Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی در جلسه شورای آموز و پرورش استان با اشاره به اینکه بسیاری از مصوبات این شورا تا کنون عملیاتی شده است، ابراز کرد: دلایل اجرایی نشدن سایر مصوبات نیز به منظور پیگیری رفع مشکلات بررسی و اعلام شود.

او همچنین بر اهمیت برگزاری مسابقات قرآنی در سطح دانش آموزی تاکید کرد و افزود: انس با قرآن بهار دل‌ها و از راهکار‌های موثر در ایجاد نشاط اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمی، توجه به این مسابقات در سطوح مختلف آموزشی کشور را نشان از توجه ویژه به فرهنگ ایرانی و اسلامی دانست.

نماینده عالی دولت در استان فارس جامعه فرهنگیان را به عنوان سرمایه اصلی کشور توصیف کرد و گفت: اگر به دنبال توسعه و پیشرفت هستیم و یا می‌خواهیم آسیب‌های اجتماعی را کاهش داده و مشکلات مختلف را رفع کنیم باید به فرهنگیان توجه ویژه داشته باشیم چرا که تربیت نیروی انسانی اثر گذار در جامعه به دست این قشر انجام می‌شود.

پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون ریالی به هر یک از فرهنگیان متقاضی و ایجاد زمینه پرداخت سایر تسهیلات از دیگر مواردی بود که استاندار فارس در این جلسه بر لزوم پیگیری و اجرایی شدن آن تاکید کرد.

رحیمی همچنین از حضور یک تیم تخصصی جراحی به سرپرستی دکتر کلانتری هرمزی در استان خبر داد و با بیان اینکه ۲ تا ۵ هزار عمل جراحی توسط این تیم انجام خواهد شد اظهار کرد: باید ۳۰ درصد از این عمل‌های جراحی به جامعه فرهنگیان استان به ویژه دانش آموزان اختصاص داده شود.

استاندار فارس ضمن اشاره به هفته بزرگداشت شورای آموزش و پرورش تصمیمات این شورا در استان را مهم و اثر گذار ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد: با حضور موثر اعضا در جلسات این شورا و ارائه پیشنهادات و راهکار‌های اثر بخش سبب تحول هر چه بیشتر در فضای آموزشی استان باشیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان همچنین بر لزوم حضور مسئولانی که در تصمیم گیری‌ها موثر هستند در این شورا تاکید کرد و گفت: باید مدیران هر دستگاه شخصا به عنوان فردی مطلع در همه امور در این جلسات حضور داشته باشند.

استاندار فارس برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز را حائز اهمیت دانست و بر لزوم تقدیر و تجلیل از این خیران ارزشمند تاکید کرد.
رحیمی همچنین خواهان برنامه ریزی دقیق از ابتدای سال برای پرداخت شدن سهم ۵ درصد آموزش و پرورش و سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از درآمد‌های شهرداری‌ها شد.

توجه به تامین زیر ساخت‌های آموزشی بر اساس توسعه مناطق شهری همچون شهر جدید صدرا از دیگر مواردی بود که استاندار فارس به آن اشاره کرد.

او با بیان اینکه شهر صدرا در حال حاضر تعداد زیادی مدرسه در دو شیفت کاری فعالیت می‌کنند بیان کرد: تامین زمین و ساخت بخشی از این مدارس به عهده سازمان عمران صدرا و بخشی نیز بر عهده نوسازی مدارس و آموزش و پرورش است که باید با جدیت در دستور کار قرار بگیرد تا شاهد تامین فضا‌های آموزشی مورد نیاز متناسب با رشد جمعیت رد این منطقه از شهرستان شیراز باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فضای آموزشی استاندار فارس شهر صدرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۳۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۸ هزار نفر در مدارس ابتدایی کشور به کارگیری می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حمید طریق حسینی بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه بازدید از مدارس گرمسار، بیان کرد: ۲۸ هزار نفر که در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش قبول شدند، در مدارس ابتدایی سراسر کشور به کار گیری می‌شوند.

وی کیفیت بخشی به فرآیند آموزشی و پرورشی را هدف این اقدام دانست و تاکید کرد: تأمین نیروی انسانی یکی از راهبردهای وزارتخانه در این زمینه است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش همچنین گفت: در تحولی دیگر برای ساخت یک هزار اتاق ورزش تخصصی در مدارس دوره اول ابتدایی برنامه ریزی شده است.

حسینی با بیان اینکه تقویت سلامت و افزایش سواد حرکتی دانش آموزان هدف و محور اصلی این طرح است، تاکید کرد: طرح‌های استعدادیابی و مهارت آموزی ورزشی نیز در این قالب در مدارس کشور اجرایی می‌شود.

کد خبر 6084755

دیگر خبرها

  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی
  • ۲۸ هزار نفر در مدارس ابتدایی کشور به کارگیری می‌شوند
  • فضای آموزش و پرورش متناسب با الگوهای روز باشد
  • برگزاری دومین طرح «بشری» در ملایر
  • وزیر آموزش و پرورش: ۷ هزار مدرسه در دولت سیزدهم احداث شد
  • برگزاری دوره آموزشی معلمان جدید تربیت بدنی
  • ارائه آموزش‌های امدادی به ۲۵ هزار البرزی
  • افزایش ظرفیت پزشکی باید متناسب با زیرساخت‌ها مانند بیمارستان‌های آموزشی باشد
  • بانک ایده‌ها و تجارب نظام آموزشی در بوشهر ایجاد می‌شود