Web Analytics Made Easy - Statcounter

برپایی کرسی‌های نفحات القرآن با یاد شهید حاج قاسم سلیمانی، تخریب مساجد مسلمانان «ایغور» در چین و اجرای سرود «خلیج فارس» به سه زبان توسط اعضای کانون‌های مساجد قشم از مهمترین اخبار حوزه مسجد در ۲۱ دی ماه ۹۸ است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می‌آید مروری است بر مهمترین اخبار این حوزه در بیست و یکمین روز از دی ماه ۹۸:

 

مسجدی که مزین به نام «سردار دل‌ها» می‌شود

 

 

 

بنا به درخواست اهالی روستای «رباطی شاهزاده» از توابع بخش تخت جلگه شهرستان فیروزه، مسجد کوچک این روستا با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره سردار رشید سپاه اسلام و همرزمانش به نام شهید والامقام قاسم سلیمانی تغییر نام داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابر این گزارش، جمعی از اعضای شورای اسلامی و نماینده مسجد روستای «رباطی شاهزاده» با حضور در محل اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نیشابور درخواست اهالی این روستا از توابع بخش تخت جلگه شهرستان فیروزه، را مطرح کردند، و درخواست تغییر نام یکی از مساجد روستا را به نام شهید والامقام سپهبد حاج قاسم سلیمانی، داشتند.

 

یادآور می‌شود، این روستا در دوران دفاع مقدس، هشت شهید والامقام و ۲۱ جانباز گرانقدر به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.

 

اجرای سرود «خلیج فارس» به سه زبان توسط اعضای کانون‌های مساجد قشم

 

 

 

حجت الاسلام «محمد طاهری فر» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از برپایی نمایشگاه «بهار فاطمی» به مناسبت ایام فاطمیه در کانون های مساجد قشم خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه در کانون های فرهنگی هنری مساجد به منظور تبیین سیره و شخصیت حضرت فاطمه(س) به عنوان الگوی زنان عالم برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قشم با اشاره به اجرای سرود ملی «خلیج فارس» توسط اعضای کانون های مساجد قشم، بیان کرد: این سرود به مناسبت دهه فجر به سه زبان عربی، فارسی و انگیسی اجرا می شود.

 

وی با بیان اینکه جشنواره‌های فرهنگی هنری از قبیل جشنواره سرود، محلی برای رقابت بین جوانان است، تصریح کرد: از این طریق می توان تبادل نظر و اندیشه و انتقال تجربیات داشت، زیرا آثار هنری اگر با مفاهیم ارزشی همراه باشد، از اثرگذاری بیشتری برخوردار خواهد بود و ماندگار می‌شود.

 

حجت الاسلام طاهری فر با اشاره به برگزاری جلسات آموزشی رویداد ملی «فهما(پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران)»، خاطرنشان کرد: مدیران و رابطان کانون های فرهنگی هنری مساجد در این جلسات در مورد ثبت فعالیت ها و اطلاعات و برنامه هایشان در پایگاه بچه های مسجد از آموزش های لازم بهره مند شدند.

 

بزرگداشت شهید «ابومهدی المهندس» در مسجد جامع «الفقیر» بصره

 

به نقل از «صوت العراق»، مراسم بزرگداشت شهید «ابومهدی المهندس»، در مسجد جامع «الفقیر» واقع در بصره قدیم برگزار شد.

 

روز گذشته این مراسم به دور از چشم دوربین ها و رسانه ها و مقامات دولتی و نظامی تنها با حضور نمازگزاران برگزار شد.

 

مسجد جامع الفقیر در منطقه ای که مساجد و کتابخانه های دینی با نام «کتابخانه آیت الله عظمی سید حکیم» قرار دارد، واقع شده است.

 

جمال جعفر ملقب به «ابومهدی المهندس» یکی از جوانانی بوده که در این مسجد حضور داشته و با روحانیون و متفکران در ارتباط بوده است.

 

ابومهدی در حالی که سنی کمی داشت در جلسات و گفت وگوهایی که در داخل کتابخانه مسجد برگزار می شد، شرکت می کرد.

 

شخصیت ابومهدی المهندس در این مساجد و کتابخانه رشد کرده است. 

 

ابومهدی المهندس همراه با سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ۱۳ دی ماه در عملیات تروریستی آمریکا نزدیک فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

 

پیکر ابومهدی المهندس پس از تشییع باشکوه مردم عراق، در «وادی السلام» به خاک سپرده شد.

