Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-03-29@10:04:30 GMT

470 هزار واحد مسکونی احداث می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۶۱۸۳۰

وزارت راه و شهرسازی تمامی توان و اهتمام خود را با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی در خصوص تولید مسکن و تبدیل آن به جریان مستمر و دائمی به کار بسته تا تولید مسکن به جریانی مدوام و پایدار در کشور تبدیل شود. بدین‌معنا با ریل‌گذاری که توسط وزارت راه و شهرسازی انجام شده، سعی بر این است تا بخشی از اقشار میان‌درآمدی (متوسط) و کم‌درآمدی با طرح اقدام ملی مسکن، صاحب خانه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین منظور در راستای تولید مسکن، وزارت راه و شهرسازی امضای تفاهم‌نامه با برخی از وزارتخانه‌ها را در دستور کار خود قرار داده است. تاکنون تفاهم‌نامه همکاری احداث مسکن با وزارتخانه‌های آموزش و پرورش برای احداث 170 هزار واحد مسکن فرهنگیان، با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای احداث 200 هزار مسکن کارگران و بازنشتسگان و با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای احداث 100 هزار واحد مسکونی طی سه سال به امضا رسیده است.
تفاهم‌نامه احداث 100 هزار واحد مسکونی کارکنان نیروهای مسلح
دوم تیرماه سالجاری در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی و با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و امیرسرتیپ حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تفاهمنامه احداث 100 هزار واحد مسکونی بین وزارتخانه ها راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به امضا رسید.
بر اساس این تفاهمنامه، مقرر شد وزارت راه و شهرسازی و و وزارت دفاع در همکاری مشترک ساخت 100 هزار واحد مسکونی را برای نیروهای مسلح با استفاده از ظرفیت‌های و توان طرفین و همکاری نهادها و بانک‌ها اجرا کنند؛ مدت زمان اجرای این پروژه حداکثر سه سال است و مقرر شد تا پایان دولت دوازدهم به پایان برسد.
در همین راستا نیز جلسات متعددی بین وزارتخانه های راه و دفاع برای اجرایی وعملیاتی شدن مفاد این تفاهم نامه برگزار شد.
در جلسه امضای تفاهم نامه دو وزارتخانه راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیرسرتیپ حاتمی با اعلام این مطلب که وزارت دفاع در امر تولید مسکن، اشتغال و سایر سیاست های دولت، همگام با دولت قدم برمی‌دارد، گفت: در تولید مسکن به رونق تولید، اشتغال و سایر سیاست‌های دولت کمک خواهیم کرد و با همکاری صمیمانه و خواست صادقانه تلاش می‌کنیم تا در دو سال باقیمانده دولت بتوانیم این طرح را محقق کنیم. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید)
وزیر راه و شهرسازی نیز در بخشی از مراسم امضای آن تفاهم نامه از عملیاتی شدن و آغاز به احداث 110 پروژه مسکونی در اجرای طرح اقدام ملی با حضور رییس جمهوری خبر داد و در بیان ویژگی‌های تفاهم نامه احداث 100 هزار واحد مسکونی بین وزارت راه و وزارت دفاع، توضیح داد: احداث 100 هزار واحد مسکونی برای تامین بخشی از مسکن نیروهای مسلح، کاری متفاوت است و در چهارچوب‌ ضوابط و مقررات با دستور مقام معظم رهبری نسبت به احداث مسکن در اراضی خود نهادها و وزارتخانه ها انجام می شود. بدین معنا اراضی دولتی که تحت اختیار وزارتخانه ها و سازمان ها و نهادها قرار دارد برای ساخت واحدهای مسکونی به همان سازمان، نهاد و وزارتخانه تعلق می گیرد. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید)
تفاهم نامه احداث 170 هزار واحد مسکن فرهنگیان
تفاهم نامه وزرای راه و شهرسازی و آموزش و پرورش نیز آذرماه در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی به امضای محمد اسلامی و محسن حاجی میرزایی رسید. بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد تا 170 هزار واحد مسکن فرهنگیان با همکاری وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش در سه سال اجرای وعملیاتی شود.
در مراسم امضای تفاهم‌نامه احداث مسکن فرهنگیان، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش از اعلام آمادگی 357 تعاون آن وزارتخانه برای اجرای مفاد تفاهم‌نامه مشترک با وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت: این تفاهمنامه سرآغاز اتفاقات مهمی در عرصه خانه‌دار شدن مسکن فرهنگیان است و باید جایگاه رفیع معلمان ارتقا یابد، معیشت و زندگی آنها تامین شود. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید)
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز در آن مراسم با اعلام اینکه تفاهمنامه احداث 170 هزار واحد مسکونی بین وزارت راه و وزارت آموزش و پرورش طی سه سال محقق می شود، گفت: فرهنگیانی که در طرح اقدام ملی ثبت نام کرده اند در اولویت صاحبخانه شدن موضوع تفاهمنامه دو وزارتخانه هستند. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید)
تفاهم‌نامه احداث 200 هزار واحد مسکن کارگران و بازنشستگان
تفاهم‌نامه مشترک وزارت راه و شهرسازی با وزارت کار، تعاون و رفاه‌اجتماعی برای احداث 200 هزار واحد مسکونی برای کارگران و بازنشستگان نیز اول دیماه سالجاری به امضای محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و محمد شریعتمداری وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی قرار گرفت. بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد تا 200 هزار واحد مسکونی کارگران، مستمری بگیران و بازنشستگان طی سه سال عملیاتی و اجرایی شود.
محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم امضای تفاهم‌نامه احداث 200 هزار واحد مسکونی کارگران و بازنشستگان گفت: از ظرفیت تعاونی ها برای تامین مسکن کارگران استفاده می کنیم. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید)
محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهم‌نامه احداث 200 هزار واحد مسکن کارگران، مستمری بگیران و بازنشستگان که در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی به امضای وی و همچنین محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسید، گفت: امضای این تفاهم‌نامه گام مهم و موثری در خانه دار کردن اقشار کارگر، بازنشسته و مستمری بگیر به شمار می‌رود که امیدواریم تداوم پیدا کند.
وزیر راه و شهرسای با اشاره به اینکه همکاری دو وزارتخانه در ساخت 200 هزار واحد مسکونی طی سه سال محقق می شود، افزود: واجدان شرایط توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی و معرفی خواهند شد.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Gjz برچسب ها: واحد مسکونی ، مسکن ، وزارت راه

