Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-20@06:39:20 GMT

بد نیست یک بار شاهد استعفای مسوولان باشیم

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۴۶۹۳۸۰

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تایید خطای انسانی در موضوع سقوط هواپیمای ۷۳۷ اوکراینی ضمن تاکید بر لزوم پیگرد قضایی افراد خطاکار تاکید کرد که عجالتا فرماندهان فرد خطاکار استعفا دهند.

محمد کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تایید خطای انسانی در موضوع سقوط هواپیمای ۷۳۷ بوئینگ اوکراینی، گفت: در تمام جهان این موضوع معمول است که در اثر اتفاقات خیلی کوچک‌تر از این موضوع هم مسئولین امر هم عذرخواهی کنند و از سمت خود کنار بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بد نیست که این تجربه را یک بار هم در میان مسئولین امر در کشور خودمان شاهد باشیم. به هرحال این خطای انسانی جان ۱۷۶ نفر نخبه را گرفته است. البته ما باید در این میان به آمریکا و اذنابش لعنت بفرستیم که با ایجاد چنین فضایی موجب شده‌اند تا چنین حادثه‌ای رخ دهد.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به هرحال این موضوع یک خطای انسانی است ضمن این‌که خطاکار باید براساس مقررات تحت تعقیب قضایی قرار گیرد بلکه عجالتا فرماندهانی که بالای دست آن فرد خطاکاری بودند که دقت لازم را نداشته و آموزش کافی هم ندیده، مشخص شوند و از سمت خود استعفا دهند تا این موضوع بتواند التیامی باشد بر داغ خانواده قربانیان این حادثه تلخ.

کاظمی در پاسخ به این سوال که چرا برخی معتقدند شفافیت در این موضوع از اقتدار نظام می‌کاهد تاکید کرد: نه تنها اقتدار نظام را کاهش نمی‌دهد بلکه باعث اقتدار نیز می‌شود. ما همیشه در آموزه‌های دینی شاهد تاکید علما به موضوع توبه در پی خطا بوده‌ایم. توبه در این صحنه به معنای عذرخواهی و کنار رفتن از کار است که این روشی مبتنی بر آموزه‌های دینی ما بوده و در جهان نیز امری معمول است و با اقتدارمان نیز در تضاد نیست.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پایگاه عین الاسد قاسم سلیمانی سقوط بوئینگ 737 کیمیا علیزاده هیثم بن طارق اوکراین حمله به پایگاه هوایی عین الاسد سلطان قابوس سردار حاجی زاده محمد کاظمی کمیسیون حقوقی استعفا پایگاه عین الاسد قاسم سلیمانی سقوط بوئینگ 737 کیمیا علیزاده هیثم بن طارق اوکراین حمله به پایگاه هوایی عین الاسد سلطان قابوس سردار حاجی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۹۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد

به گزارش خبرآنلاین، حسین امیر عبداللهیان در ملاقات با یان بورگ، وزیر امور خارجه مالت که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده دارد، در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و روابط دوجانبه بین دو کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار که در نیویورک و در محل سازمان ملل متحد برگزار شد، با تشریح پاسخ مقتدرانه اخیر نیروهای مسلح کشورمان علیه رژیم صهیونیستی اظهارکرد : اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان همچنین ضمن هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی توسط رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد.

امیرعبداللهیان از نقش سازنده و تلاش‌ دولت مالت به‌عنوان رییس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد در راستای کمک به توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه قدردانی و تاکید کرد ،: عامل اصلی ثبات و امنیت در منطقه، توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری و برقراری آتش‌بس پایدار است.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین سفر متقابل مقامات دو کشور تاکید کرد.

یان بورگ وزیر امور خارجه مالت نیز در این این دیدار ضمن تاکید بر مخاطرات ناشی از گسترش دامنه تنش‌ها در منطقه، اظهار کرد : مالت خواستار تنش‌ زدایی در منطقه است و تمام تلاش خود را برای کمک به برقراری صلح و امنیت در منطقه بکار می‌گیرد.

وی در ادامه بر اهمیت گسترش روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید داشت.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896846

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی پاسخ می‌دهیم
  • امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم
  • واکنش بانک مرکزی به چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی/ مدیرعامل اسبق بانک صادرات: ارز باید تک نرخی شود/ معاون رئیس جمهور: تلاش دولت این است که شاهد کاهش بیشتر در نرخ تورم باشیم
  • امیرعبداللهیان: ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد
  • زنجیره انسانی مازندرانی‌ها ‌در حمایت از عملیات وعده صادق
  • امیرعبداللهیان: ایران به هرگونه خطای اسرائیل پاسخ می‌دهد
  • زنجیره انسانی مازندرانی‌ها در سواحل دریا
  • زنجیره انسانی حمایت از عملیات وعده صادق در سواحل مازندران
  • نوزدهمین دوره جام کشتی شهید هاشمی نژاد در بهشهر برگزار می شود
  • نوزدهمین جام کشتی شهید هاشمی نژاد در بهشهر برگزار می شود