Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» هیئت وزیران در جلسه ۱۵ دی ۱۳۹۸ به پیشنهاد وزارت دادگستری و به استناد قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تصویب کرد وزارت دادگستری به عنوان مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با فساد مجاز است کمک های بلاعوض یونیسف، سازمان ها و مؤسسات بین‌المللی را دریافت و در چهارچوب قوانین بودجه سنواتی در راستای برنامه های همکاری مشترک زیر نظر وزیر دادگستری هزینه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، از آنجایی که این وزارت مطابق مصوبات دولت به عنوان مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد تعیین گردیده، این تصمیم به منظور اخذ کمک های بلاعوض دریافتی از سازمان ها و مجامع بین‌المللی و اجرای برنامه های همکاری مشترک، تحقق اهداف و تکالیف مقرر برای وزارت مذکور در حوزه های حقوق کودک و مبارزه با فساد در کشور اخذ شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: وزارت دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۲۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ازسرگیری کمک مالی فرانسه به نهاد امدادی سازمان ملل برای فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، فرانسه هم کمک مالی به آژانس آن روا را ازسر خواهد گرفت.

روزنامه عبری زبان معاریو اعلام کرد فرانسه هم قرار است کمک مالی به آژانس آن روا وابسته به سازمان ملل را ازسرگیرد.

این روزنامه اشاره کرد که فرانسه قرار است طی سال جاری ۳۰ میلیون یورو به این آژانس کمک کند.

معاریو این اقدام فرانسه را ضربه‌ای بزرگ به رژیم صهیونیستی خواند.

قبل از این تحت فشارهای آمریکا و به دنبال ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر دست داشتن کارمندان آن روا در حمله هفتم اکتبر به اراضی اشغالی، بیش از ۱۰ کشور اروپایی کمک مالی به این آژانس را تعلیق کردند اما اکنون بسیاری از این کشورها در حال تجدید نظر در تصمیم قبلی خود و ازسرگیری کمک مالی به آن روا هستند.

فنلاند و استرالیا از جمله کشورهایی هستند که اخیراً کمک مالی به آژانس آن روا را ازسرگرفتند.

همزمان روز پنجشنبه نیز، مشاور رسانه‌ای نهاد امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان فلسطینی «آنروا» هشدار داد با توجه به قطع کمک رسانی به این نهاد، شرایط آن به دشواری پیش می‌رود.

مشاور رسانه‌ای آن روا روز پنج شنبه اعلام کرد که وضعیت آن روا با توجه به تعلیق کمک‌های مالی برخی کشورها، بسیار دشوار است. این مقام آن روا در گفتگو با شبکه الجزیره تاکید کرد که آن روا با این حال به کار خود ادامه می‌دهد و کمک‌ها را در پناهگاه آوارگان و اطراف آنها توزیع می‌کند.

به گفته مشاور رسانه‌ای آن روا، ارتش رژیم صهیونیستی از ورود کارکنان آن روا به شمال غزه جلوگیری می‌کند.

این مقام آن روا هشدا داد که شمال نوار غزه به سرعت در حال نزدیک شدن به قحطی است و ورود کاروان‌های کمک رسانی به شمال این باریکه صورت نمی‌گیرد.

این مقام آن روا تاکید کرد که هیچ جایگزینی برای گذرگاه‌های زمینی برای رساندن کمک به شمال نوار غزه وجود ندارد وکمک های هوایی تأثیر محدودی بر بهبود شرایط در غزه دارد.

این مقام آن روا یادآور شد که روند پیچیده بازرسی از سوی اشغالگران، مانع ورود کامیون‌ها از گذرگاه رفح می‌شود.

از سوی دیگر، دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه رژیم صهیونیستی را ملزم به تضمین عدم نقض حقوق فلسطینیان در غزه از سوی نظامیان خود کرد.

دیوان دادگستری بین‌المللی روز پنج شنبه حکم جدیدی اعلام کرد که به موجب آن رژیم صهیونیستی به انجام اقدامات لازم و مؤثر جهت همکاری با سازمان ملل برای کمک رسانی به غزه ملزم می‌شود.

دیوان دادگستری بین‌المللی در بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی باید ارائه خدمات اساسی و کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه را بدون هرگونه مانعی به صورت گسترده تضمین کند.

دیوان دادگستری بین‌المللی همچنین از رژیم صهیونیستی خواست تا تضمین کند نظامیان این رژیم حقوق فلسطینیان در غزه را نقض نمی‌کنند.

دیوان بین المللی دادگستری رژیم صهیونیستی را ملزم به افزایش ظرفیت و تعداد گذرگاه‌های زمینی به غزه کرد و از این رژیم خواست این گذرگاه‌ها را تا زمانی که لازم باشد باز نگه دارد.

در حکم جدید دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه آمده است که رژیم صهیونیستی باید ظرف یک ماه از تاریخ صدور این حکم، گزارشی را درباره اقداماتی که در خصوص کمک رسانی به غزه اتخاذ خواهد کرده، به این دیوان ارائه کند.

کد خبر 6064501

دیگر خبرها

  • دستورات جدید دیوان لاهه به رژیم صهیونیستی درباره توقف نسل‌کشی در غزه
  • دستور دیوان لاهه به رژیم صهیونیستی برای توقف نسل‌کشی در غزه
  • شهادت بیش از ۱۳ هزار کودک در جنگ غزه
  • شهادت بیش از ۱۳هزار کودک در جنگ غزه
  • ازسرگیری کمک مالی فرانسه به نهاد امدادی سازمان ملل برای فلسطین
  • آذر ۱۴۰۲؛ مبارزه با فساد با طعم چای دبش/ پروژه آخر: تطهیر ساواک جهنمی
  • ۱۷ هزار کودک در غزه والدین خود را از دست داده‌اند
  • وصول بیش از۱۷۵۴ میلیارد ریال در حق صندوق دولت با پیگیری‌های دستگاه قضا
  • پیشنهاد ادغام مراجع نظارتی دولت
  • اعتراضات گسترده علیه دولت مجارستان