Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ عبدالهاشم دهقانی گفت: از تعداد محور‌های شناسایی شده، حدود ۱۷۰ نقطه مورد تائید سازمان راهداری کشور به عنوان نقاط حادثه‌خیز بوده و پیگیری‌های لازم برای رفع این نقاط در حال انجام است.

او بیان کرد: از تعداد محور‌هایی که مورد تائید قرار گرفته بخشی اصلاح و در بازده زمانی کوتاه، میان و بلند مدت قابل برطرف شدن نبوده که به صورت آشکار سازی در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راه شمال استان فارس با اشاره به اینکه نقاط حادثه خیزی که اخیرا حوادث متعددی در آن روی داده تقاطع مومن آباد در محور فسا به سمت سروستان بوده که نیاز به احداث تقاطع دارد، تصریح کرد: با توجه به شیبی که محور خرامه به سوی جاده اصلی سروستان به سمت فسا دارد خودرو‌ها به ویژه خودرو‌های سنگین به لحاظ ترمز دچارمشکل شده وباهمان سرعت وارد جاده اصلی شده که موجب آسیب به جان هموطنانمان می‌شود.

او ابزار داشت: حوادث رانندگی به علت کم بودن میدان دید راننده اتفاق می‌افتد و دراین راستا بیش از ۵۰ درصد حوادث رانندگی عمدتا در نقاط حادثه خیز جان خود را از دست می‌دهند.

دهقانی گفت: اگر نقاط حادثه خیز را اصلاح و یا به صورت ویژه آشکارسازی شود بخش عمده‌ای از حوادث و تصادفات جاده‌ای در محور‌ها کاهش پیدا می‌کند.

او تصریح کرد: از دیگر مشکلاتی که در حوزه راه وجود دارد تبدیل راه‌های دو خطه به چهار خطه است که این طرح موجب افزایش سرعت خودرو بوده و درنتیجه ضریب خطر در محور‌ها افزایش پیدا می‌کند.

رئیس پلیس راه شمال فارس گفت: پس از تبدیل راه‌های دو خطقه به چهار خطه نیازبه جدا کننده‌های ایمن و خط عبور از یکدیگر است و این مورد، چون با تاخیر انجام می‌گیرد نقاط حادثه خیز به محور‌ها اضافه می‌شود.

منبع: فارس
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس راه نقاط حادثه خیز محورهای مواصلاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۶۹۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط کشی ۲۵۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان نقده در سال گذشته 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نقده گفت: با توجه به تردد زائرین اربعین حسینی از محور‌های مواصلاتی و لزوم ایمن سازی این محور‌ها در سال گذشته ضمن خط کشی نزدیک به ۲۵۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان در دو مرحله، عملیات شانه سازی در ۴۰ کیلومتر از این محور‌ها نیز انجام گرفته است. 

وی افزود: شهرستان نقده از لحاظ آسفالت راه‌های روستائی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و با بهسازی و آسفالت ۳.۵ کیلومتر از این محور‌ها در سال گذشته رتبه دوم برخورداری از آسفالت راه‌های روستائی در استان را به خود اختصاص داده است و ۱۲۰ کیلومتر از این محور‌ها تسطیح و رگلاژ شده اند همچنین در سال گذشته با توجه به نیاز شهرستان، یک کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان روکش آسفالت شد. 

رستمی با اشاره به سایر فعالیت‌ها حوزه استحفاضی این شهرستان گفت: شانه سازی به طول ۲۳ کیلومتر در محور‌های روستائی، شن ریزی ۱۱ کیلومتر از این محور ها، دیگر اقدامات حوزه راهداری در این شهرستان در سال گذشته را شامل می‌شود. 

وی اضهار کرد: بازسازی و نصب تابلو علائم هشدار دهنده جاده‌ای به تعداد ۳۴۶ مورد بازسازی و نصب بیش از ۸۰۰ متر گاردریل و تامین ۶ کیلومتر روشنائی محور نقده محمدیار با همکاری اداره برق این شهرستان از جمله فعالیت‌های مهم این اداره کل در سال گذشته است.

دیگر خبرها

  • واژگونی مرگبار پراید در محور هفتکل -اهواز
  • خط کشی ۲۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان نقده
  • رفع ۴۸نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان
  • ۲۱ محور مواصلاتی جنوب سیستان و بلوچستان مسدود است
  • فوت جوان ۳۰ ساله بر اثر واژگونی نیسان در محور شیراز - اصفهان
  • رفع ۴۸ نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان
  • رفع ۴۸ نقطه پرتصادف جاده‌های استان اصفهان
  • رفع ۴۸ نقطه پرتصادف جاده های استان اصفهان در سال ۱۴۰۲
  • جلسه شورای ترافیک شهرستان پلدشت 
  • خط کشی ۲۵۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان نقده در سال گذشته