Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس اعضای هیئت رئیسه دانشگاه‌های شیراز و علوم پزشکی شیراز در یک نشست، بر استفاده از توان موجود و هم‌افزایی داشته‌های علمی و اجرایی برای نیل به دانشگاه‌های نسل سه و چهار، تاکید کرده و در این راستا هم پیمان شدند.

اعضای هیئت رئیسه دانشگاه‌های علوم پزشکی و شیراز، شنبه 21 دیماه در یک نشست هم اندیشی، با تاکید بر لزوم تسریع در حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سه و چهار، هم‌افزایی و استفاده از توان موجود نرم افزاری و سخت‌افزاری دو دانشگاه، در رسیدن به این هدف را یک اولویت دانسته و برای تحقق آن هم پیمان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست، وحدت دانشگاه ها در مسیر تحقق اهداف کاربردی را تلاش در راستای دستیابی به اهداف خواند و با بیان اینکه هر دو مجموعه دانشگاهی یکپارچه و همراه هستند، خاطرنشان کرد که این دو نهاد دانشگاهی، بستر تولید علم، آموزش و خدمت به مردم است.

دکتر مهرزاد لطفی استفاده مشترک از امکانات نرم افزاری و سخت افزاری را تلاش در راستای نیل به هدف دانشگاه های نسل سوم و چهارم خواند و گفت: لازم است با ایجاد دبیرخانه ای برای پیگیری شیوه نامه های مرتبط بین دو دانشگاه و برگزاری نشست های فصلی، برای عملیاتی کردن تفاهم نامه های بین دو دانشگاه تلاش کنیم.

او با تاکید بر اینکه باید تولید ثروت و فعالیت های فن آورانه از دانشگاه های مادر انجام شود، افزود: زیرا دانشگاه های مادر الگوی دیگر دانشگاه ها هستند و با اعلام آمادگی برای همکاری در زمینه های مختلف نظیر اشتراک امکانات آموزشی، درمانی، پژوهشی و دانشجویی می توان به یک هدف مشترک و نتایج مطلوب رسید.

ایجاد اندیشکده و اتاق فکر بین دو دانشگاه از دیگر پیشنهادات مطرح شده از سوی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز دراین نشست بود.

اعلام آمادگی دانشگاه شیراز برای ارتقای سطح خدمات رسانی به مردم

رئیس دانشگاه شیراز نیز در این نشست بر لزوم ارتقاء سطح تعاملات تاکید و خاطرنشان کرد که درخشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سطح بین‌الملل، نشاندهنده تلاش و درایت مسئولان این دانشگاه است.

دکتر حمید نادگران ابراز امیدواری کرد تا با تعامل اعضای هیئت علمی رشته های مشترک مهندسی و علوم پزشکی و اجرایی شدن تفاهم نامه ها، زمینه ای برای ایجاد انگیزه و ارتقای سطح علمی دانشجویان فراهم شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز پیرامون مسایلی نظیر ایجاد علوم متعدد، تجزیه رشته های علمی و شناخت پدیده ها مطالبی بیان و خاطرنشان کرد: باید نوشتن مقالات در دانشگاه ها، با هدف حل مسایل داخلی کشور باشد.

حجت الاسلام دکترحمید مقامی یادآور شد: با مشارکت استادان هر دو دانشگاه و گفت و گو برای رفع نیازهای اجتماعی و مردم، می توان به سود مردم تلاش کرد.

بهره وری و تبادل تجربیات و نیاز به اشتراک هر دو دانشگاه

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: این دانشگاه در بسیاری از رقابت های فرهنگی، هنری ورزشی و فعالیت های تشکل های دانشجویی دارای رتبه های نخست کشوری است و برای بهره وری و تبادل تجربیات، نیاز به تعامل مشترک هر دو دانشگاه است.

دکتر کوروش عزیزی با اعلام آمادگی برای اشتراک فضاهای دانشجویی در بخش های ورزشی، فرهنگی، هنری و مشاوره، تاکید کرد: با توجه به آسیب های اجتماعی، تسهیل روند خدمات رسانی به دانشجویان دانشگاه شیراز مورد پیگیری قرار می گیرد.

تعیین تکلیف سندهای ملکی خوابگاه های دانشجویی، تعمیرات خوابگاه ها و مطالبات دانشجویان از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست بود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به برگزاری جلسات مشترک بین دو دانشگاه، استفاده اعضای هیئت علمی علوم پزشکی از آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شیراز را از زمینه های همکاری مشترک برشمرد.

