ ساله حادثه تروریستی کرمان
  • پیکر شهید محمدمهدی ایرانمنش در شهر اختیارآباد کرمان تشییع شد
  • صدای شکسته شدن استخوان به گوش می‌رسد | ما می‌دانستیم سفره مردم کوچک شده!
  • تشییع آخرین مجروح انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان + فیلم
  • (تصاویر) ازدواج مرد ژاپنی با عروسک مشهور دیجیتالی