Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان از قطع راه ارتباطی ۲۲۹ روستای استان خبر داد و گفت: هیچ راه دسترسی به ۱۱۵ روستای کرمان وجود ندارد.

مجید سعیدی در گفت‌وگو با تسنیم در کرمان با اشاره به سامانه بارشی که از اواخر وقت روز پنجشنبه به استان کرمان وارد شده اظهار داشت: با فعالیت این سامانه شاهد بارش سنگین برف و باران در جنوب، شرق و غرب استان کرمان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این بارش‌ها باعث طغیان و سیلابی شدن تعدادی از رودخانه‌ها به ویژه در جنوب استان شده است عنوان کرد: در این بارش‌ها 363 روستا در شهرستان‌های بافت، رابر، قلعه‌گنج، رودبارجنوب، منوجان، ریگان، جیرفت و کرمان در محاصره سیلاب قرار گرفتند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با ابراز اینکه شدت بارش‌ها به اندازه‌ای بوده که با وجود همه تلاش‌ها راه ارتباطی 229 روستا هنوز قطع است افزود: 59 روستا در محاصره سیلاب و 56 روستا در محاصره برف قرار دارند که متاسفانه هیچ راه دسترسی به آنها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه سیلاب‌ها باعث قطعی برق بیش از یکصد روستا در استان شده است گفت: با وجود اقدامات انجام شده هنوز 29 روستای استان فاقد برق است و تلاش‌ها برای وصل برق این روستاها ادامه دارد.

سعیدی با عنوان اینکه با تلاش بی‌وقفه راهداران در شمال و جنوب استان کرمان، کلیه راه‌های استان کرمان باز است گفت: تنها جاده‌های قلعه‌گنج- بشاگرد – جاسک، چاه دادخدا – رمشک و رودبار – ایرانشهر هنوز مسدود است.

وی با بیان اینکه تردد در جاده‌های کوهستانی استان کرمان تنها با زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی امکان‌پذیر است تاکید کرد: هم استانی‌ها از سفرهای غیرضرور خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اظهار اینکه خسارات زیادی در حوزه کشاورزی، زراعی، باغی و احشام، در حوزه زیرساخت‌ها، خطوط انتقال آب، برق و راه‌های روستایی، عشایری، جاده‌ها و ابنیه وارد شده است گفت: پس از تمام بارندگی‌ها میزان خسارات این سیلاب‌ها برآورد می‌شود.

لینک کوتاه: asriran.com/002yGA

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: استانداری کرمان سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۱۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته سیستان و بلوچستان اعلام شد

میزان بارندگی‌ های ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان از سوی مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری این استان اعلام شد.

مجید محبی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: ۲۱ شهرستان شامل هزار و ۵۰۰ منطقه و روستا در سطح استان درگیر بارندگی شدید و آب‌گرفتگی هستند.

وی افزود: تا ساعت ۹ صبح امروز بیشترین بارندگی با ۲۷۰ میلی‌متر بارش از شهرستان زرآباد، ۲۳۰ میلی‌متر از شهرستان کنارک و ۲۲۱ میلی‌متر از ایستگاه شارک شهرستان قصرقند گزارش شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: میانگین بلندمدت بارندگی در سطح استان ۱۰۰ میلی‌متر بوده که در روزهای اخیر با ۲/۷ برابر کل یک سال در شهرستان زرآباد بارندگی شده است.

وی در رابطه با وضعیت راه‌های ارتباطی سطح استان گفت: راه ارتباطی ۳۲۹ روستا، ۴۵ محور روستایی و ۱۲ محور فرعی به دلیل طغیان رودخانه‌ها مسدود شده است.

محبی با اشاره به اینکه از شروع بارندگی در بیست‌وهفتم فروردین تاکنون هیچ حادثه فوت شهروندان نیز گزارش نشده است، بیان کرد: در حال حاضر ۷۰۰ تیم امدادی انتظامی و خدماتی با به‌کارگیری ۷۴۰ ماشین‌آلات سنگین، نیمه‌سنگین و سبک در حال خدمت‌رسانی هستند.

وی با بیان اینکه شبکه برق ۴۴۵ روستا به دلیل شدت باران دچار خسارت شده و شبکه آب شرب ۳۴ روستا نیز خسارت دیده و قطع شده است، گفت: شبکه ارتباطات مخابرات نیز دچار اختلال گسترده در شهرستان‌های زرآباد، کنارک، نیکشهر، سرباز و بخش‌هایی از چابهار شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون ۴۵ چادر ۱۳۰، تخته پتو و ۹۰ تخته موکت بین آسیب‌دیدگان توزیع شده است که بنابر گزارش جمعیت هلال‌احمر استان نیز ۲۵۳ نفر در مناطق تحت تأثیر بارندگی‌های شدید امدادرسانی شدند.

وی تصریح کرد: برآورد خسارات اولیه بارندگی‌های شدید در استان تاکنون هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده که بعد از پایان بارندگی توسط تیم‌های ارزیابی بررسی و اعلام خواهد شد.

محبی خاطرنشان کرد: مدارس مناطق تحت تأثیر بارندگی شدید امروز در سطح استان به صورت غیرحضوری برگزار شده است و با توجه به اینکه فعالیت سامانه بارشی امشب به اتمام می‌رسد، تصمیم‌گیری در رابطه با تعطیلی مدارس به اختیار فرمانداران گذاشته شده است.

کد خبر 745468

دیگر خبرها

  • دسترسی ۱۰۰ روستای نیکشهر مسدود است؛ سیلاب جان ۲ نفر را گرفت
  • دسترسی ۱۰۰ روستای نیکشهر مسدود است/ سیلاب جان ۲ نفر را گرفت
  • آخرین وضعیت برق و آب مناطق سیل زده هرمزگان
  • سیل راه ارتباطی ۲۹ روستای عنبرآباد را مسدود کرد
  • قطعی آب ۲۰ روستا و قطع برق ۱۶ روستا در هرمزگان
  • قطعی آب ۲۰ روستا و برق ۱۶ روستا در هرمزگان
  • قطع شدن راه ارتباطی ۵۰ روستای کوهستانی درشرق کرمان
  • میزان بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته سیستان و بلوچستان اعلام شد
  • راه ارتباطی ۱۲ روستای بخش جبالبارز جنوبی عنبرآباد مسدود شد
  • کسب رتبه نخست پاسخگویی گلستان در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات