Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصرایران- میتسوبیشی طی سال های اخیر همواره محصولات باکیفیت و قابل اعتمادی را به بازار شاسی بلندها معرفی کرده است. اوتلندر و اکلیپس کراس از جمله برترین های میتسوبیشی هستند اما این کمپانی ژاپنی از سال 1991 یک کراس اوور جمع و جور با نام آروی‌آر (RVR) را نیز در خط تولید دارد که اخیرا مدل 2020 آنرا معرفی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این محصول در مدل 2020 پیشرفت قابل توجهی در ظاهر و ویژگی های فنی داشته و برپایه زبان طراحی جدید میتسوبیشی شکل گرفته است.

نمای ظاهری

بخش دماغه شباهت زیادی به محصولات مفهومی میتسوبیشی دارد که طی 2 سال گذشته معرفی شده اند. عناصر کرومی متعدد، چراغ های مه شکن در قاب عمودی بزرگ، بامپر(سپر) یکپارچه و چراغ های اصلی با زوایای تند رویدادهای نمای جلوی آروی‌آر را شکل داده اند.

در نمای جانبی با یک کراس اوور چابک روبرو می شویم که عمده دلیل دریافت این حس به خط شانه قوی با شیب افزایشی، شیب سقف و الگوی شیشه های کناری خودرو مربوط می شود.

باتوجه به برجستگی ها و تفاوت سطحی که در نمای جانبی آروی‌آر مشاهده می شود می توان گفت این خودرو ظاهری عضلانی در این بخش دارد. خط پایین قاب شیشه های کناری و یک بخش در انتهای فندر(گلگیر) جلو کروی رنگ هستند تا بر زیبایی های کار افزوده شود. رینگ های آلیاژی 18 اینچی استاندارد کاملا معمولی به نظر می رسند.

در نمای عقب نیز طراحی جذابی را شاهد هستیم که از چراغ های اصلی با گرافیک زیبا و یک بامپر عضلانی دارای جزئیات پلاستیکی تشکیل شده است.

از منظر ابعاد، میتسوبیشی آروی‌آر برابر با 4365 میلیمتر در طول(فاصله بین محورها 2670 میلیمتر)، 1810 میلیمتر در عرض و 1645 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته و سنگینی خالص خودرو نیز برابر با 1495 کیلوگرم(در نمونه تمام چرخ محرک) است.

تریم ها و پیشرانه

مدل پایه آروی‌آر تریم ES FWD است که با قیمت 22998 دلار عرضه می شود. این محصول از موتور 4 سیلندر 2  لیتری با 148 اسب بخار خروجی و گشتاور 145 پوندفوت استفاده می کند. سفارش سامانه تمام چرخ محرک 2500 دلار دیگر به قیمت خودرو اضافه خواهد کرد. برای تمامی تریم ها از  یک جعبه دنده سی وی تی استفاده شده است.

سایر تریم های آروی‌آر شامل SE، SEL و GT AWC می شود که در امکانات و نوع موتور با یکدیگر تفاوت هایی دارند. تصاویری که در این مطلب مشاهده می کنید مربوط به تریم GT AWC مدل 2020با قیمت پایه 33998 دلار می شود. فقط در این تریم از موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر با 168 اسب بخار خروجی و گشتاور 167 پوندفوت استفاده شده است. میزان مصرف سوخت در این مدل برای هر 100 کیلومتر رانندگی در شهر برابر با 10.3 لیتر، در بزرگراه 8.3 لیتر و در حالت ترکیبی 9.4 لیتر است.

کابین و امکانات

در فضای داخل کابین آروی‌آر شاهد یک اثر هنری فوق العاده باکیفیت نخواهیم بود! که البته با توجه به ردیف قیمت این محصول کاملا منطقی به نظر می رسد. اما آنچه که مطرح شد به مفهوم بی کیفیت بودن این فضا هم نیست.

از امکانات خودرو می توان به: دکمه های کنترلی کامل روی فرمان، نمایشگر لمسی 8 اینچی در مرکز کنسول ویژه تنظیمات سیستم سرگرمی، تعویض دنده پشت فرمان، سقف شیشه ای پانورامیک ثابت، گرمکن صندلی ردیف جلو، تنظیم 6 جهته صندلی راننده، تنظیم 4 جهته صندلی سرنشین جلو، سوکت 12 ولت، 2 پورت یو اس بی، سیستم تهویه مطبوع هوشمند با فیلتر تصفیه هوا، استارت دکمه ای، پاور ویندوز، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو، سیستم صوتی با 9 اسپیکر و ساب ووفر 10 اینچی، گرمکن فرمان و ... اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز ویژگی هایی شامل: کروز کنترل تطبیقی، ورود بدون کلید، ABS، EBD، سیستم پایداری الکترونیکی، ترمز هوشمند، کمربند ایمنی سه نقطه ای، دی لایت، سنسور نمایش باد لاستیک ها، دستیار حرکت در سربالایی، هشدار خروج از خط و سامانه حفظ خودرو بین خطوط، سنسور برخورد از جلو، نمایش نقاط کور دید راننده، هشدار برخورد از عقب و دکمه تغییر حالت به تمام چرخ محرک قابل اشاره است.

