Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: ساکنان ۲۸۴ روستای این استان شامل ۲۸ هزار و ۴۲۲ سرپرست خانوار که در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز سکونت دارند، دارای کارت مرزنشینی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی خداویسی روز شنبه گفت : از سال ۹۵ و در قالب طرح پرداخت سود حاصل از صادرات سوخت به عراق تاکنون ۶۰۰ میلیارد ریال به حساب سرپرستان خانوار دارای کارت مرزنشینی در این استان واریز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: امسال نیز یک مرحله در اردیبهشت ماه و در مجموع بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال به حساب ۲۸ هزار و ۴۲۲ سرپرست خانوار ساکن در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز واریز شده است.  

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان یادآور شد: از اردیبشهت تاکنون به دلیل تعلیق صادرات سوخت به عراق، اولویت تامین سوخت داخل در فصل سرما و نوسانات نرخ ارز، پرداخت سود حاصل از فروش سوخت به روستاییان واقع در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز در استان متوقف شده است ...

خداویسی افزود: به نظر می‌رسد کمک به مرزنشینان به طریق پرداخت سود حاصل از فروش سوخت، شیوه ای صحیح نیست و به دنبال این هستیم که با ایجاد واحدهای تولیدی و کارگاه‌های زودبازده، برای مردم این مناطق شغل و درآمد پایدار ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: باید به سمت و سویی پیش برویم مرزنشینان منتظر کمک دولت و پرداخت سود حاصل از فروش سوخت نباشند و این کار تنها در صورت ایجاد اشتغال و درآمد پایدار امکان‌پذیر است، ضمن اینکه مانع سوق یافتن اهالی مرز به سمت کارهای مخاطره‌آمیز، ناامنی و ضربه به اقتصاد داخلی خواهد شد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان با بیان اینکه پرداخت سود حاصل از صادرات سوخت به مرزنشینان(به دلیل مبلغ اندک) آنان را بی‌نیاز نمی‌کند، گفت: اگر چه این مبلغ تا حدودی کمک حال معیشت روستانشینان مرزی است اما مشکل مالی و معیشتی مردم این مناطق فقط با ایجاد درآمد پایدار برطرف می‌شود و این موضوع در دستور کار قرار دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایجاد اشتغال دولت عراق مبارزه با قاچاق کالا و ارز نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۲۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارت سوخت‌ها شارژ شد؟

این دومین سهمیه ماهانه سال ۱۴۰۳ است که به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز شد، همچنین سهمیه سوخت خودرو‌های عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت‌ها هم‌اکنون ۶ ماه است، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۶ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

هم‌اکنون کشور در شرایط ناترازی تولید و مصرف بنزین قرار گرفته و لازم است مدیریت بهینه مصرف سوخت و استفاده از کارت سوخت شخصی به‌منظور جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت، بیش از پیش مدنظر قرار گیرد تا کشور را در معرض خطر واردات سوخت قرار ندهد.

دیگر خبرها

  • چرا دولت میخواهد کارت‌های سوخت را حذف کند؟
  • کارت سوخت‌ ها شارژ شد
  • کارت سوخت‌ها شارژ شد؟
  • ساماندهی و توسعه صادرات از مرز بین المللی مهران ضرورت دارد
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • ماجرای کارت سوخت و مالیات مهریه!
  • فوری؛ تحویل کارت سوخت ۱۰ روزه می شود
  • حدود ۳۱ میلیون کارت سوخت فعال در کشور وجود دارد
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق 
  • ثبت ۱۰۵ هزار درخواست جدید صدور کارت سوخت