 

داعش، مسئولیت انفجار مسجد کویته پاکستان را بر عهده گرفت

 

 

به نقل از «العین»، گروهک تروریستی «داعش» مسئولیت انفجار مسجدی در جنوب غرب پاکستان را که 15 کشته و 19 زخمی برجای گذاشت، بر عهده گرفت.

 

این انفجار در مسجد شهر «کویته»، بزرگ ترین شهر ایالت بلوچستان به وقوع پیوسته است.

 

رسانه های پاکستان اعلام کردند: حمله داعش در کویته باعث تشدید تدابیر امنیتی در ایالت بلوچستان شده است.

 

همچنین در ایالت «پنجاب» وضعیت امنیتی اعلام شده است.

 

رئیس جمهوری، نخست وزیر و فرمانده ارتش پاکستان حمله تروریستی به مسجد «کویته» پاکستان را به شدت محکوم کردند.

 

تخریب مساجد مسلمانان «ایغور» در چین

 

 

به نقل از «الامه»، مقامات چینی به تخریب مساجد مسلمانان «ایغور» در مناطق مختلف کشور ادامه می دهند.

 

مقامات چینی همچنین تعداد گسترده ای از مسلمانان را بازداشت کرده و به اردوگاه های توابخشی فرستاده اند.

 

شبکه های اجتماعی نیز فیلمی منتشر کرده اند که در آن بلدوزرهای چینی، مساجد مسلمانان را در سایه سکوت بین المللی به طور کامل تخریب می کنند.

 

پکن، منطقه ترکستان شرقی را از سال 1949 میلادی اشغال کرده است. اقلیت های ایغور در این منطقه ساکن هستند. ترکستان شرقی به «سین کیانگ» تغییر نام یافته است.

 

این منطقه از سال 2009 میلادی شاهد حملات خشونت بار بوده و بر اساس آمار رسمی، حدود 200 نفر کشته شده اند.

 

در همین راستا، روزنامه «نیویورک تایمز» 17 نوامبر گذشته، در گزارشی اسناد قلع و قمع مسلمانان ایغور را توسط دولت چین منتشر کرد.

 

بزرگداشت شهدای مقاومت در مسجد صدر اراکی‌ها

 

 

تجمع بسیجیان و مردم غیور به منظور بزرگداشت شهید قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت، شهید شهروز مظفری، شهید حسین پورجعفری، شهید هادی طارمی و شهید وحید زمانی نیا، ۲۱ دی ماه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد صدر اراکی‌ها برگزار می شود.

 

این مراسم بزرگداشت با سخنرانی حجت الاسلام گواهی و با مداحی حسین یعقوبیان در این مسجد برگزار می شود.

 

یادآور می شود، مسجد صدر اراکی‌ها در میدان شهید نامجو، خیابان شهید نامجو واقع شده است.

 

درهای مسجد جامع «کوچی» برای اولین بار به روی غیرمسلمانان گشوده شد

 

 

به نقل از «thehindu»، مسجد جامع شهر «کوچی» در «کاچریپادی» هند، برای نخستین بار درهای خود را به روی اعضای دیگر جوامع مذهبی باز کرد.

 

به گفته ترتیب دهندگان این مراسم، برای اولین بار است که مسجد جامع «کوچی» درهای خود را به روی اعضا و رهبران دیگر مذاهب در این شهر باز می کند.

 

کمیته مسجد جامع شهر «کوچی» از پیروان مذاهب مختلف در این منطقه دعوت کرد تا برای شرکت در مراسم مذهبی مسلمانان و گوش کردن به سخنرانی های مذهبی به این مسجد بیایند.

 

«الکساندر توماس» از دادگاه عالی «کرالا» که در این مراسم شرکت کرده بود، گفت: این می تواند نقطه آغاز گفتگوهای میان مذهبی در «کوچی» باشد. او اولین بار است که در چنین مراسمی شرکت کرده و از اینکه برای اولین بار شاهد اقامه نماز مسلمانان بود، ابراز خرسندی کرد.

 

کمیته مسجد جامع «کوچی» امیدوار است تا برگزاری مراسم «روز باز مسجد» تبدیل به یکی از اقدامات دائمی از سوی مسجد جامع کوچی شود.