بیشتر بخوانید: معرفی نیسان مورانو 2020 (+فیلم و تصاویر) نیسان جوک جدید معرفی شد (+فیلم و تصاویر) معرفی شاسی بلند جدید از چانگان (+فیلم و تصاویر) نیسان و معرفی مدل 2020 خودرویی که نماد شاسی بلند کمیاب در بازار ایران بود! (+تصاویر) لینک کوتاه: asriran.com/002yFK

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: میتسوبیشی شاسی بلند ژاپنی خودرو عصرایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۲۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی

آفتاب‌‌نیوز :

آمار رسمی از سوی نهادهای بهداشتی این کشور نشان می‌دهد میزان بستری شدن کودکان و نوجوانان زیر ۲۰ سال طی چهار سال اخیر ۷۳۳ درصد افزایش داشته و این آمار شامل کودکان زیر پنج سال نیز می‌شود.

پزشکان تاکید دارند مصرف سیگارهای الکترونیکی در بین کودکان و نوجوانان زیر ۲۰ سال طی سال‌های اخیر موجب بیمار شدن و حتی بستری شدن آنها می‌شود.

در سال گذشته ۵۰ مورد بستری در بیمارستان‌ها به دلیل اختلالات مربوط به مصرف سیگارهای الکترونیکی وجود داشته که ۱۱ نفر از افراد تحت درمان چهار سال یا کمتر سن داشتند.

با این حال در سال ۲۰۲۰ میلادی هیچ کودک پیش دبستانی به دلیل استفاده از سیگار الکترونیکی تحت درمان بیمارستانی قرار نگرفت و شش کودک به کمک پزشکی نیاز داشتند.

در ارقام سازمان خدمات ملی بهداشت انگلیس (NHS)، کل پذیرش همه افراد - کودکان و بزرگسالان - برای چنین اختلالاتی در چهار سال از سال ۲۰۲۰ تا کنون ۲۷۶ درصد افزایش یافته است.

آمارها نشان می‌دهد پذیرش کودکان در بیمارستان‌ها، شش درصد از کل پذیرش‌ها در سال ۲۰۲۰ را تشکیل می‌داد.

با این حال در سال گذشته ۱۴ درصد از ۳۶۵ مورد بستری در بیمارستان‌ها به دلیل عوارض سیگارهای الکترونیکی مربوط به بیماران ۱۹ ساله و کمتر بوده است.

همچنین بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۴ میلادی ۷۳۳ درصد افزایش در تعداد کل کودکانی که به دلیل اختلالات مربوط به سیگارهای الکترونیکی به بیمارستان مراجعه می‌کنند، مشاهده شده است.

کارشناسان می گویند افزایش مصرف استعمال دخانیات کودکان به دلیل طعم های جذاب آن‌ها و تصمیم دولت انگلیس برای اجازه دادن به استعمال سیگار رایگان برای همه است.

به گزارش «نیویورک پست»، همچنین متخصصان هشدار می‌دهند کودکانی که بیشتر از سیگارهای الکترونیکی استفاده می‌کنند، بیشتر احتمال دارد که به سمت مصرف تنباکو نیز بروند.

دکتر «تدروس ادهانوم قبریسوس»، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز پیش‌تر در این رابطه هشدار داده است در حال حاضر کودکان و نوجوانان در سنین پایین در برخی کشورهای ثروتمند در دام مصرف سیگارهای الکترونیکی افتاده‌اند و ممکن است که این نسل به نیکوتین گره بخورند. من از کشورها می‌خواهم که برای محافظت از شهروندان خود، اقدامات سخت‌گیرانه‌ای برای جلوگیری از مصرف سیگارهای الکترونیکی به کار بگیرند به ویژه برای فرزندان و جوانانشان.

سیگارهای الکترونیکی حاوی نیکوتین و بسیار اعتیادآور هستند که برای سلامتی بسیار مضر است. در ابتدای عرضه این محصولات، اثرات طولانی مدت مصرف آنها به‌ طور کامل شناخته شده نبود اما حالا ثابت شده که این محصولات دخانی، باعث تولید مواد سمی در بدن می‌شوند که برخی از این مواد سمی سرطان‌زا هستند و برخی دیگر از آنها خطر ابتلا به اختلالات قلبی و ریوی را افزایش می‌دهند.

مصرف سیگارهای الکترونیکی همچنین می‌تواند بر رشد مغز تأثیر سوء بگذارد و منجر به اختلالات یادگیری در جوانان شود. قرار گرفتن جنین در معرض دود حاصل از استفاده از سیگارهای الکترونیکی هم می‌تواند بر رشد جنین در زنان باردار تأثیر منفی بگذارد.

در عین حال مطالعات جدید نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض تبلیغات سیگارهای الکترونیکی در رسانه‌های اجتماعی هرچند هم که کوتاه باشد، تمایل به استفاده از این محصولات و همچنین ایجاد نگرش مثبتِ کاذب نسبت به استفاده از این محصولات را افزایش می‌دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • ببینید| شوخی معنادار معین الدین سعیدی با خودروهای شاسی بلند /پس چرا به ما نگفتند؟!
  • مرسدس جی کلاس برقی رونمایی شد؛ شاسی‌بلند چهار موتوره با گشتاور شگفت‌انگیز (+عکس)
  • ◄ 6 ماشین هیبریدی در ایران؛ از سدان تا شاسی بلند
  • یوان هانگ وای7 ؛ این خودرو را بیشتر با برند دایون می شناسید! (+تصاویر)
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی
  • تانسو 06 ؛ شاسی بلند جدید چری که قرار نیست زیاد گران باشد! (+تصاویر)
  • بلو مانتین؛ شاسی بلند جدید با یخچال و تلویزیون به بازار می‌آید
  • اظهارات علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودرو‌های شاسی بلند، اعتراضات سال ۱۴۰۱ و ...
  • اظهارات جنجالی علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودروهای شاسی بلند، اعتراضات سال 1401 و ...