Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم اختتامیه دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار از ساعتی پیش در حوزه هنری تهران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو،  مراسم پایانی دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار از لحظاتی پیش و بعد از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، سرود جمهوری اسلامی ایران و پخش کلیپ هایی با موضوع مقاومت، خلاصه ای از مراسم افتتاحیه این دوره از جشنواره و پاسخ سختی که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به عملیات تروریستی آمریکا در کشور عراق که به شهادت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی دادند و با حضور خانواده‌های شهدا، چهره‌های فرهنگی و هنری چون محمدرضا سرشار در تالار اندیشه حوزه هنری آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیئت داوران در بخش مستند رویای ایرانی؛ شامل سیدامیر سیاح، محسن شاکری نژاد، محمد فدایی، سیدمجتبی قافله باشی و سیدمهدی فردحسینی ضمن تقدیر از آثار «نبرد امواج» و «مسیر نو » به کارگردانی «وحید فرجی» لوح افتخار این بخش را به اثر «توان دفاعی (بعد از ۲۵۰۰ سال)» به کارگردانی «علی طادی» به علت «پرداختن به سوژه ای ویژه و داشتن پیوست تاریخی» و اثر «ناجی کرونر» به کارگردانی «مسعود کارگر» به علت «نمایش شیرین جلوه ای از همکاری گروهی دانش بنیان و مومنانه» اهدا کرد.

همچنین هیئت داوران؛ فانوس این بخش را به اثر «مخترع آهنی» و به کارگردانی «محمدجواد رئیسی» به علت «داشتن روایت پرجاذبه، طنز به جا، فرم خلاقانه و همچنین امید بخشی در عین بیان نقدهای موجود» اهدا کرد.

هیئت داوران در بخش «مستند همت مومنانه»؛ شامل سیدامیر سیاح، محسن شاکری نژاد، محمد فدایی، سیدمجتبی قافله باشی و سیدمهدی فردحسینی ضمن تقدیر از اثر «خودکار» به کارگردانی «محمد ثقفی» و اثر «خاکریز پرویز» به کارگردانی «قدرت باقری» و اثر «دریاچه امید» به کارگردانی «فاطمه مرزبان» لوح افتخار این بخش را به اثر «بازار تزارها» به کارگردانی مشترک «محسن مقصودی و مهدی فریدی» به علت «جسارت در پژوهش میدانی ظرفیت‌های مغفول» و اثر «در کنار هم» به کارگردانی «سید مجتبی خیام الحسینی» به علت «نمایش دغدغه‌های مسئولانه یک کارآفرین و همکاری دو ملت ایران و افغانستان» اهدا کرد.

همچنین هیئت داوران؛ فانوس این بخش را به دو اثر «مجموعه مستند نور (قسمت وطن آرزوها)» به کارگردانی «مهدی فارسی» به علت «تصویرگری گوشه‌هایی از جهاد فردی، جمعی و خانوادگی» و اثر «یکی از ما (سایت هسته ای)» به کارگردانی «امیرعسگری» به علت «پرداخت ماهرانه به الگوی بومی از اشتغال زایی روستایی» اهدا کرد.

امیر عسگری کارگردان مستند یکی از ما بعد از دریافت جایزه خود گفت: آمدم تا این جایزه را به خانواده سردار شهید پورجعفری تقدیم کنم.

وی افزود: ایشان یک عمری در خدمت حاج قاسم بود و اگر حاج قاسم آب میخواست او تا در بطری را برای حاجی باز میکرد.

عسگری تصریح کرد: او مثل یک سرباز خدمتگزار در خدمت حاج قاسم و همراه با او بود. حاج قاسم به او گفته بود حسین تو باید تا قبر هم با من بیایی و در انتها دیدید که تا انتها باهم بودند.

هیئت داوران در بخش مستند حافظه ملی؛ متشکل از عباس سلیمی نمین، موسی حقانی، سید ناصر هاشم‌زاده، محمدحسن روزی‌طلب و یعقوب توکلی، ضمن تقدیر از اثر «آسوده بخواب کوروش» به کارگردانی «علی فراهانی» لوح افتخار این بخش را به اثر «آن شش نفر» به کارگردانی «محمدعلی یزدانپرست» به دلیل «ایده خوب، موضوع بکر و پژوهش قوی» و اثر «روایت رهبری» به کارگردانی «مهدی نقویان» به دلیل «پاسخگویی به شبهات مهم و استفاده از فیلم‌های دیده نشده و پژوهش خوب» اهدا کرد.

