Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-23@17:41:30 GMT

گازمنوکسید کربن 3 نفر را مسموم کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۵۷۱۲۳

گازمنوکسید کربن 3 نفر را مسموم کرد

 مسوول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال وبختیاری گفت: ۳ نفر در روستای ماهوره شهرستان بروجن براثر مسمومیت با گازمنوکسید کربن راهی بیمارستان شدند.

به گزارش ایرنا، محسن ابراهیمی روز جمعه با اعلام این خبر افزود: در این حادثه ۲خانم و یک کودک مسموم شدند که با یک دستگاه آمبولانس اورژانس به مرکز درمانی گندمان منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایرنا، براساس پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری در ۸ ماهه سال گذشته ۲ مورد (مرد) بر اثر گازگرفتگی فوت کردند، که این تعداد در سال ۹۶ در استان یک زن و ۳ مرد فوت کردند.

مدیر آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرستن بروجن از اجرای طرح بازرسی رایگان دودکش ساختمان و تست گازمنوکسیدکربن در این شهرستان توسط کارشناسان آتش‌نشانی خبر داد.

اسماعیل یزدانی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه براساس آمار بیشترین علت گازگرفتگی و مسمومیت ناشی از استنشاق گازمنوکسید کربن در حوادث اخیر، استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد و مسدود بودن دودکش‌های خروجی ذکر شده است، افزود: در ۱۰ روز گذشته ۱۰ نفر بر اثر مسمومیت با گازمنوکسیدکربن در این شهرستان راهی بیمارستان شدند.
وی اظهار داشت: استفاده از آبگرمکن‌های دیواری با لوله‌های آکاردئونی در منازل مسکونی با متراژ پایین، دلیل دیگر وقوع حوادث گازگرفتگی است، که نصب آبگرمکن در محیط منزل و در نزدیکی حمام، باعث افزایش خطر گازگرفتکی می‌شود.
یزدانی، اطمینان از وصل شلینگ انتقال گاز و نصب صحیح دودکش‌ها در بالای ساختمان را از دیگر راه‌های پیشگیری از گازگرفتگی دانست و گفت: باید از دودکش‌های H شکل به عنوان بهترین نوع دودکش‌ها استفاده کرد و این دودکش‌ها باید ۹۰ سانتیمتر بالاتر از پشت بام و در محیطی باز نصب شوند.
یزدانی گفت: به منظور افزایش ایمنی و کاهش حوادث گازگرفتکی، کارشناسان آتش‌نشانی بروجن به صورت رایگان و با حضور در منازل مسکونی نسبت به سنجش گازهای استاندارد و ارائه آموزش‌های ایمنی و امدادی اقدام می‌کنند.

وی از مردم شهرستان خواست تا جهت بازرسی کارشناسان آتش‌نشانی از سیستم‌های گرمایشی و تست گازمنوکسید کربن از منازل و محل کار با شماره‌های ۱۲۵ و ۳۴۲۲۴۴۴۴و ۳۴۲۳۶۱۱۳ تماس بگیرند.

به گزارش ایرنا، شهرستان بروجن در ۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

لینک کوتاه: asriran.com/002yDC

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بروجن گاز منواکسید کربن مسمومیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۷۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه مرگبار در محور بروجن- شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس پلیس راه استان گفت: ساعتی پیش تصادف خودرو سواری پژو و کامیون ایسوزو در محور بروجن -شهرکرد سبب فوت دو نفر شد.

دیگر خبرها

  • تازه‌ترین انتصاب‌ها در شرکت ملی گاز ایران
  • بیشترین بارش‌ها با ۴ میلیمتر در بروجن
  • کشف کالاي قاچاق به ارزش ۳ ميليارد ريال در بروجن
  • حادثه مرگبار در محور بروجن- شهرکرد
  • حذف ۲۵۰ کیلو گرم گوشت دام‌های تصادفی در بروجن
  • غذای دریایی پیرلو و شاگردانش را مسموم کرد!
  • ثبت بیش از ۱۷ هزار گازگرفتگی از سوی حیوانات در گلستان
  • افزایش ۱۸ درصدی گازگرفتگی سگ در مازندران
  • سالن باستانی شهر نقنه دچار نقص فنی شد
  • عدم اختصاص امکانات و تجهیزات ورزشی در بروجن مردم را ناراضی کرد