Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@22:24:42 GMT

فعالیت بیش از یکصد مهد کودک در استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۶۹۱۵۱

فعالیت بیش از یکصد مهد کودک در استان مرکزی

امینی از فعالیت یکصد ۲۵ مهد کودک شهری و روستایی در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «زهرا امینی» با اشاره به اهمیت و ضرورت آموزش کودکان قبل از دبستان در جمع خبرنگاران گفت: برنامه ریزی برای آموزش کودکان سنین قبل از دبستان امری ضروری است و باید در این رابطه فعالیت های منسجمی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت فرزند وآماده سازی او برای زندگی در اجتماع باید از سنین کودکی انجام شود، افزود: کانون خانواده نخستین نهاد اجتماعی است که کودک در آن پرورش می یابد و می آموزد که چگونه رفتار اجتماعی داشته باشد اما این محیط به تنهایی برای آموزش و پرورش کودکان کافی نیست.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: محیط های اجتماعی نظیر مهد کودک و نهادهای دیگری به جز خانواده در آموزش هنجارها و ارزش ها به فرزندان دخالت دارند و با افزایش سن کودک به مرور از نقش خانواده ها کاسته و بر نقش این کانون ها در الگو دهی به شخصیت کودک افزوده می شود.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مهدهای کودک برای بچّه ها عموماً جذابیتی بیش از خانه و خانواده دارد و نیز نقشی بسیار اساسی و مهم در تربیت کودکان ایفا می کند، گفت: این مراکز با اهداف مشخص تأسیس شده اند.

 

امینی با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش قبل  از دبستان رشد همه جانبه کودکان مدنظر است، افزود: از اصلی ترین این اهداف می توان به توسعه مهارت های شناختی، فیزیکی، زبان شناختی، عقلانی، عاطفی، اجتماعی و شخصیتی کودکان اشاره کرد.

 

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد:  بر اساس آخرین آمار حدود  8 میلیون و 638 هزار و438 کودک زیر ۶ سال در کشور وجود دارد که لازم است به مراکز قبل ازدبستان بروند، این درحالی است که حدود ۷ درصد این کودکان به مهدکودک رفته‌اند و جالب اینجاست که بیشتر این کودکان دارای مادران شاغل بوده اند.

 

وی با اشاره به اینکه دراستان مرکزی 125 مهد کودک وجود داردکه از این تعداد 27مهدکودک روستایی و 90مهدکودک شهری و تعداد 8 آدینه مهد نیز در روزهای جمعه در محل مصلاهای نماز جمعه و یا مهدهای کودک نزدیک به این اماکن با نظارت بهزیستی استان فعالیت می کنند، گفت: این امر درصورتی است که حدود 124154 کودک زیرشش سال در استان وجود دارند که فقط1.43درصد آنها در مهدهای کودک ثبت نام کرده اند.

 

این مقام مسئول اظهار کرد: تعداد کثیری از کودکان در مراکز غیر مجاز چون مراکز بازی، خلاقیت و....که فاقد نظارت مراجع صادر کننده مجوز چون بهزیستی و آموزش و پرورش هستند نگهداری میشوند.

 

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه کودکانی که دوران کودکی خود را در مهدکودک می گذرانند، بهتر و راحت تر می توانند با محیط اطراف خود ارتباط برقرار کنند، اظهار کرد: این کودکان در آینده در ارتباطات اجتماعی خود کمتر به مشکل برخورد می کنند و نسبت به دیگر کودکان به مراتب، جامعه پذیرتر هستند.

 

امینی مهد کودک برای کودکان را یک محیط کاملاً صمیمی و دوستانه دانست و گفت: تأثیرپذیری کودکان در مهد کودک به مراتب بیشتر از خانه و خانواده است چرا که مربیان ، افرادی آموزش دیده ،کارآمد و متخصص در زمینه تربیت کودکان بوده و به بهترین شکل ممکن کودکان را تربیت کنند.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی مسجد شهادت سردار قاسم سلیمانی سردار شهید قاسم سلیمانی سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی سردار حاج قاسم سلیمانی کرمان سردار سلیمانی مهدهای کودک سازمان بهزیستی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۹۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ خدابنده لو بااشاره به اینکه در حال حاضر ۶۷۸ کودک تحت حمایت حامیان این نهاد هستند، گفت: ۳۰۰ کودک نیز چشم انتظار حامی هستند.

وی افزود: این ۳۰۰ کودک و نوجوان تحت پوشش خدمات دفتر مراقبت در خانواده قرار دارند و به صورت ماهیانه امداد مالی دریافت می‌کنند.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان در راستای شفاف سازی نحوه توزیع مشارکت‌های مردمی، تمامی اقلام توزیع شده بین مددجویان در سامانه ارمغان بهزیستی ثبت می‌شود.

دیگر خبرها

  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت دریافت فرزندخوانده هستند
  • نبود آموزش‌های شهروندی در حوزه فرهنگی و اجتماعی/ فعالیت‌های پردوام و فاخر محدود است
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز
  • اوتیسم؛ بیماری ناشناخته و بدون درمان!
  • آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • اجرای کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند
  • اوتیسم؛ اختلالی که ناشناخته ماند
  • نواختن زنگ سلامت در مدرسه حاج کاظمی