Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علی زرافشان معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش در برنامه پرسشگر که شامگاه گذشته روی آنتن رفت، با بیان اینکه خوشبختانه دولت یک گامی مهم را در حوزه رتبه‌بندی برداشته است، اظهار کرد: در چندسال اخیر یکی از دغدغه‌های مورد درخواست همین بود و در سند تحول بنیادین دو نظام رتبه بندی و سنجش صلاحیت‌های حرفه ای مورد انتظار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کامل کننده نظام رتبه بندی، استقرار نظام سنجش صلاحیت حرفه ای است.

وی افزود: در آیین نامه باید صلاحیت‌ها گسترده‌تر و دقیق‌تر تبیین شود؛ گام دوم برای تکمیل این موضوع که به تقسیم پول هم منتهی نشود توجه به نظام سنجش صلاحیت حرفه ای در دوران خدمت است.

معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در راهکار ۱۰_۲ سند تحول دو نظام تعریف شده و ما هنوز استقرار نظام سنجش صلاحیت حرفه ای را نداریم. در سال‌های اخیر اقدامات خوبی انجام شده و برای سنجش صلاحیت مدیران مدارس کانون‌هایی تعریف شده که می‌توان از آن الگو بهره گرفت.

زرافشان درباره مطالعه تطبیقی آموزش و پرورش با کشورهای دیگر دنیا در این زمینه، گفت: در مراحل تدوین، تولیدکنندگان سند بررسی‌هایی را انجام داده اند اما در ادامه کار و به ویژه در سنجش صلاحیت، اخیراً کاری آغاز شد و هنوز به نتیجه نرسیده است. تجربه یک ارزیابی بین المللی معلمان وجود دارد و پژوهشگاه موظف شد آن را مورد بررسی قرار دهد؛ از این تجربیات می‌توان استفاده کرد و منطبق با سندتحول، نظام خودمان را تدوین کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که انگیزه دانشجو معلمان برای ورود به دانشگاه فرهنگیان چیست؟ علت کسر درصدهایی از حقوق از دانشجو معلمان چیست، گفت: معلمان با معلمان سایر کشورها مقایسه می‌شوند تا انگیزه و امکانات برای آنها فراهم نشود؛ نمی‌توان انتظار زیادی برای حضورشان داشت. کسر این مبالغ از حقوق، برای تامین بخشی از هزینه دانشجویان در طول تحصیل است. اگر آنها را مانند دیگر دانشجویان دانشگاه‌های دیگر قلمداد کنیم باید گفت که هزینه این خدمات چون تغذیه و… کمتر است. باید اینها به طریق اولی فراهم شود.

زرافشان ادامه داد: قانون متعهدین خدمت قابل تجدیدنظر است. همانطور که دیگر دانشگاه‌ها ردیف سرانه دانشجویی دارند برای دانشجو معلمان هم قابل پیش بینی است و می‌تواند از طرف وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان پیشنهاد شود. چند اقدام اساسی لازم است.

زرافشان ادامه داد: برای دانشجو معلمان نیز باید سرانه مانند سایر دانشگاه‌ها تصویب شود. در برنامه پنجم توسعه هم دانشگاه‌های فنی به وزارت علوم رفت در خالی که مختص آموزش و پرورش بودند.

کد خبر 4822321

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش نظام رتبه بندی معلمان قاسم سلیمانی شورای شهر تهران شهرداری تهران دستگیری سارق وزارت آموزش و پرورش شهر تهران قوه قضاییه سیدابراهیم رئیسی مترو سردار سلیمانی سقوط هواپیما محسن هاشمی آلودگی هوا مراسم تشییع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۲۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابان آزمون استخدامی معلمان از سوگیری شخصی پرهیز کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: ارزیابان آزمون استخدامی معلمان باید ضمن ایجاد فضایی آرام، دلگرم‌کننده و دوستانه از هرگونه سوگیری شخصی در بررسی آزمون داوطلبان بپرهیزند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، نقی سیاهکالی مرادی امروز -یکشنبه دوم اردیبهشت- در جمع مدیران و رؤسای نواحی و مناطق چهارده گانه آموزش و پرورش استان به تشریح برنامه‌های هفته معلم پرداخت و اظهار کرد: با توجه به اهمیت هفته بزرگداشت مقام معلم، برنامه‌های این هفته به صورت ویژه پیگیری شود و کمیته‌های مربوط به ستاد بزرگداشت مقام معلم تشکیل شود.

