Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@03:59:08 GMT

درج دو نماد اسناد خزانه اسلامی

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۶۷۹۳۶

درج دو نماد اسناد خزانه اسلامی

دو نماد اسناد خزانه اسلامی با ۴۰ میلیون اوراق قابل معامله از سوی وزارت اقتصاد در سامانه پس از معاملات درج شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از درج ۲ نماد اسناد خزانه اسلامی در سامانه پس از معاملات خبر داد. بر اساس این گزارش، در مجموع نمادهای "ذاخزا۸۱۷" و "ذاخز۸۱۸" با ۴۰ میلیون اوراق از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی در سامانه پس از معاملات درج شدند تا شرایط برای عرضه آنها در شرکت فرابورس مهیا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسناد خزانه اسلامی، اوراق بهادار با نامی است که دولت به منظور تصفیه بدهی‌های خود بابت طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با قیمت اسمی و سررسید معین به طلبکاران غیردولتی واگذار می‌کند.

اسناد خزانه توسط دولت به رقمی کمتر از قیمت اسمی به خریداران فروخته شده و از منابع مالی حاصل از فروش، بدهی‌های دولت پرداخت می‌شود اما به دلیل اشکالات فقهی وارد بر این روش، دولت، این اوراق را صادر و به شکل مستقیم به طلبکاران غیر دولتی واگذار می‌کند. دارنده اوراق درصورت نیاز به وجه نقد، این اوراق را در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران به فروش می‌رساند.

نخستین اسناد خزانه اسلامی در حجم ۴۰۰ هزار برگه مهرماه سال ۱۳۹۴ در فرابورس عرضه شد که شرکت سپرده گذاری مسئولیت صدور کد و تسویه این اسناد را برعهده داشت./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار قاسم سلیمانی سردار شهید قاسم سلیمانی سردار حاج قاسم سلیمانی مسجد انتقام سخت خطبه های نماز جمعه اسناد خزانه اسناد خزانه اسلامی وزارت اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۷۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اقتصاد: سرخابی‌ها اقساطی فروش رفتند

به گزارش "ورزش سه"، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی دقایقی پیش در یک برنامه تلویزیونی حضور یافت و در مورد واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال صحبت کرد: امروز ۸۵ درصد سهام دو باشگاه پر طرفدار و مردمی استقلال و پرسپولیس در فرابورس به بخش غیر دولتی واگذار شد. دولت سیزدهم زمانی بر سر کار آمد که این ۲ باشگاه دچار محرومیت‌هایی شده بودند؛ در سال ۱۴۰۰ ستادی به عنوان ستاد واگذاری بین وزارتخانه‌های ورزش و جوانان و وزارت اقتصاد، سازمان خصوصی سازی و سازمان بورسی تشکیل شد و در اسفند ماه همان سال اولین گام برداشته شد؛ این در حالی بود که سه دولت قبل در این زمینه ناکام بودند.

او با اشاره به جزئیات این واگذاری عنوان کرد: در دولت سیزدهم بورسی شدن دو باشگاه از محل افزایش سرمایه بدون حق‌تقدم انجام و در سال ۱۴۰۱ تلاش شد تا از طریق عرضه به بخش‌های خصوصی و تعاونی فرایند مالکیت این دو باشگاه حل و فصل شود که از سوی بخش تعاونی و خصوصی اقبال نشد. تلاش دولت بر این بود تا مساله اتحاد مالکیت و بحث مدیریت و انضباط مالی را بتواند حل و فصل کند.

وزیر اقتصاد در مورد الزام ای اف سی توضیح داد: همزمان مساله جریمه آسیایی، فرصت اصلاح اقتصادی و مالی و مدیریت این ۲ باشگاه را فراهم کرد. در پایان سال ۱۴۰۲ تلاش شد تا از طریق کنسرسیومی از بانک‌های غیر دولتی و صنایع پتروشیمی این مساله حل و فصل شود که این اتفاق امروز در فرابورس محقق شد. طبق اطلاعاتی که در فرابورس قرار دادند ارزش نهایی سهام این دو باشگاه اعلام و با ارزش ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای استقلال و ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای پرسپولیس نهایی شد.

او در پایان گفت: با توجه به اینکه ۱۰ درصد معامله باید به عنوان نقدی و ۹۰ درصد اقساطی صورت می‌گرفت، امروز بخش نقدی قطعی شد و اقساط طی مهلت‌های ۶ ماهه به کنسرسیوم‌های بانکی و پتروشیمی اعلام شده است. روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت ماه) با حضور وزیر ورزش و جوانان برنامه‌ای در این زمینه برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • وزیر اقتصاد: سرخابی‌ها اقساطی فروش رفتند
  • افزایش ۳۹۲۱ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت/ بازار متعادل شد
  • رشد ۲۷ هزار واحدی شاخص در معاملات امروز
  • رشد ۲۷ هزار واحدی بورس/ ورود ۳۲۰ میلیارد تومان نقدینگی
  • رشد ۲۷ هزار واحدی بورس/ ورود ۲۵۰ میلیارد تومان نقدینگی
  • گزارش روزانه بورس ۲ اردیبهشت/ رشد ۲۷ هزار واحدی شاخص کل