Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان به خانواده های سیزده تن از شهروندان افغانستان که در پی سانحه هوایی سقوط بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین در تهران جان باخته بودند تسلیت گفت.

در پیام ارگ ریاست جمهوری افغانستان آمده است: به‌ این وسیله مراتب تسلیت و غمشریکی عمیقم را با خانواده‌ها و بازماندگان این حادثه المناک ابراز نموده، به جان باختگان، جنت فردوس و برای بازماندگان شان صبر جمیل و اجر جزیل استدعا می‌نمایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریاست جمهوری افغانستان افزوده است: دولت جمهوری اسلامی افغانستان تلاش می‌کند تا هرچه عاجل بازمانده‌های این حادثه را شناسایی و به آنها کمک‌های لازم انجام دهد.

دولت افغانستان همچنین با بازماندگان شهروندان اوکراین، سوئد، آلمان، کانادا و انگلستان نیز ابراز همدردی کرده است.

قابل ذکر است که چهارشنبه هفته گذشته یک فروند بوئینگ 737 متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراینی دقایقی پس از بلند شدن از فرودگاه امام خمینی، بین پرند و شهریار (خلج‌آباد) در استان تهران، سقوط کرد و همه 176 سرنشین آن جان باختند، اغلب مسافران این پرواز ایرانی بودند. در این پرواز 10 شهروند افغانستانی نیز جان خود را از دست داده‌اند. 

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محمد اشرف غنی سقوط هواپیما در تهران افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۷۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ونزوئلا در تب و تاب انتخاباتی

به گزارش قدس آنلاین، مردم ونزوئلا ۲۸ ژوئیه (هفتم مرداد ماه) برای انتخاب مجدد رئیس‌جمهوری کشور خود پای صندوق‌های رای خواهند رفت و فضای حاکم بر این کشورِ تحت تحریم‌های شدید، هر روز رنگ و بوی سیاسی و انتخاباتی جدی‌تری به خود می‌گیرد.

بازداشت ۳ نفر به دلیل تلاش برای حمله به مادورو

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری فعلی ونزوئلا در حالی نامزدی خود برای انتخابات آینده و تصاحب کرسی ریاست جمهوری برای سومین دور متوالی (از سال ۲۰۱۳) را به صورت رسمی ثبت کرد که مقام‌های ونزوئلایی از دستگیری سه نفر در تلاش برای سوء قصد به جان وی با مواد منفجره خبر دادند.

به گزارش تارنمای اینفوبائه، نائوم فرناندز (Nahum Fernández) رئیس دولت ناحیه پایتخت با اعلام بازداشت این سه نفر در روز ثبت نام نیکلاس مادورو به عنوان نامزد رسمی انتخابات آتی گفت: ما به تازگی سه نفر را دستگیر کرده‌ایم که قصد خرابکاری و ایجاد شرایط برای ارتکاب خشونت را در این روز باشکوه و در حضور مردم، داشتند.

به گفته این مقام ونزوئلایی، در حالی که رئیس‌جمهوری پیش از ثبت نام نامزدی ریاست جمهوری در شورای ملی انتخابات (CNE) در حال حرکت در یک کاروان اجتماع مردمی بود، مهاجمان برای انجام این حمله، در سه نقطه در میان جمعیت مستقر شده بودند تا به هدف خود که پرتاب یک وسیله انفجاری بود، برسند.

فرناندز، جبهه «راستگرای» اپوزیسیون را مسئول این اقدام دانست.

دولت ونزوئلا به تازگی اعلام کرد که از سال ۲۰۲۳ تا کنون، مقام‌های این کشور موفق شدند هفت توطئه را که هدف آن‌ها حمله به تاسیسات نظامی و انجام حملات علیه رهبران و سران دولت بود، خنثی کنند.

دادستانی ونزوئلا در ماه فوریه (بهمن- اسفند) اعلام کرد که در مجموع ۱۵ نفر به اتهام ارتباط با طرح موسوم به «دستبند سفید» (Brazalete Blanco) که هدف آن ترور مادورو و سایر مقام‌های دولت وی بود، دستگیر شدند.

واکنش ونزوئلا به «ادعای بی ادبانه» ۷ کشور آمریکای لاتین در زیر سوال بردن روند انتخاباتی این کشور

ایوان خیل وزیر امور خارجه ونزوئلا با انتشار پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس، زیر سوال بردن روند انتخاباتی این کشور از سوی هفت کشور آمریکای لاتین را «ادعای بی‌ادبانه» توصیف کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ونزوئلا نوشت: کارتل (گروه) لیما که لکه ننگی بر گذشته آمریکای لاتین است، به زباله‌دان تاریخ ختم شد، همین جا این ادعای عجیب و بی‌ادبانه پایان خواهد یافت، که بدون رعایت حداقل اخلاق، سعی می‌کند در مسائلی دخالت کند که به او مربوط نیست.