 

به گفته اعضای این کمیته،در شرایط کنونی سیاسی در هند که غالبا علیه مسلمانان است، چنین اقدامی برای آشنا کردن مردم با مسلمانان و مناسک آنها لازم و ضروری است تا ترس و ابهاماتی که در ذهن آنها در مورد اسلام و پیروان آن وجود دارد، از بین برود.

 

به مناسبت شهادت سردار سلیمانی کرسی های تلاوت قرآن کریم هدیه به روح این سردار آسمانی در مساجد تهران به شرح زیر برگزار می شود.

 

برپایی کرسی‌های نفحات القرآن با یاد شهید حاج قاسم سلیمانی

 

 

کرسی ۴۰۴ نفحات القرآن با تلاوت سیدمصطفی حسینی قاری بین المللی کشورمان یکشنبه ۲۲ دی ماه در مسجد الغدیر واقع درتهرانسر، بلوار دریا برگزار خواهد شد. در ادامه کرسی ۴۰۵ نفحات دوشنبه ۲۳ دی ماه پس از نماز مغرب و عشا در مسجد امام حسن عسگری(ع) واقع در ابوذر به سمت سه راه فلاح با تلاوت سیدمحمد کرمانی قاری بین‌المللی کشورمان برگزارمی‌شود.

 

کرسی ۴۰۶ نفحات القرآن سه شنبه ۲۴ دی ماه پس از نماز مغرب و عشا در مسجد سیدالشهداء(ع) واقع در خیابان رسالت، خیابان کرمان، کوچه شادکی با تلاوت قاری بین‌المللی حمیدرضا احمدی‌وفا برگزار می گردد.

 

کرسی تلاوت ۴۰۷ نفحات القرآن، چهارشنبه ۲۵ دی ماه پس از نماز عصر در مدرسه ثامن‌الائمه(ع) واقع در خیابان مجاهدین اسلام، کوچه خزئل با تلاوت حاج محمود نوروزی حافظ بین المللی قرآن‌کریم برگزار می شود.

 

همچنین کرسی تلاوت ۴۰۸ نفحات، چهارشنبه ۲۵ دی، پس از نماز عشا در مسجد المهدی(عج) واقع در میدان آزادی، خیابان محمدخانی با تلاوت حاج علی قاسم آبادی قاری ممتاز کشورمان برگزار خواهد شد. کرسی ۴۰۹ نفحات یادبود حاج قاسم سلیمانی، روزپنجشنبه ۲۶ دی ماه پس از نماز عشا با تلاوت حاج محمدهادی صلحجو در مسجد الزهرا(س) واقع در بلوار استاد معین، بین خیابان‌طوس و دامپزشکی برگزار خواهد شد.

 

در این کرسی ها که کاملا به صورت مردمی برگزار می شود، برگه های تدبر و تفسیر آیات میان مستمعین توزیع می شود. همچنین به کودکان و نوجوانان حاضر در کرسی فقط به خاطر حضور در مسجد جوایزی اهدا می شود.همچنین طرح حفظ موضوعی، ویژه جوانان و نوجوانان مساجد برگزار میگردد. بدین صورت که دفترچه های حفظ موضوعی بین داوطلبان توزیع می شود و سپس بصورت هفتگی از میزان پیشرفتشان سوال میشود. سپس در پایان هرفصل به نفرات برتر کمک هزینه سفر مشهد مقدس و جوایز نفیس دیگر تقدیم می شود.

 

همچنین پخش زنده کرسی‌ها از‌ طریق نرم افزارهای اینستاگرام در صفحه nafahat.video@ و برنامه لحظه نگار است که قرآن دوستان می‌توانند با مراجعه به این دو برنامه به صورت زنده از نفحات و نغمات آیات الهی بهره مند شوند.

 

مسجد «الرشید»؛ پناهگاه زمستانی نیازمندان در «ادمونتون» کانادا

 

 

مسجد «الرشید» در «ادمونتون» کانادا درهای خود را به روی بی خانمان ها و افرادی که جایی برای خواب ندارند، باز کرده است تا پناهگاهی برای آنها در فصل زمستان باشد.

 

درهای مسجد «الرشید» هر روز از ساعت 7 شب تا 8 صبح فردا که دمای هوا بسیار پایین است، باز می شود تا افرادی که در این شب های سرد زمستانی نیاز به سرپناه دارند، مکانی گرم برای خواب و استراحت داشته باشند.

 

به همه افرادی که در شب های سرد زمستان ،مهمان مسجد الرشید می شوند، غذای گرم و دیگر لوازم مورد نیاز اولیه داده می شود.

