Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی عسکر نجفی در یکصدو سی و ششمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان، به مناسبت هفته شورا‌های آموزش‌وپرورش، گفت: این شورا با هدف استفاده از ظرفیت‌های خارج از آموزش‌وپرورش ایجادشده که می‌توان از آن‌ها در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت استفاده کرد.

او افزود: به‌منظور بالا رفتن ضمانت اجرایی مصوبات این شورا، استانداران استان‌ها، فرمانداران شهرستان‌ها و بخشداران بخش‌ها به ترتیب به‌عنوان روسای شورای آموزش‌وپرورش در استان، شهرستان و منطقه تعیین‌شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجفی ادامه داد: آموزش‌وپرورش در مدت‌زمان راه‌اندازی این شورا توانسته از ظرفیت‌های پیش‌آمده به نحو مطلوب بهره بگیرد و در استان فارس نیز تاکنون ۱۳۶ جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان تشکیل‌شده و از ابتدای سال گذشته تاکنون نیز بیش از ۷۰ مصوبه در شورای استان و بیش از ۲ هزار مصوبه در شورای شهرستان‌ها و مناطق سراسر استان تصویب و نزدیک به ۱۰۰ درصد آن‌ها نیز اجراشده است.

نجفی با اشاره به ظرفیت‌های ایجادشده در قانون شورای آموزش‌وپرورش و تأکید بر لزوم بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت‌های مالی این قانون، گفت: یکی از ظرفیت‌های مهم در اختیار آموزش‌وپرورش، ظرفیت قانون بودجه است که بر اساس بند د تبصره ۹ قانون بودجه، آموزش‌وپرورش از پرداخت هرگونه عوارض و مالیات به شهرداری‌ها در خصوص تغییر کاربری‌ها املاک خود معاف است.

او افزود: با توجه به این بند از قانون بودجه، در شورای آموزش‌وپرورش فارس مصوب شده که از این به بعد املاک آموزش‌وپرورش استان به‌دوراز چرخه اداری، به‌صورت مستقیم به گروه مربوطه ارجاع و با تغییر کاربری و تبدیل به احسن نمودن این املاک، زمینه کسب درآمد و رفع مشکلات درزمینه‌ی ساخت فضا‌های آموزشی و پرورشی فراهم شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: ارائه خدمات رفاهی و تسهیلات بانکی به فرهنگیان، ارائه خدمات درمانی به دانش آموزان و فرهنگیان و، پیش‌بینی سهمیه ۳۰ درصدی برای این قشر در اعزام گروه تخصصی جراحان به استان، همکاری دستگاه‌های مختلف در برگزاری مسابقات قرآن در سراسر استان و رفع مشکل سرویس مدارس از مصوبات قبلی این شورا بود که در این جلسه نیز بر آن تأکید شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش شورای استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۲۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها، شهرام دبیری، در نشست مشترک با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، با بیان اینکه اگر جوانب محیط زیستی در توسعه لحاظ نشود، ممکن است خطراتی برای انسان و نسل آینده داشته باشد، تاکید کرد: ضمن تلاش برای رفع نیازهای جامعه، باید مراقب باشیم محیط زیست به خطر نیفتد و ضرری به نسلهای آینده نرسد.

دبیری تأکید کرد: مجموعه شوراهای کشور و شورای عالی استانها با بیش از 126 هزار عضو، ظرفیت بالایی برای تعامل با سازمان محیط زیست دارند.

وی اهمیت فرهنگ سازی و آموزش در حوزه محیط زیست را یادآور شد و افزود: آموزش و پرورش، شوراها و سازمان محیط زیست می توانند قدم های خوبی برای آموزش، فرهنگ سازی و ترویج حفظ و حراست از محیط زیست بردارند.

رئیس شورای عالی استانها اظهار داشت: کارها و اقدامات باید به گونه‌ای باشد که مردم آن را لمس کنند، مثلاً در زمینه مصرف کیسه های پلاستیکی باید فرهنگ سازی و کارهای اجرایی صورت گیرد.

دبیری خاطرنشان کرد: ایران در زمینه انرژی‌های پاک ظرفیت خوبی دارد و می توان با برنامه‌ریزی از خورشید و باد و دریا برای تولید انرژی پاک استفاده کرد.

وی در مورد صنایع آلاینده، بیان کرد: گاهی یک صنعت آلاینده دیر شناسایی می شود که در این مدت خسارات زیادی به محیط زیست آن منطقه وارد می شود، شهرداری ها باید از عوارض آلایندگی برای بهبود وضعیت استفاده کنند.

دبیری درباره تعداد خودروها و آلایندگی آنها نیز، گفت: در برخی شهرها تعداد خودروها نسبت به ظرفیت آن بسیار بیشتر است. در این شهرها باید توسعه حمل و نقل عمومی جدی گرفته شود و کیفیت نیز باید ارتقاء یابد و لازم است دولت در این زمینه یارانه توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی را افزایش دهد.

رئیس شورای عالی استان ها تصریح کرد: شورا طبق قانون می تواند لایحه و طرح به مجلس ارائه دهد، بنابراین در این زمینه هم می توانیم به سازمان حفاظت محیط‌زیست کمک کنیم و از این ظرفیت در راستای مسائل محیط زیستی استفاده کنیم.

دیگر خبرها

  • تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • روستا‌های حاشیه شیراز مظلوم‌ترین روستا‌های فارس هستند
  • تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • تمام ظرفیت‌های مریوان برای برگزاری کنکور سراسری استفاده می‌شود
  • افزایش ظرفیت پزشکی یکی از ضروریات کشور است
  • افزایش تک ماده كمكی به آموزش‌وپرورش نخواهد کرد
  • دستگاه‌ها دلیل عدم اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اعلام کنند