Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون‌های عمران و امنیت ملی مجلس دو حوزه مسئول پیگیری درباره حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی هستند، که در صورت لزوم گزارش تحقیقات خود را به صحن علنی ارسال می‌کنند.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره خطای انسانی در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی اظهار کرد: متأسفانه این حادثه و فضای پیرامون آن دو اشتباه در کشور بود که یکی ناشی از عدم هماهنگی در حوزه اقدام و دیگری عجله رسانه‌ها برای انتشار اخبار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سانحه‌ هواپیما مسئله‌ای است که مسئولانی در حوزه بین‌الملل و داخلی دارد که باید در فضایی آرام مسائل را بررسی و گزارش آن را به افکار عمومی بدهند، اکنون سازمان هواپیمایی کشور مسائلی را مطرح کرده، رسانه‌ها و صدا و سیما مواضعی گرفته‌اند و نیروهای مسلح هم گفته‌هایی دارند، بنابراین مطلب هنوز هم نیازمند شفاف‌سازی است و باید اجازه آن را به مسئولان بدهیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دادستان کل کشور سازمان قضائی نیروهای مسلح را مأمور کرده تا موضوع را بررسی کنند، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم به موضوع ورود کرده و رسیدگی‌های خاص دارد، از سوی دیگر سازمان‌های بین‌المللی مانند ایکائو به مسئله وارد شده‌اند و باید منتظر بمانیم تا گزارش‌های کامل از مجموعه صاحب‌نظران اخذ شود تا تحلیل درست از موضوع داشته باشیم و بفهمیم کوتاهی در روند کار کجا اتفاق افتاده و کدام نهاد باید مسئولیت آن را بپذیرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه عجله در قضاوت امروز به حیثیت رسانه‌ای ما ضربه زده است، خاطرنشان کرد: حادثه به قدری تلخ است که باید حتماً با عوامل قاصر و مقصر آن برخورد جدی و علنی صورت گیرد و زیان خانواده‌های آسیب‌دیده به گونه‌ای جبران شود.

قاضی‌زاده هاشمی تأکید کرد: کمیسیون‌های عمران و امنیت ملی مجلس دو حوزه مسئول پیگیری درباره حادثه هستند، که در صورت لزوم گزارش تحقیقات خود را به صحن علنی ارسال می‌کنند.

وی گفت: مجلس پیش از این نیز گزارشی درباره حوادثی مانند تصادف قطار، سیل و زلزله در کشور و ... داشته که کمیسیون‌ها ابعاد آن را شفاف کرده‌ و در صورت لزوم به مسئولان قضائی اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/4034/

منبع: آنا

کلیدواژه: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۹۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای هزینه تراشی عجیب یک عضو کمیسیون امنیت ملی با اظهارات نسنجیده + عکس

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوشت: کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، در اظهاراتی دو پهلو مدعی شده است که در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد.
این درحالی است که رژیم صهیونیستی، امریکا و کشورهای غربی به دنبال متهم کردن ایران هستند و با توجه به رویارویی اخیر ایران و رژیم صهیونیستی، این تلاش‌ها بیشتر هم شده است. در چنین شرایطی چه عاملی باعث می‌شود تا نماینده‌ای که از قضا عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس است و باید به دنبال تأمین منافع ملی باشد، با اظهارات نسنجیده و خارج از مسئولیت برای کشور هزینه تراشی می‌کند؟

پر واضح است که این قبیل اظهارات خلاف واقع همواره و به راحتی از سوی دشمنان مردم ایران دستمایه تحریم و ایران‌هراسی قرار گرفته است.

تفکیک مسئولیت‌ها در کشور نیز نشان می‌دهد که ادعاهای این چنینی از سوی یک نماینده، مشروعیت نداشته و جز آسیب، ثمری ندارد.

کد خبر 846523 منبع: ایران برچسب‌ها خبر ویژه هسته‌ای - انرژی مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • اعلام جزئیات جدید درباره واردات خودرو جانبازان؛ اول جانبازان بالای ۷۰ درصد، بعد جانبازان ۵۰ درصد
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود
  • ماجرای هزینه تراشی عجیب یک عضو کمیسیون امنیت ملی با اظهارات نسنجیده + عکس
  • سفر رئیس‌جمهور به پاکستان موانع توسعه روابط را از بین می‌برد
  • با تشکیل سپند شاهد پیشرفت فناوری‌های نو و بدیع در نیروهای مسلح خواهیم بود
  • واکنش به ادعای جنجالی عضو کمیسیون امنیت ملی | موضوع نظامی است؟