Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:15:30 GMT

مردم سیستان و بلوچستان در انتظار باران کم‌نظیر

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۵۷۲۴۹

مردم سیستان و بلوچستان در انتظار باران کم‌نظیر

مصدق گودرزی عصر جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون آسمان استان ابری است و تا روزیکشنبه در سراسر استان ریزش شدید باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.
وی افزود: از جمعه شب تا صبح یکشنبه بارش سنگین تا فوق سنگین (سیل آسا و شدید) باران، وزش باد شدید، برخی نقاط رگبارو رعدوبرق و بارش تگرگ، همچنین بارش برف در ارتفاعات تفتان پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بطوریکه میزان بارش برای شهرستان های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز بین۳۰ تا ۵۰ میلی‌متر پیش‌بینی می شود.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: همچنین میزان بارش برای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب‌سوران و مهرستان ۶۰ تا ۹۰ میلی‌متر، در ایرانشهر، بزمان، دلگان، چابهار، نیکشهر، قصرقند، سرباز و کنارک بین ۷۰ تا ۱۲۰ میلی‌متر و برای فنوج و شمال غرب کنارک بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ و برخی نقاط بیش‌از ۱۵۰میلی‌متر برآورد می شود.
گودرزی ادامه داد: در پی فعالیت این سامانه بارشی، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلاب شهری، طغیان رودخانه‌ها، جاری شدن سیل، لغزندگی جاده‌ها و بالا آمدن آب سدها انتظار می رود.
وی به تمامی شهروندان توصیه کرد از تردد و توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها، سفرهای غیر ضروری شهری و برون شهری و صعود به ارتفاعات به ویژه قله تفتان خودداری کنند.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه روزیکشنبه در مناطق کوهستانی بارش برف انتظار می رود، افزود: روزهای یکشنبه و دوشنبه  همچنین وزش باد شدید و سرد شمالی با سرعت ۴۰ تا ۷۰ کیلومتر برساعت در نیمه شمالی استان روی می دهد که پیامد آن کاهش ۶ تا ۱۰ درجه ای دمای هوا در سطح استان و مه آلودگی خواهد بود.
گودرزی با تأکید بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی ( تامین سوخت، محافظت از گلخانه ها، محافظت از محصولات کشاورزی به ویژه باغات موز جنوب استان) در اغلب نقاط استان، توصیه کرد: فعالیت های کشاورزی تا پایان فعالیت سامانه بارشی در استان به تعویق افتد.
وی گفت: دریای عمان در این مدت مواج و متلاطم و رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید را شاهد خواهد بود.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان هواشناسی بارندگی سیلاب برف و باران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان هواشناسی بارندگی سیلاب برف و باران سیستان و بلوچستان هواشناسی بارندگی سیلاب برف و باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۷۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتفاع بارش در زرآباد به ۲۷۰ میلیمتر رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با صدور دو هشدار صادر شده سطح قرمز هواشناسی جوی و دریایی شماره ۱، از تمامی ایستگاه هواشناسی و باران سنجی گزارش باران مخابره شد، از چابهار ۱۳۱.۶، کنارک ۲۲۹، زاهدان ۱۱.۶، راسک ۴۷، ایرانشهر ۵۳.۶، بمپور ۶۳، دلگان۳۹، خاش ۲۸، سراوان ۴۰، مهرستان ۵۵، نصرت آباد ۴.۶، میرجاوه ۲.۵، زابل ۱.۷ زهک ۰.۴ میلی متر باران گزارش شد.
 حیدری بیان کرد: بارش‌های رگباری تا فردا شب در سطح استان با شدت کمتر تداوم دارد.
وی توصیه کرد: از چرای دام در ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی و دریایی پرهیز واز اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه در زمان بارندگی خودداری شود، از محصولات کشاورزی محافظت شود.

دیگر خبرها

  • رکوردزنی بارش باران در سیستان و بلوچستان
  • سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
  • رکوردزنی بارش در ۱۰ ایستگاه‌ هواشناسی سیستان و بلوچستان
  • رکورد تاریخی بارش باران در سیستان و بلوچستان
  • قطع ارتباط ۳۰۰ روستادرجنوب سیستان وبلوچستان،بر اثر بارش شدید باران
  • هشدارنارنجی جوی: تداوم بارش‌های رگباری درسیستان و بلوچستان
  • تداوم بارش های رگباری در سیستان و بلوچستان
  • ببینید | هشدار جدی هواشناسی به مردم؛ بارش شدید باران در این استان‌ها
  • ارتفاع بارش در زرآباد به ۲۷۰ میلیمتر رسید
  • هشدار قرمز برای سیستان و بلوچستان | موج شدید بارش‌ها در راه است