 

هدف از اجرای این طرح، عمل به دستورات اسلام برای برآورده کردن نیاز افرادی است که احتیاج به کمک و حمایت دارند.

 

متولیان مسجد الرشید از همه افرادی شهروندانی که در این منطقه زندگی می کنند، درخواست کرده اند تا هر فرد بی خانمانی را که می شناسند، مستقیم به سوی این مسجد راهنمایی کنند تا بتوانند از فضای گرم و امکاناتی که در اختیار آنها قرار داده می شود، استفاده کنند.

 

مسجد «ادمونتون» از همه افرادی که توانایی مالی برای کمک به این طرح را دارند،دعوت کرده است تا مشارکت فعال در این امر خیر داشته باشند.

 

اقامه نماز جمعه ۳۰ هزار فلسطینی در مسجدالاقصی

 

 

به نقل از «خبرگزاری قدس»، اداره اوقاف اسلامی قدس، گزارش داد: حدود 30 هزار نمازگزار فلسطینی نماز جمعه را در سایه تدابیر امنیتی صهیونیست ها در مسجدالاقصی اقامه کردند.

 

اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد: نمازگزاران در ساعت های اولیه صبح خود را به مسجدالاقصی رساندند.

 

نظامیان رژیم صهیونیستی در خیابان های اطراف و ورودی های این مسجد حضور داشتند و از ورود جوانان به مسجدالاقصی جلوگیری کردند.

 

هشدار خطیب مسجدالاقصی به صهیونیست ها

 

«شیخ عکرمه صبری»، خطیب مسجدالاقصی نیز نسبت به افزایش حملات صهیونیست ها به مسجدالاقصی و هدف قرار دادن مصلی «باب الرحمه» هشدار داد.

 

شیخ عکرمه صبری در خطبه های نماز جمعه تاکید کرد: مصلی باب الرحمه جزء جدایی ناپذیر از این مسجد است و ما ذره ای از خاک این مسجد را به کسی نخواهیم داد.

 

خطیب مسجدالاقصی با اشاره به حمله شهرک نشینان، وزیران و اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی به این مسجد اظهار کرد: صهیونیست ها تلاش دارند مصلی «باب الرحمه» را ببندند، اما بدانند به یاری خدا در مصلی باز خواهد ماند.

 

شیخ عکرمه صبری در ادامه حمله به نمازگزاران و بازداشت آنان را محکوم کرد.

 

ممنوعیت ورود چهار جوان فلسطینی به مسجدالاقصی

 

دستگاه اطلاعات رژیم صهیونیستی روز جمعه (20دی ماه) چهار جوان ساکن قدس اشغالی را به پنج تا شش ماه دوری از مسجدالاقصی محکوم کرد.

 

منابع فلسطینی گزارش دادند: مقامات صهیونیستی چهار جوان به نام «احمد رکن»، «محمد زغیر»، «احمد الشاویش» و «عماد ابواسنینه» را به دوری از مسجدالاقصی محکوم کردند.

 

رقابت بیش از ۱۰۰ طرح کتاب‌خوانی در جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران»

 

«هاشم شیرازیان» از تدوین و ارسال بیش از ۱۰۰ طرح کتاب و کتابخوانی از سوی کانون‌های روستایی خراسان شمالی به دبیرخانه ششمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران خبر داد.

 

مدیر ستاد هماهنگی‌کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی افزود: این آثار شامل ۸۰ طرح مکتوب و ۶۰ اثر هنری در رشته‌های مختلف است که به همت‌کانون‌های فرهنگی هنری روستایی استان گردآوری و تولید شده است.

 

شیرازیان همچنین اعلام کرد: طرح ها و آثار هنری اعلام شده از سوی هشت روستا شامل  «ارکان» و «بازخانه» از توابع شهرستان بجنورد، «زوارم» از روستاهای شیروان، «قلعه خان» و  «انصار» از توابع مانه و سملقان، «دشت» از روستاهای شهرستان گرمه، «سینگلی شیرین» از روستاهای فاروج و نیز «سست» از توابع شهرستان اسفراین به دبیرخانه استانی رسیده است.

 

وی در پایان گفت: پیش از این جشنواره استانی هنرمندان روستاهای دوستدار کتاب به همت کانون فرهنگی هنری میثاق روستای ارکان از توابع شهرستان بجنورد برگزار شد که آثار آن در نمایشگاهی در معرض دید علاقمندان قرار گرفت و هم اکنون نیز به جشنواره دوستدار کتاب ارسال شده است.

