Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@10:22:34 GMT

چسب زخمی که خون را ‌هم لخته می کند

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۶۳۲۶۶

چسب زخمی که خون را ‌هم لخته می کند

اکثر چسب زخم‌ها و نوارهای مورد استفاده برای بستن زخم تنها روی زخم را می پوشند، اما نمی توانند فرایند لخته شدن خون راتسریع کنند. حالا محصولی برای حل این مشکل به بازار آمده است.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، محققان چسب زخم تازه‌ای تولید کرده‌اند که نه تنها روی آن را می‌پوشاند و جلوی عفونت بیشتر را می‌گیرد، بلکه می‌تواند به لخته کردن خون و متوقف کردن خونریزی هم کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محققان سوئیسی و سنگاپوری با همکاری یکدیگر این لایه پوششی را تولید کرده‌اند که پوششی فوق آب گریز است و می‌تواند به لخته شدن خون به شدت کمک کند. این پوشش از سیلیکون و نانوفیبرهای کربنی تولید شده و می‌توان آن را به پوسته چسب‌های زخم که از جنس کتان هستند، اضافه کرد.

این ترکیب جلوی نفوذ باکتری‌ها را هم می‌گیرد و به شدت خاصیت ضدعفونی کننده دارد. قرار است بعد از تکمیل بررسی‌ها برای تجاری سازی این محصول اقدام شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: زخم چسب بازار خونریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۳۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات یک بهله دلیجه زخمی با کمک دوستداران محیط زیست

امید تونی افزود: این پرنده شکاری برای تیمار به مراکز درمانی حیات وحش منتقل شد و پس از بهبودی کامل در طبیعت رها سازی می‌شود.
دلیجه پرنده‌ای شکاری از گونه شاهین است که در آسیا، اروپا و آفریقا زندگی می‌کند.
دلیجه چند گونه دارد که دو گونه دلیجه معمولی و دلیجه کوچک در بیشتر مناطق ایران، در دشت‌ها و کشتزار‌ها و حتی در شهر‌های بزرگ دیده می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • ۴ کشته و ۲ زخمی بر اثر ریزش ساختمان در چین
  • افزایش شهدای غزه به ۳۴۱۸۳ نفر
  • فیلم/ زخمی شدن کودک فلسطینی در اردوگاه البریج (۱۳+)
  • ۷ کشته و ۲۰ زخمی بر اثر انحراف ماشین از پیست مسابقه
  • اذعان رژیم صهیونیستی به زخمی شدن بیش از ۳ هزار نظامی خود در غزه
  • چند نظامی صهیونیست از آغاز جنگ غزه زخمی شدند؟
  • نجات یک بهله دلیجه زخمی با کمک دوستداران محیط زیست
  • سقوط مینی بوس به دره با ۳ کشته و ۱۸ زخمی در آدانای ترکیه
  • عملیات زیرگیری در قدس اشغالی و زخمی شدن دو صهیونیست
  • مجروح شدن یک شهرک‌نشین صهیونیست در تله پرچم فلسطین+ فیلم