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: واحد مسکونی مسکن وزارت راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۱۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار استقلال برای حل شدن ماجرای بدهی به سانتاکلارا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ باشگاه سانتاکلارای پرتغال به دنبال عدم پرداخت حق انتقال محمد محبی به استقلال از این باشگاه به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) شکایت و این دادگاه، استقلال را به پرداخت 500 هزار یورو محکوم کرده بود.

به نقل از تسنیم با توجه به اینکه استقلال درگیر بارگذاری مدارک برای صدور مجوز حرفه‌ای و تنها پرونده شکایت بین‌المللی نیز مربوط به سانتاکلارا بود، مدیران استقلال تفاهم‌نامه‌ای با طرف پرتغالی امضا می‌کنند، مبنی بر اینکه 300 هزار یورو از مطالبات باشگاه استقلال در فیفا از سوی این نهاد پرداخت خواهد شد و مابقی نیز از طریق یک یا دو قسط پرداخت می‌شود.

باشگاه سانتاکلارا از استقلال بابت این تفاهم‌نامه ضمانت خواست که مدیران استقلال اعلام کردند برای تضمین، سانتاکلارا می‌تواند خواهان اجرای حکم تا زمان تسویه کامل مطالبات خود شود. با اجرایی شدن حکم، پنجره نقل‌وانتقالاتی این باشگاه بسته می‌ماند تا از طریق مکاتبه با فیفا بتوانند پول را جابه‌جا کنند. این تفاهم‌نامه امضا می‌شود و فیفا نیز 300 هزار یورو به حساب سانتاکلارا پول واریز می‌کند.

بابت 200 هزار یورو باقیمانده، فدراسیون فوتبال طبق درخواست استقلال نامه‌ای به فیفا ارسال می‌کند مبنی بر اینکه این باشگاه در کنفدراسیون فوتبال آسیا مطالباتی دارد و مبلغ 200 هزار یورو به حساب سانتاکلارای پرتغال واریز شود. فدراسیون فوتبال تضمین می‌کند که اگر این مبلغ از طریق کنفدراسیون فوتبال آسیا به حساب فیفا ننشست، فیفا می‌تواند 200 هزار یوروی باقی مانده را از محل مطالبات فدراسیون فوتبال ایران بردارد و هر زمان کنفدراسیون فوتبال آسیا 200 هزار یورو از مطالبات استقلال را به حساب فیفا واریز کرد، آن پول جابه‌جا شود. بدین ترتیب استقلال با این تدبیر و روش، تفاهم‌نامه معتبری تحت عنوان صلح‌نامه پرداخت مطالبات به شکل اقساطی با سانتاکلارا پرتغال امضا می‌کند.

باشگاه استقلال قصد دارد در صورت عدم پرداخت 200 هزار دلار باقیمانده باشگاه پرتغالی، تفاهم‌نامه امضا شده با سانتاکلارا که به تأیید فیفا رسیده را در سامانه صدور مجوز حرفه‌ای بارگذاری کرده و هر زمان باقیمانده پول سانتاکلارا واریز شد، تأییدیه نهایی را با صلح‌نامه جابه‌جا کند و با این راهکار مشکلی را پیش‌روی خودش نبیند. ضمن اینکه این باشگاه تا روزهای پایانی فروردین ماه فرصت تعویض مدارک در سامانه AFC را دارد.

به همین دلیل باشگاه استقلال نگرانی بابت بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالاتی‌اش ندارد و چون زمان یارگیری در نقل‌وانتقالات زمستانی پایان یافته و ترجیح داد در این مقطع با سانتاکلارای پرتغال تفاهم‌نامه امضا کند.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888934

دیگر خبرها

  • احداث ۱۲۰۰ واحد مسکونی تا بهمن سال ۱۴۰۳ در شهرک جوانان
  • راهکار استقلال برای حل بدهی به سانتاکلارا
  • راهکار استقلال برای حل شدن ماجرای بدهی به سانتاکلارا
  • عملیات اجرایی احداث مجتمع مسکونی 208 واحدی در روستای یوسفکند مهاباد
  • گلایه راه‌آهن شمالغرب از بدعهدی شرکت شهرک‌های صنعتی
  • انعقاد تفاهم‌نامه احداث مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی در شهر قاین
  • تشکیل سه کارگروه برای تکمیل پروژه های نهضت ملی مسکن
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و ایثارگران زنجانی
  • تعهد ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی
  • تعهد استان مرکزی برای ساخت واحد مسکونی محقق می شود