وی افزود: در این راستا باید از ظرفیت تمام نهادهای فرهنگی به ویژه شهرداری‌ها و شورای آموزش و پرورش شهرستان و منطقه استفاده شود، از دیگر ظرفیت‌های موجود در نظام تعلیم و تربیت دانش آموزان هستند که می‌توانند کمک بزرگی در زمینه‌های مختلف داشته باشند.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان قزوین از برپایی نمایشگاه دستاوردهای دانش‌آموزی در هفته معلم خبر داد و خاطرنشان کرد: ساخت سرود و نمایش، طراحی پوستر، فضاسازی، تهیه و انتشار اخبار و مجری گری برنامه‌ها از جمله توانمندی‌های دانش‌آموزان است که باید به‌کارگیری شود.

سیاهکالی مرادی با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های شاد و متنوع با توجه به توان و ظرفیت هر منطقه مورد انتظار و تأکید است، ادامه داد: ارسال پیام تبریک برای تمامی معلمان هر منطقه، دیدار با خانواده معزز شهدای فرهنگی، برگزاری اردوی تفریحی برای معلمان نمونه، برگزاری مسابقه کتابخوانی از آثار استاد مطهری، حضور معلمان و دانش آموزان در نماز جمعه از دیگر برنامه‌های مورد انتظار است.

وی تأکید کرد: با توجه به تأکیدات وزارت آموزش و پرورش تمامی برنامه‌های هفته معلم در اماکن متعلق به آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

لزوم جذب معلمان متخصص و دلسوز

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین به تبیین اهمیت جذب نیروی انسانی پرداخت و گفت: مهمترین سرمایه آموزش و پرورش نیروی انسانی است؛ بنابراین ارزیابان آزمون استخدامی باید تلاش کنند افرادی که جذب می‌شوند، افراد متخصص، متعهد و دلسوز باشند.

سیاهکالی مرادی ادامه داد: در فرآیند جذب شاخص‌های ارائه‌شده توسط مقام معظم رهبری مدنظر قرار گیرد و کسانی وارد نظام تعلیم و تربیت شوند که هویت ایرانی-اسلامی را در دانش‌آموزان تقویت کنند. اگر نیروهای خوب وارد آموزش و پرورش شود، چند نسل از نظر علمی و اعتقادی بیمه خواهند شد و این امر ضامن دوام و بقای انقلاب و توسعه و پیشرفت کشور خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از تجربیات سال گذشته در ارزیابی آزمون استخدامی معلمان تصریح کرد: ارزیابان آزمون استخدامی باید ضمن ایجاد فضایی آرام، دلگرم‌کننده و دوستانه، رعایت عدالت و تقوا را در سرلوحه کار قرار دهند و از هرگونه سوگیری شخصی در بررسی آزمون استخدامی داوطلبان معلمی بپرهیزند.

کد خبر 746580

دیگر خبرها

  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲برابر می‌شود
  • توجه جدی آموزش و پرورش اصفهان به استعداد دانشجو معلمان
  • معلمان ایلامی در انتظار اجرای طرح مهرآفرین
  • برگزاری نخستین تشکل معلم محور در فارس
  • معلمان نظام فکری شهید مطهری را سرلوحه خود قرار دهند
  • نتایج آزمون استخدامی معلمان منتشر شد | جزئیات مراحل چهارگانه بررسی مدارک، معاینه پزشکی، ارزیابی تکمیلی و گزینش | اعلام مدارک مورد نیاز
  • معلمان فارس فاتح بلندترین قله فارس
  • حقوق حق التدریسی‌ها ۲ برابر می‌شود
  • ارزیابان آزمون استخدامی معلمان از سوگیری شخصی پرهیز کنند
  • تعیین تکلیف دستمزد معلمان حق‌التدریس