Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا پیکان پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون ۳۲ بانوی اتومبیلران در استان اصفهان فعالیت دارند که باید گفت که این رشته علاقمندان زیادی دارد اما به دلیل هزینه‌های بالا ناچار به ترک آن می‌شوند.

وی بیان کرد: این رشته محدودیت سنی ندارد و بانوان تا ۴۵ سال در این رشته فعالیت دارند ولی میانگین سنی ورزشکاران این رشته ۲۵ تا ۲۶ سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان خاطرنشان کرد: رشته اتومبیلرانی دارای رشته‌های سرعت، درگ، رالی، اسلالوم و آفرود است و بانوان اصفهانی در همه این رشته ها فعالیت دارند اما بخش سرعت به دلیل هیجانی بودن علاقمند بیشتری دارد و پس از آن رشته‌های اسلالوم و درگ استقبال می‌شوند.

وی مخارج این رشته را به دلیل فرسایش لاستیک‌ و تعمیر زیرو بند خودرو بالا ذکر و تصریح کرد: هر دوره آمادگی اتومبیلرانی برای مسابقات حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان هزینه در بردارد و دست‌کم در هر تمرین چهار حلقه لاستیک از بین می‌رود.

پیکان پور بیشترین هزینه و استهلاک خودرو را مربوط به رشته سرعت دانست و اظهارداشت: در بخش اسلالوم (مارپیچ) حدود ۳۰ میلیون تومان برای هر مسابقه هزینه لازم است.

وی درباره اعزام به مسابقات گفت: به دلیل سطح پایین آموزش اتومبیلرانی در کشور، اعزام برون مرزی نداریم و اگر فردی هم در رقابت های بین‌المللی حضور یابد به صورت آزاد و غیررسمی است.

نایب رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی اصفهان با بیان اینکه پیست اتومبیلرانی ورزشگاه نقش جهان اصفهان پیش از این توسط فدراسیون اتومبیلرانی غیراستاندارد اعلام شد، تصریح کرد: ایرادهای مربوطه برطرف شده و اکنون پیست این مجموعه ورزشی در حال استفاده است.

وی با بیان اینکه از ۲ سال گذشته شهرستان‌های استان با برگزاری کلاس‌های آموزش اتومبیلرانی در بخش بانوان فعال شدند ادامه داد: شهرستان‌هایی که پیست ندارند می‌توانند یک روز در هفته از پیست نقش جهان اصفهان استفاده کنند.

پیکان پور افزود: با توجه به اینکه اتومبیلرانان در یک توقفگاه بدون جدول می‌توانند تمرینات خود را انجام دهند شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها می‌توانند این مکان‌ها را در اختیار ورزشکاران این رشته قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: از میان شهرستان‌های استان اصفهان فقط شهرستان کاشان دارای پیست اتومبیلرانی است که مورد استفاده آران و بیدگل قرار می‌گیرد.

نایب رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان اصفهان با اشاره به نبود حامی مالی در این رشته ورزشی گفت: با توجه به هزینه‌های بالای این رشته، برگزاری مسابقات داخلی نیازمند حامی مالی قوی است که هنوز هیچ فردی حاضر به این امر نشده‌ است.

سال ۹۵ وزارت ورزش و جوانان مجوز راه‌اندازی موتورسواری و اتومبیلرانی بانوان را صادر کرد و بانوان علاقه‌مند به این ۲ رشته توانستند فعالیت خود را آغاز کنند.

استان اصفهان افزون بر ۳۰۰ هزار ورزشکار سازماندهی شده دارد.

برچسب‌ها فدراسیون موتور سواری و اتومبیلرانی ورزش بانوان اصفهان ورزشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش بانوان اصفهان ورزشی ورزش بانوان اصفهان ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۹۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنندج، میزبان مسابقات انتخابی تیم ملی دارت

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مسابقات جام برترین‌های دارت کشور و مرحله نهایی انتخابی تیم ملی در دو بخش آقایان و بانوان به میزبانی کمیته دارت استان کردستان و در سنندج برگزار می‌شود.

در این رقابت‌ها که ۳۰ و ۳۱ فروردین با حضور ۱۶ ورزشکار برگزار می‌شود؛ ۸ بازیکن در بخش بانوان و ۸ نفر هم در بخش آقایان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و نفرات برتر هر بخش جواز حضور در اردوی تیم‌های مردان و زنان کشورمان اعزامی به مسابقات آسیایی چین تایپه را بدست خواهند آورد.

سالن بسکتبال مجموعه ورزشی ۲۲ گولان شهرستان سنندج میزبان این رقابت‌ها خواهد بود.

گفتنی است؛ مسابقات آسیایی چین تایپه آبان امسال برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • مشخص شدن کمیسیون‌های فدراسیون انجمن‌های ورزشی
  • کمیسیون های فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • کمیسیون‌های فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • سنندج، میزبان مسابقات انتخابی تیم ملی دارت
  • راه‌اندازی رشته‌های مورد نیاز صنایع در دانشگاه امیرکبیر
  • جزییات آزمون پذیرش در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • لزوم کاهش ۸ درصدی مصرف آب در حوزه کشاورزی تهران/ پر مصرف‌ها هزینه بیشتری برای آب بپردازند
  • زنان باردار به مراقبت بیشتری در برابر سرخک نیاز دارند
  • دومین کارگاه آموزشی مربیان پایه کشتی برگزار شد
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۲۵ فروردین