به گزارش تارنمای اسپوتنیک موندو، دوشنبه گذشته (۲۵ مارس) دولت‌های آرژانتین، کاستاریکا، اکوادور، گواتمالا، پرو، پاراگوئه و اروگوئه بیانیه‌ای مشترک صادر کرده و نگرانی جدی خود نسبت به موانع ثبت‌نام نامزدهای ریاست جمهوری در شورای ملی انتخابات ونزوئلا را ابراز کردند.

این در حالی است که حدود ۱۰ نفر در انتخابات ریاست جمهوری آینده ونزوئلا با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. به گزارش خبرگزاری افه، یکی از آخرین افرادی که نامزدی خود را به صورت رسمی ثبت کرد، انریکه مارکز (Enrique Márquez) یکی از رهبران نزدیک به ائتلاف اصلی اپوزیسیون در ونزوئلا بود که خود را نامزد مستقل خواند.

مارکز که توسط حزب سیاسی سنترادوس (Centrados) نامزد شد، در رویدادی در مقر شورای ملی انتخابات اظهار داشت که می‌خواهد نماینده تغییر سیاسی در ونزوئلا باشد، بنابراین توری را در این کشور آغاز خواهد کرد تا شهروندان را متقاعد کند که تنها ابزار، رای دادن است.

این نامزد، خارج از اجماع اصلی ائتلاف ضد چاویستا موسوم به پلتفرم متحد دموکراتیک (PUD) است و این ائتلاف مخالفان به رهبری ماریا کورینا ماچادو پس از رد صلاحیت او، از معرفی نامزد ناکام ماند.

اپوزیسیون ونزوئلا کورینا یوریس ۸۰ ساله را که استاد دانشگاه است، به عنوان نامزد خود در انتخابات ریاست جمهوری برگزید اما اپوزیسیون اعلام کرد که نتوانسته است به وبسایت «شورای ملی انتخابات» برای ثبت نام وی دسترسی پیدا کند.

مادورو خبرگزاری‌های آمریکا و اروپا را به سرپوش گذاشتن بر واقعیت ونزوئلا متهم کرد

به گزارش تارنمای اسپوتنیک موندو، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا، شماری از خبرگزاری‌های بین‌المللی را متهم کرد که واقعیت این کشور را پنهان و تلاش می‌کنند «سناریویی» را بر انتخابات ۲۸ ژوئیه تحمیل کنند.

وی در سخنرانی از طریق شبکه تلویزیونی دولتی ونزوئلا (Venezolana de Televisión) اعلام کرد: آژانس‌های راست غربی، آمریکایی و اروپایی اخلاق را رعایت نمی‌کنند، آن‌ها بر واقعیت ونزوئلا سرپوش می‌گذارند و می‌خواهند سناریویی را به ونزوئلا تحمیل کنند.

وی به طور مستقیم از رویه چند خبرگزاری به دلیل پوشش اندک ثبت‌نام نامزدهای ریاست جمهوری انتقاد کرد و گفت: تاکنون بیش از ۳۵ حزب، ۱۰ نامزد، شاید بیشتر ثبت نام کرده‌اند؛ این یک دموکراسی کامل است، امیدوارم آژانس افه (خبرگزاری اسپانیا) این موضوع را پوشش دهد، زیرا هیچ نامزدی را پوشش نداده است، همچنین آژانس آسوشیتدپرس (آمریکا) و آژانس AFP (خبرگزاری فرانسه).

بر اساس برنامه انتخاباتی ونزوئلا، ثبت نام متقاضیان در ۲۵ مارس (ششم فروردین) امسال به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • پسربچه ۵ ساله تنها بازمانده سانحه تصادف محور جندق-معلمان
  • از پشت میله‌های زندان تا کاخ ریاست جمهوری سنگال
  • پیش‌بینی بارش برف و باران در ۳۰ ولایت افغانستان
  • استاندار گیلان با حادثه دیدگان حمله تروریستی در روسیه ابراز همدردی کرد
  • ونزوئلا در تب و تاب انتخاباتی
  • مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا ثبت‌نام کرد
  • شکست پروژه تندروها علیه روحانی در سال ۱۴۰۲ /سالی سخت تر از دوران ریاست جمهوری!
  • پاسخ معاونت پارلمانی ریاست جمهوری به یک نماینده
  • اطلاعیه معاونت پارلمانی ریاست جمهوری علیه انتقادهای یک نماینده مجلس یازدهم
  • پاسخ معاونت پارلمانی ریاست جمهوری به اظهارات یک نماینده