دکتر یونس قاسمی تسریع در روابط فن آوری و اطلاعات، گسترش فناوری و تبادل ظرفیت های موجود هر دو دانشگاه را خواستار شد و عنوان کرد: مرکز رشد تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با کسب رتبه سوم کشور، از جمله توانمندی های این دانشگاه در توسعه همکاری است.

او با اعلام اینکه رشته «مهندسی بافت» یکی از ظرفیت های بسیار خوب در شیراز است که توسعه این رشته در هر دو دانشگاه موجب افتخارآفرینی و ارتقای سطح علمی هر دو دانشگاه می شود، اضافه کرد: پژوهشکده بیوتکنولوژی که در دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز مستقر است، به صورت مشترک در حال فعالیت در حوزه پژوهش و تولید مقاله های علمی است.

تسهیل موانع، نیازها و زیرساخت های فن آوری در حوزه پژوهش، همچنین راه اندازی برج فن آوری در شیراز برای فعالیت شرکت های دانش بنیان در حوزه پژوهش از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز دانشگاه شيراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۶۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره ماندگار فارس درگذشت

به گزارش خبرگزاری مهر، هاشم شرقی پیشکسوت و استاد بازنشسته شیمی دانشگاه شیراز، مهرماه ۱۳۲۸ در خانواده‌ای مذهبی در شیراز متولد شد و پدرش از روحانیون خوشنام شیراز بود. وی دبستان و دبیرستان را در شیراز گذراند و سپس در دانشگاه تبریز پذیرفته شد و پس از اخذ مدرک کارشناسی از این دانشگاه برای گذراندن تحصیلات مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا راهی انگلستان شد.

شرقی پس از اتمام تحصیلات با هدف خدمت به هموطنان خود به ایران بازگشت و ابتدا در کرمانشاه و سپس در دانشگاه شیراز مشغول خدمت شد.

‌از این چهره علمی شاخص که جزو دانشمندان پر استناد کشور است بیش از ۲۹۰ مقاله ISI و سخنرانی‌های متعددی برجای مانده است و عنوان پژوهشگر برتر و استاد نمونه کشوری و محقق برتر جهان اسلام را نیز صاحب نمود.

بالغ بر ۲۵ دانشجوی دکترا و بش از ۵۰ دانشجوی کارشناسی ارشد در محضر وی مدارج عالی علمی را کسب کرده و از او کتب فراوانی در زمینه‌های گوناگون علمی به خصوص شیمی برجای مانده و در دانشگاه دبیر هیأت ممیزی و در خارج از آن مجری پروژه‌های صنعتی گوناگونی بوده است.

پروفسور شرقی سال ۹۰ شیمیدان برجسته کشور و سال ۹۲ چهره ماندگار فارس و محقق برجسته جهان اسلام شد و نام این پژوهشگر و استاد نمونه دانشگاه شیراز و کشور که عضو انجمن علمی نیویورک، انجمن علمی شیمی آمریکا و انجمن علمی شیمی و مهندسی شیمی ایران بود از سال ۲۰۰۲ در فهرست دانشمندان جهان در نمایه مؤسسه اطلاعات علمی (ISI) قرار گرفت.

سرانجام این چهره شاخص بین‌المللی علم شیمی و پژوهشگر برجسته جهان اسلام که به گفته همراهان و دوستان وی هیچگاه لبخند از لبانش محو نمی‌شد دیروز جمعه ۲۵ فروردین در سن ۷۵ سالگی دار فانی را وداع گفت.

مراسم تشییع و خاکسپاری این چهره شاخص علمی شیراز و کشور از ساعت ۹ صبح فردا یکشنبه در مسجد دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

کد خبر 6076638

دیگر خبرها

  • صندلی‌های خالی دانشگاهی عمدتا در رشته‌های اشباع‌شده هستند
  • کسب رتبه الف توسط چهار مجله پژوهشی دانشگاه کردستان
  • انتصاب دبیر رسانه‌ای شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • حضور ۶۸ گروه دانشگاهی کشور در رتبه‌بندی کیو اس ۲۰۲۴
  • دانشگاه های علوم پزشکی و شیراز در رتبه بندی موضوعی کیو اس ۲۰۲۴
  • معاون حوزه وزارتی وزیر علوم منصوب شد
  • عضو هیات علمی دانشگاه برنده جایزه بنیاد ملی نخبگان شد
  • همه با هم برای جوانی جمعیت
  • وجود بیش از ۵۰۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور
  • چهره ماندگار فارس درگذشت