Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وال‌استریت ژورنال، آمریکایی‌ها همچنان در حال اعمال فشار بر مسئولان عراقی هستند تا به نحوی بتوانند نظر آن‌ها را در رابطه با تصمیم خروج نظامیان آمریکایی از عراق منصرف سازند.

این گزارش تاکید کرده که بر اساس پیغام‌های وزارت خارجه آمریکا به عراق، در صورتی که بغداد از تصمیم خود عقب‌نشینی نکند، آمریکا مانع دسترسی عراق به پول‌های ناشی از فروش نفت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، پول فروش نفت عراق به حسابی نزد بانک فدرال آمریکا واریز می‌شود.

این تهدید به معنای محروم کردن عراق از حق طبیعی خود است که در راستای همان تروریست اقتصادی ارزیابی می‌شود.

درپی ترور سپهبد قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و برخی دیگر از هم‌رزمان ایشان درپی حمله تروریستی ارتش آمریکا، مجلس عراق در یک تصمیم‌گیری قاطعانه، رای به اخراج نظامیان تروریست آمریکایی از عراق داد. آمریکایی از همان لحظات ابتدایی بغداد را تهدید کرد که در صورت اصرار به این تصمیم، بغداد را تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار خواهد داد.

این تهدیدات توخالی آمریکا در حالی است که عراق همچنان بر اخراج نظامیان آمریکایی اصرار دارد و عبدالمهدی، نخست‌وزیر دولت پیشبرد عراق طی گفت‌و‌گویی با مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، از وی خواسته تا واشنگتن هرچه زودتر برنامه خود برای خروج نظامیان تروریست آمریکایی از عراق را تدوین و اعلام کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سردار سلیمانی نیروهای آمریکایی عادل عبدالمهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۲۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به دولت عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهایش هشدار داد و تهدید کرد «پاسخ خواهد داد».

به گزارش ایسنا، این وزارتخانه روز سه شنبه در اظهاراتی مطبوعاتی اعلام کرد شبه‌نظامیان برای اولین بار از چهارم فوریه تاکنون دو حمله نافرجام را علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه انجام دادند.

به نقل از بغداد الیوم، پنتاگون از دولت عراق خواست تمام اقدامات لازم را برای دفاع از نیروهای آمریکایی مستقر در عراق انجام دهد و اعلام کرد در صورت ادامه حملات شبه‌نظامیان، همانند گذشته در دفاع از نیروهای خود تردید نخواهد کرد.

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه از حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در عراق خبر داد.

روز یکشنبه نیز پایگاه «خراب الجیر» آمریکا در عمق سوریه با پنج موشک مورد هدف قرار گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق