Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی با انتشار آمارهایی از میزان بازرسی‌های صورت‌گرفته در ایران در سال ۲۰۱۸، نوشته است که بیشترین بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران انجام شده است.

به گزارش مشرق، «میخائل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در دو روز اخیر با انتشار آمارهایی از میزان بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران، نوشته است که اکنون بیشترین بازرسی‌های هسته‌ای جهان در ایران انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیشتر بخوانید: روسیه: گام پنجم ایران تهدید محسوب نمی‌شود

وی دیروز در توییتر نوشته است: «واقعیت جالب، خصوصا برای آن‌ها که درباره فعالیت‌های راستی‌آزمایی در ایران شبه‌افکنی می‌کنند. در سال ۲۰۱۸، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از کشورهایی که توافقنامه جامع پادمانی (CSA) و پروتکل الحاقی (AP) در آن‌ها اجرا می‌شود، مجموعا ۱۱۲۴ بازرسی انجام داده است.»

اولیانوف افزود: «۹۸۹ مورد از این بازرسی‌ها در ایران انجام شده است. این کشور همچنان راستی‌آزمایی‌شده‌ترین کشور در جهان است.»

بر اساس آماری که این دیپلمات روس داده است، تقریبا ۸۸ درصد بازرسی‌های پادمانی آژانس در جهان از ایران انجام شده است.

اولیانوف امروز هم در توییت دیگری آماری از «دسترسی‌های مکمل» ارائه کرده است. این بازرسی‌ها که ذیل پروتکل الحاقی تعریف شده‌اند، گستره بزرگتری از اماکن مورد بررسی در بازرسی‌های عادی را در بر می‌گیرند.

وی در این رابطه نوشته است: «منتقدان توافق هسته‌ای از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌خواهند که به اماکن "مشکوک" در ایران دسترسی داشته باشد. آن‌ها نمی‌دانند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال ۲۰۱۸، بازرسی "دسترسی مکمل" در تمام اماکن مورد نظر در ایران انجام داده است.»

او افزود: «این معادل ۷۳ درصد از کل چنین بازرسی‌هایی است که در ۵۸ کشوری که تعهدات پادمانی مشابهی [با ایران] دارند، انجام گرفته است.»

جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۱۵ میلادی در چارچوب توافق هسته‌ای با گروه ۱+۵، پروتکل الحاقی و تعهدات پادمانی ویژه‌ای را برای بازرسی از تأسیسات هسته‌ای خود پذیرفت. با وجود پایبندی کامل ایران به این تعهدات، آمریکا سال گذشته به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای خارج شد و تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را از سر گرفت. جمهوری اسلامی با وجود کاهش پایبندی خود به برجام برای پاسخ به آمریکا، در سطح دسترسی‌های آژانس به تأسیسات خود تغییری ایجاد نکرده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتقام سخت هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی سردار قاآنی آژانس بین المللی انرژی اتمی آژانس بین المللی انرژی اتمی سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی ایران مشرق توئیتر توافق هسته ای برجام امریکا توییتر توافق هسته ای روسیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۰۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تابع قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، درباره ادعای رافائل گروسی رییس سازمان بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه برنامه هسته‌ای ایران ابهام دارد، گفت: گزارش‌هایی که آقای گروسی یا مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به شورای حکام یا شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌دهد، دارای دو بخش است. بخش نخست درباره برجام و بخش دیگر آن به پادمان و ان پی تی مربوط است.

وی افزود: در بخش پادمان و ان پی تی، روابط خوبی بین ایران و آژانس برقرار است. در این بخش نصب دوربین‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی و نظارت و دائم آنها در حال انجام است و دانش اطلاعاتی آنها نسبت به عملکرد ما همیشه به روز است.

رییس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: ۱۲۰ بازرس تأیید شده برای مسائل هسته‌ای کشور وجود دارد که برخی در ایران مستقر بوده و برخی در رفت و آمد هستند و بر حسب موضوع و برنامه توافقی به صورت منظم یا سرزده از تأسیسات هسته‌ای کشور بازدید می‌کنند.

وی با اشاره به بیانیه توافقی اسفندماه سال گذشته میان گروسی و سازمان انرژی اتمی، مبنی بر توجه ایران به ان پی تی و پادمان خاطر نشان کرد: ایران هر گونه فعالیت هسته‌ای که تعامل بین ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی را خدشه دار کند، نمی‌پذیرد.

وی در خصوص برجام گفت: در بخش برجام تابع قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها هستیم و فعالیت هسته‌ای ایران در قانون اقدام راهبردی در چهارچوب پادمان است.

کد خبر 6080305

دیگر خبرها

  • اسلامی: آژانس به طور منظم از تاسیسات هسته‌ای بازدید می‌کند
  • تابع قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها هستیم
  • تابع قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها هستیم
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • از سرگیری بازرسی‌های آژانس از تاسیسات هسته‌ای ایران
  • نگرانی گروسی از احتمال حمله اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران
  • اظهارات تازه گروسی درباره سفر به ایران |
  • مدیرکل آژانس اتمی راهی تهران می‌شود
  • اظهارات تازه گروسی درباره سفر به ایران
  • به دنبال بهبود سطح همکاری آژانس با ایران هستم