 

ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت شهدای مقاومت در مسجد جامع غدیر

 

 

کرسی تلاوت با حضور سید میلاد تاج زاده، به یاد شهید قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت در مسجد جامع غدیر خم امشب (شنبه، ۲۱ دی) بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.

 

همچنین نشست بصیرت سیاسی ۲۲ دی ماه بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی علی آبهشت، برگزار می شود. همچنین حجت الاسلام اعتمادیان، از ۲۷ دی ماه به مدت چهار شب به یاد شهدای مقاومت و نیز بزرگداشت شهدای فدائیان اسلام برگزار می شود.

 

بنا بر این گزارش، مسجد جامع غديرخم كه تا سال ٨٣ مسجد جامع ضرابخانه ناميده مي شد در محله ضرابخانه واقع است. اين مسجد در سال ١٣٥٠ با زيربناي پانصد متر مربع ساخته شد و در اوایل سال ١٣٥٧ با تلاش های آيت الله سيد جلال مجد هاشمي؛ امام جماعت این مسجد و همت نمازگزاران و افراد خيّر محله با زيربناي بيش از دو هزار متر مربع به طور كلي تجديد بنا شد، كه آن شامل شبستان بزرگ و دو طبقه ساختمان و زيرزمين جهت استقرار كتابخانه، كلاس هاي قرآن، امور فرهنگي و دفتر است.

 

در سال ١٣٨٠ برای افزايش فضاي شبستان مسجد و گسترش فعاليت هاي فرهنگي این مسجد در چند فاز تجديد بنا شد و طي نقشه اي جامع، كتابخانه با دو سالن قرائت برادران و خواهران، سالن كنفرانس، سالن ويژه مراسم، شبستان مردانه وسیع تر، شبستان زنانه در طبقه دوم، صندوق قرض‌الحسنه، كلاس هاي آموزشي براي واحد قرآن و عترت، اتاق هايي برای بسيج برادران و خواهران، دفتر مسجد، دفتر امام جماعت، محل سكونت خادم و… پيش بيني شد.

 

یادآور می‌شود، مسجد جامع غدیر خم در خیابان پاسداران، خیابان شهید کشوری(نگارستان هشتم)، خیابان مسجد، نبش خیابان شهید آجرپز واقع است.

 

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی مسجد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی انتقام سخت انتقام شهادت سردار سلیمانی خطبه های نماز جمعه بسته خبری کانون های مساجد مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۷۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی

مرتضی انقانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سلسله نشست‌های فراگیر آسیب شناسی با عنوان «گفتگوی بین نسلی» در اماکن عمومی مساجد، مدارس، پارک‌ها در دو حوزه دانش آموزی و دانشجویی، تفاهم نامه‌ای است که بین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری مرکزی منعقد شده است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با اشاره به تعهدات این ستاد در اجرای تفاهم نامه افزود: ایجاد یک هسته اندیشمند متشکل از یک نفر روحانی، یک روانشناس و یک جامعه شناس خبره مد نظر است که این هسته‌ها با حضور در مساجد برای انجام گفتگوهای هم سطح، بدون تحکم و اقناعی در موضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی با دو گروه مخاطب عنوان شده صحبت کنند.

وی با اشاره به اجرای این طرح در ۶۰ مسجد استان مرکزی گفت: اجرای حداقل ۲ نشست گفتگوی بین نسلی در ۲ رده سنی نوجوان (سن ۱۳ تا ۱۹ سال) و جوانان (سن ۱۹ تا ۲۴ سال) با موضوع آسیب‌های اجتماعی نوجوانان و جوانان (با اولویت مشکلات تحصیلی، فعالیت‌های جنسی، اعتیاد و مواد مخدر و الکلی، رسانه‌های اجتماعی) در هر مسجد مطلوب است.

انقانی زمان اجرای فعالیت این هسته اندیشمند را اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری دانست و گفت: گفتگوی بین نسلی با هدف هم کاهش آسیب‌های اجتماعی در سراسر استان حول موضوعات فرهنگی و اجتماعی به همت دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی برگزار می‌شود.

کد خبر 6081936

دیگر خبرها

  • زمان برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات
  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد
  • مساجد خاستگاه فرهنگ و هنر اسلامی هستند
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • لزوم مشارکت کانون‌های مساجد در برنامه‌های دهه کرامت
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه