Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم وابستگی به نفت در آینده موجبات پویایی اقتصاد کشور را فراهم می‌سازد گفت: طرح کاهش تکیه بودجه سنواتی به درآمدهای نفتی بدون اعمال یک مدیریت قوی موفق نمی‌شود. ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، تغییر در ساختارها و نظام بودجه‌ریزی در کشور را به‌عنوان یکی از ضروریات اقتصاد ملی مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: طرح کاهش تکیه بودجه سنواتی به درآمدهای حاصل از فروش نفت بدون اعمال یک مدیریت درست و قوی موفق نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مدیریت دقیق مسئولان در حوزه دستگاه‌های اجرایی و دولت را یکی از پیش‌زمینه‌های لازم برای به ثمر نشستن برنامه عدم وابستگی به نفت خواند و عنوان کرد: مقام معظم رهبری همزمان با طرح موضوع اقتصاد مقاومتی سال‌ها است که تأکیدات ویژه‌ای برای عملیاتی شدن این برنامه دارد. 

افتخاری با بیان اینکه به دلایل مختلفی تاکنون دستورالعمل‌های مورد تأکید مقام معظم رهبری در مورد تغییر فوری ساختار بودجه‌ریزی کشور عملیاتی نشده است تصریح کرد: فروش نفت در شرایط تحریم کاری بسیار سخت و پیچیده است بنابراین تنها با کاهش وابستگی به درآمدهای حاصل از این بخش می‌توان از شرایط سخت عبور کرد.

گزارش تطبیقی مصوبات کمیسیون تلفیق و لایحه بودجه منتشر شدخراسان شمالی| واگذاری بیشتر امور اقتصادی به بخش خصوصی از اولویت‌های بودجه 99 استعضو کمیسیون عمران مجلس: اعتبارات عمرانی در بودجه سال آینده 5 درصد افزایش یافت

وی مهم‌ترین مؤلفه‌هایی که برای تحقق بحث کاهش وابستگی به درآمدهای حاصل از فروش نفت مورد نیاز هستند را برشمرد و ابراز داشت: در گام نخست باید استعدادهای نهفته و یا مورد غفلت واقع شده در اقتصاد را بشناسیم سپس در گام بعدی باید برای پرورش و افزایش بهره‌وری آن بخش‌ها اقدامات لازم را انجام دهیم.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورمان استعدادهای ویژه‌ای در حوزه‌های مختلف معدن، صنعت، کشاورزی و گردشگری دارد خاطرنشان کرد: توانمندی‌های ما در این بخش‌ها قابل انکار نیست اما آن‌ چه که تاکنون به اقتصاد کشورمان ضربه وارد کرده عدم اعتماد به تولید‌کنندگان و داشته‌های داخلی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی شرایط حساس امروز کشور در حوزه اقتصاد و جدی گرفتن موضوع کسب درآمدهای غیرنفتی را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: امسال به همت دولت، مجلس و مرکز پژوهش‌ها قدم خوبی برای کاهش وابستگی به نفت برداشته شد که مطمئناً آثار مفید آن را می‌توان در سال‌های آینده به خوبی مشاهده کرد. 

افتخاری اتخاذ روش‌های درست جهت استفاده بهتر از توانمندی‌ها، مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی را برای موفقیت طرح تغییر ساختار بودجه‌ریزی مورد توجه قرار داد و گفت: امیدوارم با فرصتی که در حال حاضر روبه‌روی ما قرار گرفته بتوانیم بخش‌های مولد اقتصادی را به خوبی ساماندهی و مدیریت کنیم.

انتهای پیام/614/ح

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۰۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دارویار ۱۲۰ همت بودجه نیاز دارد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ فرشته میرزازاده گفت: اگر می‌خواهیم پرداختی از جیب مردم تغییر نکند و مابه‌التفاوت اصلاح سیاست‌های ارزی از طریق دولت و سازمان‌های بیمه گر جبران شود، نیاز سالانه طرح دارویار حدود ۱۲۰ همت است.

وی افزود: در حال حاضر اعتبار پیش بینی شده در لایحه بودجه‌ای که به مجلس تقدیم شده حدود ۷۵ همت است و با عدد در خواستی وزارت بهداشت متفاوت است.

میرزازاده با تاکید بر ضرورت اصلاح این عدد، ادامه داد: اگر بخشی از تجهیزات و ملزومات پزشکی هم که تا حالا ارز ۴۲۰۰ می‌گرفته به ارز ۲۸۵۰۰ تومانی تغییر کند باز مازاد بر این اعداد مورد نیاز است.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو ابراز امیدواری کرد؛ سازمان برنامه و بودجه با همکاری مجلس شورای اسلامی، لایحه را طوری ببندد که فشاری متوجه مردم نشود.

میرزا زاده با یادآوری اینکه منابع طرح دارویار و اصلاح سیاست ارزی از طریق هدفمندی یارانه‌ها اعمال می‌شود، تصریح کرد: منابع این طرح وابسته به فروش یارانه‌های انرژی است، لذا مستمر و منظم محقق نمی‌شود و ممکن است در تأمین دچار چالش شویم؛ هر چند تردید نداریم با درایتی که همواره وجود داشته این مشکل هم به خوبی مدیریت می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران
  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟
  • متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو
  • ضرورت توجه به مشکلات منابع انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه شهرداری ارومیه
  • طغیانی: اصلاح موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره رفع موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی
  • دارویار ۱۲۰ همت بودجه نیاز دارد
  • مشکلات مربوط به ارز برای مردم و اقتصاد کشور غیر قابل تحمل شده است