Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مرتضی بهرامی» کاردار موقت ایران در بلاروس، در مصاحبه اختصاصی با اسپوتنیک، توضیح داد که چگونه ایران ترور سردار قاسم سلیمانی و چشم انداز جنگ با آمریکا را ارزیابی می کند.

دیپلمات ایرانی خاطرنشان کرد که در تهران هیچ کس به دنبال آغاز جنگ نیست، اما هرگونه تجاوز آمریکا (یا متحدان آن) با پاسخی قاطع و سخت مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این پرسش که چشم انداز درگیری مستقیم نظامی بین ایران و آمریکا را در آینده نزدیک چگونه ارزیابی می کنید؟ عنوان کرد: ما همیشه گفته ایم و می گوییم که هرگز شروع کننده جنگ نخواهیم بود ولی همواره از تمامیت ارضی خود در مقابل هر متجاوزی بر اساس قوانین بین المللی محافظت خواهیم کرد.

به گفته بهرامی، اقدام تروریستی آمریکا در ترور سردار سلیمانی، که به عنوان میهمان رسمی به عراق سفر کرده بود علاوه بر ماهیت ترویستی آن حاکمیت ملی عراق را نیز نقض کرد. لذا سکوت جامعه بین المللی در مقابل این نقض فاحش اصول بین الملل به معنای پذیرفتن این رویه خطرناک در آینده خواهد بود.

حمله موشکی ایران به پایگاه های آمریکایی در عراق

بهرامی ادامه داد: کشورهایی که اکنون سعی دارند تا به طور یکطرفه ایران را به خویشتنداری دعوت کنند باید از خود و آمریکا که این تجاوز را آغاز کرده، سؤال کنند و بخواهند که به اصول حقوق بین الملل که برای همه شناخته شده است، پایبند باشند.

آمریکا در بامداد سوم ژانویه(۱۳ دی) سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه(۱۸ دی) در عملیاتی با نام «شهید سلیمانی» برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا عراق قاسم سلیمانی پروندهٔ خبری انتقام سخت شهادت سردار سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا عراق قاسم سلیمانی ایالات متحده آمریکا عراق قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۵۷۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

السودانی: داشتن روابط همزمان با ایران و آمریکا امتیازی برای عراق است

نخست وزیر عراق با اشاره به اشتراکات کشورش با ایران گفت که داشتن روابط همزمان با تهران و واشنگتن امتیازی برای عراق است.

به گزارش ایسنا، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق که به واشنگتن سفر کرده است در اظهاراتی در حاشیه این سفر گفت: سفرم به آمریکا مهم است، زیرا در راستای بیان رویکردمان درمورد نوع روابط با واشنگتن است.

وی خاطرنشان کرد: عراق امروز با عراق ۲۰۱۴ تفاوت‌های زیادی کرده است، زیرا گروهک تروریستی داعش دیگر خطری برای ما به‌شمار نمی‌رود. بعد از پیروزی بر داعش ما خواهان انتقال به مرحله روابط دیپلماتیک با کشور‌های ائتلاف بین‌المللی هستیم؛ روابطی همانند روابط با کشور‌های منطقه از جمله روابط امنیتی.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد: ایران همسایه‌ی ما است و اشتراکات زیادی با آن داریم، آمریکا نیز هم‌پیمان راهبردی ما است و روابط با این کشور برای ما مهم است. داشتن روابط با ایران و آمریکا به‌طور همزمان امتیازی برای عراق است و می‌توان از آن در راستای کاهش تنش استفاده کرد و این چیزی است که در تمام بحران‌های منطقه رخ داد.

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق قبل از اینکه بغداد را به مقصد واشنگتن ترک کند نیز گفت: سفر من به واشنگتن در شرایطی حساس از نظر روابط با آمریکا و شرایط منطقه و جنایت‌های اسرائیل علیه مردم بی‌گناه فلسطین و نگرانی‌ها درباره گسترش دامنه درگیری صورت می‌گیرد. هدف از سفر به واشنگتن انتقال به مرحله جدیدی از روابط بین ۲ کشور و فعال سازی توافق چارچوب استراتژیک است.

وی افزود: محور دیدار من با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اوضاع منطقه و نقش ما در آتش‌بس غزه خواهد بود. فعالیت کمیته عالی نظامی برای ایجاد جدول زمانی برای پایان مأموریت ائتلاف بین المللی نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق ارتشیان کرمان با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
  • السودانی: داشتن روابط همزمان با ایران و آمریکا امتیازی برای عراق است
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره روابط با ایران و آمریکا
  • اختلاف شدید میان اعضای کابینه نتانیاهو درباره حمله ایران/ هشدار مهم آمریکا به اسرائیل درباره پاسخ به ایران/ گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا انگلیس و آلمان درباره اوضاع خاورمیانه/ احضار سفیر و کاردار ایران از سوی وزارت خارجه فرانسه و انگلیس
  • اختلاف شدید میان اعضای کابینه نتانیاهو درباره حمله ایران/ هشدار مهم آمریکا به اسرائیل درباره پاسخ به ایران/ گفتگوی وزرای خارجه آمریکا انگلیس و آلمان درباره اوضاع خاورمیانه/ احضار سفیر و کاردار ایران از سوی وزارت خارجه فرانسه و انگلیس
  • شوشتر، میزبان چهارمین کنگره ملی شعر سردار دل‌ها
  • بعد از شهادت شهید سلیمانی آمریکا و اسرائیل گوشه رینگ قرار گرفتند/ تابوی حمله به اسرائیل شکسته شده است
  • روسیه: وقتی آمریکا قاسم سلیمانی را هدف قرار داد گفتیم امنیت منطقه به خطر می‌افتد
  • بلاتکلیفی رینگ چهارم حدفاصل پل سردار شهید سلیمانی تا شش‌راه برطرف شود
  • کشف لوازم یدکی قاچاق در چهارمحال و بختیاری