Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-18@10:03:35 GMT

رونق بخشی مشاغل در دستور کار بانک ملی

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۶۷۵۶۰

رونق بخشی مشاغل در دستور کار بانک ملی

پول نیوز - بانک ملی ایران در نه ماه ابتدای سال جاری بیش از 29 هزار فقره تسهیلات خرید دین به کسب و کارها پرداخت کرده است.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز،  تسهیلات خرید دین فرصتی برای صاحبان کسب و کار و بنگاه های اقتصادی نیازمند نقدینگی است که چک و اوراق تجاری آنها دارای مهلت پرداخت دیرتری نسبت به زمان مورد نیازشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این روش تسهیلات دهی، بانک دین مدت دار بدهکار را به کمتر از مبلغ اسمی و درج شده در متن اسناد و اوراق تجاری مانند چک و سفته به صورت نقدی از داین و مشتری خریداری می کند بدین ترتیب مشتری می تواند زودتر از موعد مقرر نقدینگی مورد نیاز خود را به دست آورد.

 

بانک ملی ایران از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، بیش از 29 هزار فقره تسهیلات خرید دین به ارزش ریالی 49 هزار و 628 میلیارد ریال پرداخت کرده است.

 

لازم به ذکر است، بانک ملی ایران در سال 97 هم تعداد 19 هزار و 916 فقره تسهیلات خرید دین به ارزش 40 هزار و 270 میلیارد ریال پرداخت کرده است.

 

خرید دین به منظور ایجاد تسهیلات لازم برای تمامی بخش های اقتصادی قابل انجام است و در چارچوب ضوابط و مقررات و با رعایت دستورالعمل ها و آیین نامه های بخش اعتباری از جمله آیین نامه تسهیلات و تعهدات کلان، اشخاص مرتبط و همچنین سیاست اعتباری سالانه صورت می گیرد که همه مشتریان بانک در همه بخش ها می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

 

نرخ سود این تسهیلات با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و رعایت آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوطه محاسبه می شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: نرخ سود پول نیوز بانک ملی تسهیلات شورای پول و اعتبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۷۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲

امتداد - بانک سپه در سال 1402 در حوزه تسهیلات تکلیفی مبلغ 289 هزار و 11 میلیارد و 887 میلیون ریال در قالب 201 هزار و 762 فقره تسهیلات در حوزه‌های قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری، اشتغالزائی، کمک ودیعه مستاجران، قانون جهش تولید مسکن، حوادث قهری و غیره پرداخت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، بانک سپه در سال ۱۴۰۲ در حوزه تسهیلات تکلیفی مبلغ ۲۸۹ هزار و ۱۱ میلیارد و ۸۸۷ میلیون ریال در قالب ۲۰۱ هزار و ۷۶۲ فقره تسهیلات در حوزه‌های قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری، اشتغالزائی، کمک ودیعه مستاجران، قانون جهش تولید مسکن، حوادث قهری و غیره پرداخت کرده است.

این بانک که در زمره بانک‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات به آحاد ملت است، در سال ۱۴۰۲ به ۶۶ هزار و ۴۶۱ پرونده به مبلغ ۱۳۷ هزار و ۳۳۳ میلیارد و ۱۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج با کارمزد ۴ درصد پرداخت کرده است.

این در حالی است که در حوزه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، بانک سپه در مدت اشاره شده ۲۸ هزار و ۱۱۳ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال برای ۴۴ هزار و ۳۶۳ فقره پرونده اختصاص داده است.

بانک سپه همچنین مبلغ ۶۴ هزار و ۴۷۹ میلیارد و ۵۰۱ میلیون ریال جمعاً بابت ۵۰ هزار و ۹۱۸ فقره تسهیلات اشتغا‌لزائی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی، استانداری‌ها، اشتغال زندانیان و بنیاد برکت مجموعاً از محل سهمیه ابلاغی قانون بودجه سال های ۱۴۰۲ و ماقبل پرداخت کرده است.

ین بانک همچنین به تعداد ۶ هزار و ۷۴۰ فقره تسهیلات ودیعه مسکن به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی به مبلغ ۳ هزار و ۶۳۳ میلیارد و ۸۹۱ میلیون ریال مجموعاً از محل سهمیه ابلاغی قانون بودجه سال های ۱۴۰۲ و ماقبل پرداخت کرده است.

بانک سپه در مدت مذکور مبلغ ۳۹ هزار و ۴۶۹ میلیارد و ۴۴۸ میلیون ریال به ۲۵ هزار و ۱۵۰ فقره پرونده تسهیلاتی در راستای قانون جهش تولید مسکن پرداخت کرده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • کاهش ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان/ تسهیلات اثر گذار بودند
  • ۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد
  • پرداخت حدود ۵۳ میلیارد ریال وام تسهیلات مشاغل خانگی حوزه فرهنگ و هنر نیشابور
  • حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات خودمالکی در خوزستان پرداخت شد
  • ثبت برند بدون دریافت مجوز امکان ندارد
  • پرداخت ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه
  • پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه
  • پرداخت بیش از ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی در گیلان
  • پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت بیش از ۱۹ همت ‌تسهیلات‌ مسکن ملی خودمالکی در خوزستان