همچنین هیئت داوران؛ فانوس این بخش را به اثر «پدر طالقانی» به کارگردانی «محمدعلی محمددوست» به دلیل «روایت مستند مبارزات مرحوم آیت الله طالقانی و پرداخت به موضوعات روز و استفاده به جا از آرشیو و پژوهش خوب» و اثر «امتحان» به کارگردانی «سجاد ریاحی» به دلیل «پژوهش قوی، نوآوری و پرداخت به مسئله‌ای حساس و دشوار» اهدا کرد.

هیئت داوران در بخش مستند پایش و پالایش اجتماعی؛ متشکل از مهدی نصیری، حسن عباسی، حجت الاسلام محسن قنبریان، حجت الاسلام علی مهدیان و حجت الاسلام مجتبی نامخواه ضمن تقدیر از اثر«سایکس پیکو» به کارگردانی «علی گایینی» و اثر «این منطقه آلوده به مین است» به کارگردانی «محسن نقی زاده»، لوح افتخار این بخش را به اثر «امیدی ه» به کارگردانی «علی زهیری» به دلیل «پرداخت مناسب به بحث مطالبه عدالت و فساد ستیزی در شهر امیدیه» و اثر «قصه های همیشگی» به کارگردانی «بابک مجیدی» به دلیل «پرداخت همزمان به بحث محیط زیست و آسیب شناسی زیست محیطی تالاب استیل» و اثر «رویای آجری» به کارگردانی «داوود مرادیان» به دلیل «تببین تاریخ سیاست گذاری مسکن به ویژه در دهه اول انقلاب اسلامی با بهره گیری از مستندات آرشیوی و شاهدان و مجریان» اهدا کرد.

همچنین هیئت داوران؛ فانوس این بخش را به اثر «خصوصی سوزی» به کارگردانی «محسن اسلام زاده» به دلیل «تبیین مشکلات و موانع خصوصی سازی، با بررسی روند خصوصی سازی شرکت های ماشین سازی تبریز و…» و اثر «سقف آرزوها» به کارگردانی «علی سلطانی‌وش» به دلیل «بررسی روند سیاست گذاری مسکن، با بهره گیری از مستندات» اهدا کرد.

در حال تکمیل...

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جشنواره عمار عمار سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۶۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره «پوپک» در هفته فرهنگی اصفهان

شهردار اصفهان گفت: اختتامیه جشنواره «پوپک» در هفته فرهنگی اصفهان برگزار می‌شود و میزبان نمایندگان کشورهای مختلف در اصفهان خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» اظهار کرد: در ایام نوروز مسافران زیادی وارد شهر اصفهان شدند و علاوه بر گردشگران داخلی، تعداد زیادی از گردشگران خارجی از شهر بازدید کردند که طی ملاقات با آن‌ها، از شهر، شهرداری و مردم اصفهان تشکر کردند که من این پیام را خدمت مردم اصفهان ابلاغ می‌کنم.

وی با بیان اینکه در هفته فرهنگی اصفهان به سر می‌بریم و پذیرای مهمانان زیادی خواهیم بود، افزود: در این هفته شاهد اجرای برنامه‌ها و برگزاری جشن‌های متعددی در شهر هستیم که یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها از حیث ملی و بین‌المللی اختتامیه جشنواره پوپک است، زیرا پس از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان دومین جشنواره‌ای است که برای کودک طراحی شده و در حوزه نقاشی است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه محورهای این جشنواره بیشتر مربوط به مباحث شهری است، ادامه داد: این دوره از جشنواره پوپک با استقبال گسترده از کشور خودمان و سایر کشورها مواجه شده است و در اختتامیه آن میزبان نمایندگان کشورهای مختلف در اصفهان خواهیم بود.

قاسم‌زاده ادامه داد: امیدوارم این روزها که از روزهای خوب شهر اصفهان است، با جریان زاینده‌رود کماکان ادامه پیدا کند و بتوانیم روزهایی را تجربه کنیم که رودخانه خشک نباشد.

این خبر در حال تکمیل است…

کد خبر 747512

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران/ بهترین‌های ورزش ایران معرفی شدند
  • اختتامیه نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های عروسکی
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در رزن
  • اختتامیه جشنواره «پوپک» در هفته فرهنگی اصفهان
  • مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران؛ امشب
  • رادیو صدای لحظه‌هاست
  • اضافه شدن ۱۳ فیلم دیگر به بخش‌های مختلف جشنواره کن
  • مراسم اختتامیه طرح سفیران سلامت در مهاباد
  • اختتامیه دوره آموزشی متنا در علی آباد کتول برگزار می شود
  • دهمین آیین تک چراغ در مراسم میثاق با هنرمندان در مشهد برگزار شد