Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدها تن از نیروهای تازه نفس ارتش سوریه برای نقره داغ کردن گروهک های تروریستی به جنوب غرب و غرب حلب اعزام شده اند تا آخرین مناطق اشغالی را در این محور پاکسازی و آزاد کنند.

به گزارش مشرق، از محور جنوب غرب استان حلب سوریه خبر می رسد، یگان های موشکی و توپخانه ارتش سوریه در روزهای اخیر حملات گسترده ای علیه مواضع تحت اشغال گروهک های تروریستی انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، نیروهای سوری چندین موشک و خمپاره به سمت مقر تروریست ها در شهرک «الزربه» در حومه جاده «حلب - دمشق» شلیک کردند و خسارت های سنگینی را به آنان وارد آوردند.

این منبع میدانی از اعزام نیروهای تازه نفس و تجهیزات سبک و سنگین نظامی به محور غربی حلب خبر داد و اعلام کرد: نیروهای ارتش سوریه برای عملیات قریب الوقوع در حومه غربی شهر حلب و جنوب غربی استان حلب آماده می شوند.

آرشیو

وی با بیان این که نیروهای ویژه ارتش سوریه (گروه چهارم) و رزمندگان تیپ قدس از پنج شنبه هفته گذشته به حومه شهر حلب اعزام شده اند، گفت: روند انتقال نیروها به محور غربی شهر حلب و جنوب غربی استان حلب همچنان ادامه دارد.

این منبع میدانی با توضیح این مطلب که عملیات با هدف پاکسازی مناطق اشغالی در حومه غرب شهر و جنوب غرب استان حلب انجام می گیرد، گفت: موفقیت نیروهای سوری در این عملیات امنیت شهر حلب را هم بیش از پیش تامین می کند و حملات خمپاره ای تروریست ها را به این شهر به حداقل می رساند.

این منبع میدانی افزود: پاکسازی شهرک های مهمی از جمله «حریتان، المنصوره، عندان، حیان، کفرحمره، راشدین ۴، راشدین ۵، خان العسل و...» در حومه غربی شهر حلب در دستور کار نیروهای ارتش سوریه است.

به گزارش مشرق، علاوه بر پاکسازی شهرک های اشغالی در حومه غربی شهر حلب، پاکسازی اتوبان بین المللی «دمشق - حلب» نیز یکی دیگر از اهداف نیروهای سوری از انجام عملیات در این محور است.

عملیات نیروهای سوری در حومه غربی شهر حلب و جنوب غرب استان حلب پس از عملیات های موفقیت آمیز در محور جنوب و جنوب شرق استان ادلب آغاز می شود که در دو مرحله علیه تروریست ها صورت گرفت و پاکسازی صدها کیلومتر متر مربع از مناطق اشغالی را به دنبال داشت.

به گفته منابع میدانی، عملیات نیروهای ارتش سوریه در محور جنوب غربی استان حلب با هدف پاکسازی شهرک های مهمی از جمله «العیس، الزربه، خان طومان، البرقوم، زیتان، بانس و...» انجام می شود.

آرشیو

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، تاکنون صدها تن از نیروهای تازه نفس برای انجام عملیات در محور سوم (غرب و جنوب غرب حلب) اعزام شده اند و فرماندهان میدانی در منطقه حضور دارند و در حال بررسی وضعیت و محورهای عملیات هستند.

همزمان با نزدیک شدن آغاز عملیات نیروهای ارتش سوریه در محور غرب و جنوب غرب حلب (محور سوم)، کاروانی از عناصر گروهک های تروریستی با ۱۰ خودروی نظامی از گذرگاه مرزی «داره عزه» وارد شمال سوریه شده اند و به مناطق تحت اشغال گروهک تروریستی هیات تحریر الشام (جبهه النصره) رسیده اند.

در حال حاضر، حدود ۸ درصد از مساحت استان حلب سوریه (مناطق غربی و جنوب غربی) در اشغال گروهک های تروریستی به ویژه هیات تحریر الشام است و نیروهای سوری در تلاش هستند برای همیشه به اشغالگری تروریست ها در این محورها پایان دهند.

به گزارش مشرق، حدود ۳۷ درصد از مساحت استان حلب نیز در اشغال نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه (شبه نظامیان کُرد) و ارتش ترکیه است؛ ۵۵ درصد از خاک استان حلب هم در کنترل نیروهای ارتش سوریه است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتقام سخت هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی سردار قاآنی ارتش سوریه تروریست های تکفیری حلب سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۴۷۳۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد

رزمایش مشترک نیروهای دریایی سوریه و روسیه در پایگاه طرطوس، امروز (سه شنبه)آغاز شد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) امروز در این باره اعلام کرد: نیروی دریایی سوریه با همکاری یگان روسیه، رزمایش مشترک نیروهای دریایی را در پایگاه (طرطوس) آغاز کردند.

این منبع افزود: تمرینات مشترک سوریه و روسیه شامل عملیات دریایی، عملیات تیراندازی و شلیک هوایی برای پاسخ به حملات متخاصم است.

هدف این رزمایش گسترش تعامل میان نیروهای مسلح دو کشور و افزایش موفقیت اقدامات ضدتروریستی مشترک آنهاست.

روسیه و سوریه چند ماه پیش نیز یک رزمایش مشترک با حضور نیروها و پدافند هوایی با هدف بالابردن آمادگی خود برای مقابله با حملات هوایی دشمن، انجام دادند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آغاز بزرگترین رزمایش دریایی ترکیه آغاز بزرگترین رزمایش دریایی آمریکا و ژاپن

دیگر خبرها

  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم
  • وزیر جنگ اسرائیل: در حال انجام «عملیات تهاجمی» گسترده علیه کل جنوب لبنان هستیم
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • بازبینی گزارش میدانی خبرنگار بی‌بی‌سی!
  • ۲۰۰ روز پس از طوفان‌الاقصی/ درگیری‌های شدید در شمال غزه و حملات توپخانه‌ای به جنوب و مرکز
  • حضور مجدد استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • کناره گیری قریب الوقوع فرمانده منطقه مرکزی ارتش اسرائیل
  • هم‌افزایی سپاه و ارتش در عملیات «وعده صادق»
  • دو سوم صهیونیست‌ها ادعای پیروزی قریب الوقوع نتانیاهو در غزه را باور ندارند